Η Ιταλίδα σχεδιάστρια Ροζίτα Μισσόνι, συνιδρυτής του ομώνυμου οίκου μόδας, γνωστού για τα λαμπερά υφάσματα με μοτίβα, «έφυγε» από τη ζωή την Πέμπτη σε ηλικία 93 ετών.
Είχε ξεκινήσει την επιχείρηση το 1953 με τον σύζυγό της Οττάβιο Μισσόνι αναπτύσσοντας μια μάρκα που έγινε δημοφιλής για τα πολύχρωμα πλεκτά της με γεωμετρικά σχέδια και ρίγες, συμπεριλαμβανομένου του μοτίβου ζιγκ-ζαγκ που είναι γνωστό ως fiammato. Γεννημένη σε μια οικογένεια τεχνιτών κλωστοϋφαντουργίας κοντά στη βόρεια ιταλική πόλη Βαρέζε, η Ροζίτα σπούδασε σύγχρονες γλώσσες. Σε ένα ταξίδι στο Λονδίνο το 1948 για να βελτιώσει τα αγγλικά της, γνώρισε τον Οττάβιο. Η μάρκα Missoni κέρδισε διεθνή αναγνώριση και βραβεία για τα χαρακτηριστικά της μοτίβα και την πρωτοποριακή χρήση των υφασμάτων και την προσέγγιση της μόδας που συχνά συγκρίνεται με τη σύγχρονη τέχνη, αναφέρει το Reuters. Βοηθήθηκε επίσης από αυτό που ονομάστηκε «μάχη των σουτιέν» το 1967. Ο Μισσόνι είχε προσκληθεί να εμφανιστεί στο Παλάτι Pitti στη Φλωρεντία, αλλά πριν τα μοντέλα βγουν στις πασαρέλες, η Ροζίτα παρατήρησε ότι τα σουτιέν τους ήταν ορατά από το πάνω μέρος τους, καταστρέφοντας το επιθυμητό αποτέλεσμα χρώματος και σχεδίου. Είπε στα μοντέλα να βγάλουν το σουτιέν τους αλλά, κάτω από το φωτισμό της πασαρέλας, τα ρούχα τους έγιναν εντελώς διάφανα και το περιστατικό προκάλεσε αίσθηση.
Η Mισσόνι βρέθηκε γρήγορα στα εξώφυλλα γνωστών περιοδικών μόδας όπως η Vogue, το Elle και το Marie Claire. Τα πολυεπίπεδα σχέδιά τους, γεμάτα μοτίβα, τράβηξαν την προσοχή ενός κόσμου της μόδας που απομακρυνόταν από την υψηλή μόδα, και έγιναν ο σημαιοφόρος του λεγόμενου στυλ «put together».
Η Ροζίτα παρέμεινε δημιουργική διευθύντρια για τις συλλογές γυναικείων ενδυμάτων μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν μεταβίβασε το καθήκον στην κόρη της Άντζελα.
Το ζευγάρι βίωσε τραγωδία, καθώς το 2013 ο Βιττόριο Μισσόνι, ο μεγαλύτερος γιος τους και διευθυντής μάρκετινγκ της εταιρείας, σκοτώθηκε σε αεροπορικό δυστύχημα στα ανοιχτά της Βενεζουέλας. Ο Οττάβιο πέθανε τον Μάιο του 2013 σε ηλικία 92 ετών, τέσσερις μήνες μετά την εξαφάνιση του αεροπλάνου του γιου τους, αλλά πριν βρεθούν τα συντρίμμια. Η επωνυμία επεκτάθηκε σε οικιακές συλλογές και ξενοδοχεία.
Το 2018 το ιταλικό επενδυτικό ταμείο FSI επένδυσε 70 εκατομμύρια ευρώ στην οικογενειακή εταιρεία με αντάλλαγμα μερίδιο 41%, με στόχο την ενίσχυση της επωνυμίας στο εξωτερικό. Οι Mισσόνι επέλεξαν τον Rothschild το 2023 ως οικονομικό σύμβουλο για να διερευνήσει πιθανή πώληση της οικογενειακής εταιρείας.