Live τώρα    
36°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
36 °C
34.6°C38.2°C
3 BF 33%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
36 °C
34.3°C38.1°C
3 BF 40%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
39 °C
38.7°C39.4°C
3 BF 63%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
32 °C
30.8°C33.3°C
2 BF 54%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
39 °C
36.8°C39.1°C
2 BF 19%
Παναγιώτης Καλαντζόπουλος στην «Α» / Είμαστε μια ζούγκλα που παριστάνει το μικρό σπίτι στο λιβάδι
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Παναγιώτης Καλαντζόπουλος στην «Α» / Είμαστε μια ζούγκλα που παριστάνει το μικρό σπίτι στο λιβάδι

135112821-a.jpg
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

O Παναγιώτης Καλαντζόπουλος μας παρουσιάζει το album «Φτηνά τσιγάρα the Musical», τα τραγούδια, δηλαδή, που έντυσαν στην ουσία τη μεταφορά της ταινίας του Ρένου Χαραλαμπίδη στην Εναλλακτική Σκηνή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής σε μιούζικαλ. Εκεί η ταινία αναβίωσε με τον ίδιο τον Ρένο Χαραλαμπίδη στη σκηνή, γράφτηκαν επιπλέον 16 τραγούδια και διασκευάστηκαν και τραγουδήθηκαν από άλλους τα γνωστά τραγούδια αυτής της ταινίας, που μέχρι και σήμερα είναι συνυφασμένη με το καλοκαίρι και την Αθήνα. Στη σύντομη κουβέντα μας με τον Παναγιώτη Καλαντζόπουλο ταξιδέψαμε πίσω στον χρόνο και στο υλικό αυτό, που πλέον κυκλοφορεί ολόκληρο

Τι αλλάζει στα τραγούδια από την ταινία μέχρι το μιούζικαλ;

Η ταινία είχε τρία τραγούδια, ενώ το μιούζικαλ δεκαεννέα. Σαν μουσικό θέατρο τα «Φτηνά τσιγάρα» χρειάζονταν επιπλέον 16 τραγούδια, τα οποία γράψαμε μαζί με τον Πέτρο Βουνισέα.

Είναι άλλος τρόπος μουσικής γραφής ένα μιούζικαλ από μια ταινία;

Σε μια ταινία γράφεις κυρίως ορχηστρικά, ενώ σ’ ένα μιούζικαλ τραγούδια. Είναι σχεδόν η διαφορά ανάμεσα στον μαρμαρά και στον γλύπτη.

Από την εποχή της ταινίας και της τότε συνάντησης τι κρατάτε;

Το 1999 υπήρχαν μία ορμή και μία αφέλεια και στον Ρένο και σ’ εμένα. Μια άγρια χαρά, ένα αθώο «σας γαμώ τα λύκεια».

Το «Λευκό μου γιασεμί» με τη φωνή της Έλλης Πασπαλά είναι αναμφισβήτητα μια εμβληματική μουσική στιγμή. Τι κάνει ένα τραγούδι να κερδίζει τη μάχη με τον χρόνο;

Αν το ήξερα αυτό, θα ήμουνα ο πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο. Σαν υπόθεση μόνο μπορώ να πω, μια μαστορική και μια επιμονή που διαπερνούν τη σύλληψη, την εκτέλεση, και μια τυχερή συνύπαρξη προσώπων. Ο Χρόνος-Κρόνος που όλα τα γεννάει και όλα τα τρώει, μερικά πιο νόστιμα τα απολαμβάνει για λίγο παραπάνω καιρό.

Με την ολοκλήρωση αυτής της δουλειάς πιστεύετε ότι έχει τελικά σημασία να ξαναπιάνουμε υλικό από το παρελθόν και να το φέρνουμε στο τώρα; Χρειαζόμαστε αφορμές;

Από τα πράγματα δείχνει πως άξιζε. Ίσως ήτανε και ένα χρέος προς μία ιδιόρρυθμη ταινία που αρχικά περιφρονήθηκε, αλλά στο τέλος βρήκε το κοινό της μέσα από το Διαδίκτυο. Ένα μικρό θαύμα που θέλει τον χρόνο του και αναδύθηκε μέσα από την πρόταση του Αλέξανδρου Ευκλείδη, καλλιτεχνικού διευθυντή της Εναλλακτικής Σκηνής του ΚΠΣΝ.

Στη σύγχρονη μουσική ελληνική σκηνή ξεχωρίζετε κάτι; Υπάρχουν μουσικά σημεία που τραβάνε την προσοχή σας;

Η φύση εξακολουθεί και γεννάει όμορφα αγόρια και όμορφα κορίτσια. Έτσι γεννάει και παιδιά που γράφουν με μεράκι. Το «Νερό στη βάρκα» μου άρεσε, κάποια κομμάτια της Nalyssa Green, η Ιουλία Καραπατάκη μου αρέσει γιατί χωρίς να θυμίζει έρχεται η φωνή της από την πηγή.

Αν σας γύριζα πίσω στον χρόνο, ποια είναι τα κομβικά δικά σας σημεία που καθόρισαν την πορεία σας; Ποιες συναντήσεις; Ποιες στιγμές;

Η συνάντηση με τον Χατζιδάκι σίγουρα. Η στιγμή στην κουζίνα στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής δύο η ώρα το πρωί με τον Άρη Δαβαράκη, όπου η Έλλη Πασπαλά μάς είπε, θέλω να κάνουμε μαζί έναν δίσκο, που ήταν τελικά το «Για τη συνήθεια του έρωτα», κι ύστερα βγήκαμε έξω και είχαμε χάσει το αυτοκίνητο. Το τηλεφώνημα του Καπάκα που με γύρισε πίσω από διακοπές για να γράψω σε είκοσι μέρες το «Peppermint».

Δυσκολίες συναντήσατε ή είστε από εκείνους τους τυχερούς;

Δεν υπάρχει τυχερός, και ειδικά σ’ αυτές τις δουλειές. Οι μεγαλύτερες δυσκολίες έρχονται πάντα από τους άσχετους, τους ελαφρώς ταλαντούχους και το συμφέρον. Τι είμαστε; Μία κοινωνία με νόμους-λάστιχο και μια ηθική που εξατμίζεται στα λόγια. Μια ζούγκλα που παριστάνει το μικρό σπίτι στο λιβάδι.

Σχεδιάζετε καλλιτεχνικά το μέλλον σας ή αφήνεστε στις προσταγές των εμπνεύσεών σας όταν εκείνες έρθουν;

Και τα δύο. «Συν Αθηνά και χείρα κίνει». Αν δεν βάλεις και λίγο το χεράκι σου και περιμένεις να σου έρθει η έμπνευση την ώρα που περνάς το φανάρι, πας, χάθηκες. Η επιθυμία κινεί τα πράγματα, η λογική είναι για να μην γίνει η ζωή σου μαντάρα. Άρα η παραγγελία είναι το κλειδί!

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL