Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
19.4°C21.6°C
2 BF 69%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ασθενής ομίχλη
19 °C
15.6°C20.8°C
2 BF 70%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
18 °C
17.7°C19.8°C
4 BF 68%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
25 °C
22.5°C24.8°C
2 BF 34%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
21 °C
20.9°C22.3°C
3 BF 46%
Γλυπτά Παρθενώνα / Ζητά και τα ρέστα η Μενδώνη για το μυστικό deal
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Γλυπτά Παρθενώνα / Ζητά και τα ρέστα η Μενδώνη για το μυστικό deal

Αρχαιότητες στο μουσείο της Ακρόπολης
EUROKINISSI

Συνεχίζει να μη διαψεύδει τις συνομιλίες «κάτω από το τραπέζι» για τα Γλυπτά του Παρθενώνα, το υπουργείο Πολιτισμού, την ώρα που πληθαίνουν τα διεθνή δημοσιεύματα σχετικά με «συμφωνία» ανταλλαγής και δανεισμού των αρχαιοτήτων, με το Βρετανικό Μουσείο.

Υπενθυμίζεται ότι τις τελευταίες ημέρες, δημοσιεύματα του ξένου Τύπου αναφέρονται σε εν κρυπτώ «ντιλ» της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου για τα γλυπτά του Παρθενώνα, περιγράφοντας στην ουσία ότι για πρώτη φορά η Ελλάδα αλλάζει θέση.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Υπενθυμίζεται ότι η γραμμή Μελίνα Μερκούρη για την οριστική επανένωση των Γλυπτών του Παρθενώνα, την οποία ακολούθησαν όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις από το 1984 και μετά, δεν περιλαμβάνει τον ενδεχόμενο δανεισμού των αρχαιοτήτων, καθώς ένα τέτοιο ενδεχόμενο αποτελεί ευθεία παραδοχή ότι ανήκουν στο Βρετανικό Μουσείο.

Μετά και το σημερινό δημοσίευμα των Times του Λονδίνου, με το οποίο δίδονται συγχαρητήρια στον, διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου, Τζόρτζ Όσμπορν, για τη συμφωνία με τον Κυριάκο Μητσοτάκη, το υπουργείο Πολιτισμού επέλεξε να εκδώσει ανακοίνωση με την οποία προκαλεί περιαυτολογώντας για τις μέχρι τώρα κινήσεις του, σημειώνοντας ότι αυτές χαρακτηρίζονται από «σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ευαισθησία και αποτελεσματικότητα, προκειμένου να υλοποιηθεί ο εθνικός στόχος της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα». Ωστόσο δεν αναφέρει ρητώς ότι δεν διαπραγματεύεται το ενδεχόμενο δανεισμού των αρχαιοτήτων.

Το μόνο που κάνει είναι να δηλώσει ότι «πάγια θέση της χώρας μας (σ.σ. είναι) ότι δεν αναγνωρίζει στο Βρετανικό Μουσείο νομή, κατοχή και κυριότητα των Γλυπτών, καθώς αποτελούν προϊόν κλοπής».

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι το ΥΠΠΟ αποφάσισε να εκδώσει ανακοίνωση μετά από δύο ημέρες αφωνίας όταν δημοσίευμα του Bloomberg, αρχικά και της Daily Telegraph στη συνέχεια, αναφέρονταν σε συμφωνία της Ελλάδας με το Βρετανικό μουσείο για ανταλλαγή και δανεισμό των Γλυπτών του Παρθενώνα.

Το μόνο που έκανε το υπουργείο τις προηγούμενες ημέρες ήταν μέσω διαρροών να διαψεύσει το αμερικανικό δημοσίευμα και όχι να βγάλει επίσημη ανακοίνωση.

Τέλος, σήμερα, σπάζοντας την ένοχη σιωπή του, το υπουργείο Πολιτισμού επιλέγει να ζητήσει και τα ρέστα από τον ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ, κατηγορώντας το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης ότι φωνάζει θυμωμένα. Παράλληλα σχολιάζει ότι «θα περιμέναμε σε αυτή την εθνική προσπάθεια να μείνουν στην άκρη οι μικροκομματικοί υπολογισμοί και να υπάρχει συστράτευση όλων».

Αναλυτικά η ανακοίνωση του ΥΠΠΟ:

«Η κυβέρνηση, από την αρχή της θητείας της, κινείται με σοβαρότητα, υπευθυνότητα, ευαισθησία και αποτελεσματικότητα, προκειμένου να υλοποιηθεί ο εθνικός στόχος της επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα και της επανένωσης τους στο Μουσείο της Ακρόπολης. Αυτό αναμφίβολα τεκμαίρεται από  σειρά γεγονότων των τελευταίων δύο ετών: Από την απόφαση της ΟΥΝΕΣΚΟ, τον Σεπτέμβριο 2021, και την οριστική (sine die) επανένωση του θραύσματος Fagan, ως την μεταστροφή και τη στήριξη του ελληνικού αιτήματος από τη διεθνή κοινή γνώμη. Επαναλαμβάνουμε, για μια ακόμη φορά, την πάγια θέση της χώρας μας ότι δεν αναγνωρίζει στο Βρετανικό Μουσείο νομή, κατοχή και κυριότητα των Γλυπτών, καθώς αποτελούν προϊόν κλοπής. Επομένως, ας σταματήσει η αξιωματική αντιπολίτευση να κορυβαντιά. Θα περιμέναμε σε αυτή την εθνική προσπάθεια να μείνουν στην άκρη οι μικροκομματικοί υπολογισμοί και να υπάρχει συστράτευση όλων. Δυστυχώς δεν το βλέπουμε. Για κάποιους πρώτος στόχος είναι η φθορά της κυβέρνησης, ακόμη και με ψέματα, αδιαφορώντας αν κάνουν ζημιά στη χώρα. Κρίμα».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL