Live τώρα    
35°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
35 °C
33.2°C35.8°C
4 BF 28%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
32 °C
30.4°C32.6°C
3 BF 47%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
30 °C
29.9°C35.4°C
1 BF 54%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
31 °C
30.8°C33.2°C
4 BF 46%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
32 °C
31.2°C31.9°C
3 BF 37%
Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / Είδαμε τη χορευτική παράσταση «4+ΕΝΑ» της Κυριακής Νασιούλα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δημοτικό Θέατρο Πειραιά / Είδαμε τη χορευτική παράσταση «4+ΕΝΑ» της Κυριακής Νασιούλα

κυριακη νασιουλα

Μετά το «Loom» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 2022 με την ομάδα της GesamtAtelier, η Κυριακή Νασιούλα παρουσίασε τη νέα της χορευτική παράσταση «4+ΕΝΑ» στη σκηνή του Δημοτικού Θεάτρου Πειραιά. Αυτή τη φορά, μέσα και από διεπιστημονική έρευνα με τη δρ Μαρία Καρόγλου και με καλλιτεχνικό συνεργάτη τον Αργύρη Αγγελή, μέσα και από πιο τελετουργικά μονοπάτια, τα στοιχεία της φύσης αποτελούν την καρδιά της παράστασης σε ένα χορευτικό σκηνικό παιχνίδι με τέσσερα σώματα που μαζί και χώρια αναλαμβάνουν να θέσουν ερωτήματα γύρω από τη σχέση μας με τη φύση και το καταστροφικό μας πέρασμα από αυτή.

Η έναρξη της παράστασης είναι πολλά υποσχόμενη, καθώς μέσα από το επιβλητικό σκοτάδι της αίθουσας ξεπηδάει η μουσική σύνθεση του Jeph Vanger, που δημιουργεί ένα αυτοματοποιημένο απαραίτητο αίσθημα, σπουδαίο υλικό κυρίως στις χορευτικές παραστάσεις που επιβάλλουν σε εμάς τους αυτόπτες μάρτυρες θεατές σε σύντομο χρονικό διάστημα να νιώσουμε, να παρασυρθούμε και να αντιληφθούμε περιεχόμενα μέσα και από την παντελή απουσία λέξεων και με τον χρόνο να κυλάει αδυσώπητα και αντίστροφα.

Οι βιντεοπροβολές της Ελένης Ξυνογαλά ενίσχυσαν -ευτυχώς- αυτή τη διαδρομή, χωρίς κανένα άγχος να υπογραμμίσουν και να υποπέσουν σε ερμηνευτικά σφάλματα και υποδείξεις. Έπαιξαν περισσότερο με τις αισθήσεις μας κρατώντας μια σπάνια ισορροπία, χωρίς να αποσπούν τα βλέμματά μας από τα ζωντανά σώματα των χορευτών στη σκηνή.

Οι χορευτικές συνθέσεις της Κυριακής Νασιούλα είχαν στιγμές πολύ φορτισμένες σκηνικά, κυρίως στις ομαδικές συνθέσεις των χορευτών που εναρμονίστηκαν στις αυτοσχεδιαστικές τους διαθέσεις πάνω στα περιεχόμενα, την ίδια ακριβώς στιγμή όμως που δεν κατάφερναν να αποβάλουν και την αγωνία της αφήγησης, κόντρα μάλιστα πολλές φορές και στο υπόλοιπο πιο μεταμοντέρνο σκηνικό περιβάλλον που τις περιέλουζε.

Την ώρα που σκηνικά, χορευτικά και αυτοσχεδιαστικά η ομάδα επί σκηνής έχτιζε με επιτυχία τα απαραίτητα ερωτήματα, έμοιαζε αυτόματα να επιφορτίζεται και με την αγωνία των απαντήσεων, που είναι δουλειά των θεατών και όχι της σκηνής. Αυτή η αγωνία πολλές φορές λειτούργησε επιθετικά προς τις χορογραφικές συνθέσεις, που παρέσερναν με μια διάθεση χορευτικής αποδόμησης τους χορευτές και την αμέσως επόμενη στιγμή τους προσγείωναν σε πιο παραδοσιακά τεχνικά χορευτικά μονοπάτια υπό το βάρος της ανάγκης για σαφήνεια.

Η νέα αυτή χορευτική στιγμή της Κυριακής Νασιούλα έχει και περιεχόμενα, και μια πολύ ενδιαφέρουσα μάχη στη σκηνή μεταξύ αφήγησης και μη αφήγησης, μεταξύ σαφήνειας και αποδόμησης. Μέχρι το τέλος περιμένεις τον νικητή. Και ενώ τα υλικά της παράστασης σε προετοιμάζουν για μια άλλη νίκη, κερδίζει η σαφήνεια, ενώ έχεις ήδη λαχταρήσει την αποδόμηση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL