Live τώρα    
20°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Ελαφρές νεφώσεις
20 °C
17.8°C20.2°C
2 BF 54%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
19 °C
16.6°C19.9°C
2 BF 54%
ΠΑΤΡΑ
Αίθριος καιρός
20 °C
18.7°C20.5°C
3 BF 49%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Σποραδικές νεφώσεις
21 °C
20.2°C21.0°C
5 BF 73%
ΛΑΡΙΣΑ
Αίθριος καιρός
16 °C
15.7°C15.9°C
0 BF 48%
Δημήτρης Μυλωνάς στην «Α» / Η κυβέρνηση έχει αφήσει το θέατρο αβοήθητο
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δημήτρης Μυλωνάς στην «Α» / Η κυβέρνηση έχει αφήσει το θέατρο αβοήθητο

Μυλωνάς
«Μάκμπεθ - Ο κύκλος του στΑΙΜΑτος» του Σαίξπηρ, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυλωνά

Οργισμένος από την κυβερνητική απουσία και ολιγωρία που επιδεικνύεται απέναντι στη μεγάλη καλλιτεχνική κοινότητα και στους εργαζόμενους στον πολιτισμό με αφορμή την πανδημία, ο σκηνοθέτης Δημήτρης Μυλωνάς μιλάει στην ΑΥΓΗ τόσο για τις δύο παραστάσεις που υπογράφει στο Από Μηχανής Θέατρο όσο και για τις δύσκολες ώρες που περνάει ο χώρος της τέχνης.

Υπενθυμίζει πως «το κράτος υποτίθεται ότι έχει στηρίξει τον πολιτισμό μέσω ΕΣΠΑ, με δύο προγράμματα, την επιδότηση κενής θέσης και τον Δήμο Αθηναίων με την Περιφέρεια. Δυστυχώς, τα περισσότερα χρήματα από αυτά τα προγράμματα δεν έχουν έως στιγμής εκταμιευθεί, με αποτέλεσμα να κάνουμε θέατρο σε ένα δυστοπικό περιβάλλον, μην έχοντας από το κράτος την ανάλογη στήριξη. Έχουμε φτάσει Φεβρουάριο, σχεδόν έχει περάσει όλη η σεζόν χωρίς να έχουν εκταμιευθεί τα χρήματα, με αποτέλεσμα πάρα πολλά θέατρα να έχουν κλίσει, να αντιμετωπίζουν τεράστιες οικονομικές δυσκολίες, πάρα πολλοί ηθοποιοί και συντελεστές να είναι απλήρωτοι, παραστάσεις να μετατίθενται για τον επόμενο χρόνο».

Ο Δημήτρης Μυλωνάς αναγνωρίζει την ίδια ώρα τον αγώνα του θεάτρου και των ανθρώπων του που παλεύουν να υπάρξουν. «Γίνονται πολλές και καλές, αξιόλογες παραστάσεις. Ο κόσμος, μέσα σε αυτές τις συνθήκες, στηρίζει όσο μπορεί. Αλλά τα περισσότερα θέατρα δεν βγάζουν καν τα έξοδά τους. Η κυβέρνηση μην κάνοντας σωστά τη δουλειά της έχει αφήσει για άλλη μια φορά το θέατρο αβοήθητο. Μια επιχείρηση, όταν δεν παίρνει χρηματική ενίσχυση στην αρχή του ξεκινήματός της, όπως ήταν και η πρόθεση των ευρωπαϊκών προγραμμάτων, δεν μπορεί να ανταπεξέλθει στη δύσκολη συγκυρία. Και κινδυνεύει να μην μπορεί να παραμείνει ανοιχτή και ενεργή στηρίζοντας τους εργαζόμενούς της, τη λειτουργία και τη βιωσιμότητά της. Από την Πολιτεία παραμένουμε αβοήθητοι» υπογραμμίζει.

«Το παιχνίδι της εξουσίας δεν σταματά ποτέ»

Από τα θέατρα που έχουν αφήσει το στίγμα τους με παραγωγές κλασικών έργων και συνεργασίες με νέους θιάσους, το Από Μηχανής παρουσιάζει φέτος την παράσταση "Μάκμπεθ - Ο κύκλος του στΑΙΜΑτος" του Σαίξπηρ και το έργο του Νίκου Σκορίνη «Όπου κι αν πας να μην χαθείς», και τα δύο σε σκηνοθεσία Δ. Μυλωνά, ο οποίος πρωταγωνιστεί από κοινού με τον Σωτήρη Χατζάκη στο «Σλουθ» του  Άντονι Σάφερ.

«Ο Μάκβεθ πραγματεύεται την πορεία ενός ανθρώπου από τον ηρωισμό και την αυταπάρνηση, την πίστη και το καθήκον στην υπέρμετρη φιλοδοξία, την ύβρη, στον φόνο, στην ανάγκη αναρρίχησης στην εξουσία με οποιοδήποτε κόστος. Συνοδοιπόρος σ’ αυτή την ιστορία είναι και η γυναίκα του, η λαίδη Μάκβεθ, που οδηγεί τον ήρωα προς την καταστροφή. Το παιχνίδι της εξουσίας δεν σταματά ποτέ.  Άλλοτε φορούσαν πανοπλίες, τώρα κοστούμια» σχολιάζει ο σκηνοθέτης για την παράσταση με πρωταγωνιστές τους Γιάννη Νταλιάνη,  Άννα Ελεφάντη και Θανάση Βλαβιανό.

Την ίδια ώρα, δεν κρύβει τον ενθουσιασμό του για το έργο του Νίκου Σκορίνη «Όπου και να πας να μην χαθείς», μια οδύσσεια της νεοελληνικής και παγκόσμιας Ιστορίας από το 1950 έως και το 2012 μέσα από τη ζωή του ήρωα του έργου Ορέστη.

«Ο τίτλος του βιβλίου για μένα σημαίνει ‘όπου και να πας να αντιδράς’, γραμμένο από έναν συγγραφέα βαθιά ανθρώπινο, πολιτικό και ερωτικό, γνήσιο αριστερό, που παλεύει χρόνια για τα οράματά του» λέει αναφερόμενος στον συγγραφέα και στο έργο του, που ξεκινά σε μια παραλία της Χίου όπου ξεβράζονται πτώματα προσφύγων. «Δεν μπορεί κάποιος να βλέπει τη δυστυχία του κόσμου μπροστά στα μάτια του και να εξακολουθεί να μένει αμέτοχος. Ο πολίτης πρέπει να είναι ενεργός και συμμέτοχος και να αντιδρά σε όσα συμβαίνουν δίπλα του» καταλήγει.

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL