Live τώρα    
Θανάσης Παπακωνσταντίνου, συνθέτης: / Η ελευθερία είναι δυνατότητα ύπαρξης, όχι υποχρέωση
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θανάσης Παπακωνσταντίνου, συνθέτης: / Η ελευθερία είναι δυνατότητα ύπαρξης, όχι υποχρέωση

Ο Θανάσης Παπακωνσταντίνου, με ανάρτησή του στη σελίδα του στο Facebook, δηλώνει:

Αγαπητοί συνοδοιπόροι στις μουσικές και στα όνειρα, είναι μερικές φορές που δεν αρκούν τα τραγούδια.

Παίρνω το θάρρος να εκφράσω, χωρίς διάθεση για επιρροή και καπελώματα, τη γνώμη μου για το δημοψήφισμα, κυρίως γιατί με έχει εξοργίσει η ανελέητη προπαγάνδα των ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών, απ' όπου διαμορφώνει άποψη ένα μεγάλο μέρος του κόσμου.

Είναι ολοφάνερο πως ένα Ναι στο δημοψήφισμα οδηγεί σε μια παράδοση άνευ όρων. Είναι μια αδιανόητη, οικειοθελής, πλήρης υποταγή στο απάνθρωπο κεφάλαιο. Κάποιοι θα το κάνουν από ιδεολογία, κάποιοι άλλοι από φόβο.

Δεν θα τους μισήσω, δεν θα τους διαγράψω από τη ζωή μου. Μακριά από μένα η μισαλλοδοξία. Ο καθένας όσο μπορεί. Η ελευθερία είναι δυνατότητα της ύπαρξης, δεν είναι υποχρέωση.

Βέβαια, δεν θα μας κατακλύσει η ελευθερία με ένα Όχι" στο δημοψήφισμα. Ούτε με ικανοποιεί το σκεπτικό της κυβέρνησης για καλύτερη διαπραγματευτική θέση, για ένα λιγότερο απεχθές Μνημόνιο. Το μυαλό και η καρδιά μου -ψηφίζοντας Όχι- είναι σε μια αποκόλληση από αυτή την -κατ' επίφαση- "ένωση", που το μόνο που ξέρει να κάνει καλά είναι να χωρίζει τους ανθρώπους σε δυνατούς και αδύναμους, σε εργατικούς και τεμπέληδες, σε πραγματιστές και ελαφρόμυαλους.

Είμαι πεπεισμένος πως όλες οι "ενώσεις", σε όλο και μεγαλύτερες οικονομικές, πολιτικές και στρατιωτικές δομές είναι ενάντια στον άνθρωπο (και τη φύση). Αποτρέπουν την αυτοοργάνωση και την ισότιμη συμμετοχή. Δεν χρειαζόμαστε κάποια ένωση, την έχουμε μέσα μας. Είναι το συλλογικό ασυνείδητο, ο κλαυσίγελος των προγόνων μας.

Θανάσης, ο Μεταξοχωρίου και περιχώρων

Χάρις Αλεξίου, τραγουδίστρια: Χωρίς πολλά λόγια, Όχι!

Με μια μονολεκτική και σαφή δήλωση η Χάρις Αλεξίου παίρνει θέση υπέρ του "Όχι" στο δημοψήφισμα της Κυριακής με ανάρτησή της στη σελίδα της στο Facebook, γράφοντας: "Χωρίς πολλά λόγια, Όχι!".

Θανάσης Παπαγεωργίου, σκηνοθέτης, ηθοποιός, ενεργός πολίτης:

Να γιατί θα ψηφίσω... Ναι

Για να εξαναγκαστεί να παραιτηθεί η κυβέρνηση και να ξαναγυρίσω στις παλιές καλές μέρες.

Σ' εκείνες τις ωραίες ηλιόλουστες δεξιές μέρες που μου πρόσφεραν καθημερινά καινούργιες στρατιές ανέργων και απελπισμένων.

Σ' εκείνες τις αλησμόνητες μέρες των απολύσεων και των αυτοκτονιών.

Να ξαναδώ τον Πάγκαλο να κάνει εμετό πάνω στη λατρευτή του Δημοκρατία.

Να ξανακούσω τα ιδιοφυή προγράμματα υγείας του Αδώνιδος.

Να νιώσω μπροστά στη μούρη μου το δάχτυλο του Μπένι να με απειλεί μαζί μ' εκείνο το προοδευτικό του επικίνδυνο βλέμμα.

Να ξαναδώ εκείνες τις προκλητικές επισκέψεις των τριών βιαστικών λογιστάκων με τις τσάντες να μπαίνουν στα υπουργεία της χώρας μου για να τα ελέγξουν.

Πεθύμησα κι άλλα μέτρα λιτότητας. Περισσότερο ΦΠΑ στη σίτιση. Κι άλλη μείωση της σύνταξής μου. Κι άλλο χαμήλωμα του βασικού μισθού. Κι άλλη αύξηση των διοδίων. Και των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Και της βενζίνης. Να νιώσω το δροσερό αεράκι του ΕΝΦΙΑ και να σταθώ στην ουρά της ΔΕΗ για να διακανονίσω την πληρωμή του λογαριασμού μου. Να δω να υλοποιούνται επιτέλους οι ιδιωτικοποιήσεις που δεν ολοκληρώθηκαν εξ αιτίας της κομμουνιστικής λαίλαπας που ενέσκηψε. Να πάρω λίγη χαρά ακούγοντας πως ξεκίνησαν επιτέλους οι εργασίες στο Ελληνικό από τη Lamda Development.

Πεθύμησα να ξαναδώ στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης εκείνο το ψηλό παιδί που μετέπλασε τα ιδανικά του αθλητισμού σε ανηλεές κυνηγητό κάποιων δυστυχισμένων Πακιστανών.

Θα ψηφίσω Ναι για να εκλείψει κάθε υποψία αριστεροσύνης που μπορεί να εμφανιστεί στην Ευρώπη και να καταστρέψει τα οράματα της Γερμανίας και της Ολλανδίας. Γιατί θέλω να παίρνω εντολές από τους yesmen και τα φερέφωνα της ευρωπαϊκής ολιγαρχίας.

Θα ψηφίσω Ναι επειδή μου έχουν κάνει πλύση εγκεφάλου και δεν σκέφτομαι πια, δεν αντιδρώ, δεν διαμαρτύρομαι, δεν υφίσταμαι.

Έχω άπειρους λόγους για να ψηφίσω Ναι.

Ένας μόνο μου έχει απομείνει για το Όχι.

Η αξιοπρέπεια.

Αλλά ποιος δίνει πια σημασία σ' αυτήν;

Γλυκερία, τραγουδίστρια: Όχι, για ένα καλύτερο αύριο

Ψηφίζω Όχι την Κυριακή για ένα καλύτερο αύριο στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, σε όλο τον κόσμο. Εκατομμύρια άνθρωποι στον πλανήτη πεθαίνουν από την πείνα, ενώ η Γη μπορεί να θρέψει υπερπενταπλάσιο αριθμό. Τα συστήματα που εφαρμόζονται και μας επιβλήθηκαν μάλλον εσκεμμένα είναι λάθος, εξυπηρετούν λίγους και δείχνουν να καταρρέουν. Η Ελλάδα, το λίκνο της δημοκρατίας και του πολιτισμού, οφείλει να είναι πρωτοπόρος στις αλλαγές που ούτως ή άλλως θα συμβούν. Τα τέρατα της υφαρπαγής ακόμα και της συνείδησής μας βρυχώνται δυνατά μήπως και τρομάξουμε. Όμως εμείς θα σταθούμε όρθιοι, με καθαρό μυαλό, γεμάτοι αισθήματα βαθιά και πίστη στον άνθρωπο.

Το υστερόγραφό μου είναι αγάπη σε όλους. Και του Όχι και του Ναι. Επαναλαμβάνω για μένα, Όχι.

Άννα Ελεφάντη, ηθοποιός: Οι δονήσεις ξεκινούν από τον τόπο μας

Για πρώτη φορά ύστερα από χρόνια, επανασυνδέεται ισχυρά ο ιστός ανάμεσα στο κράτος και τον πολίτη και κατ' επέκταση στα κράτη και τους λαούς της Ευρώπης. Το καθεστώς του λόμπι της λιτότητας και της διαπλοκής, που παίρνει αποφάσεις ερήμην ημών, διαρρηγνύεται. Οι δονήσεις ξεκινούν από τον τόπο μας κι εξαπλώνονται γοργά εκτός. Στην τελματώδη και βίαιη πολιτική του νεοφιλελευθερισμού, στον εκφοβισμό και την αποξένωση των λαών, στα ακροδεξιά μορφώματα που κατά συνέπεια των παραπάνω ανθούν, φωνάζω περήφανα Όχι, και ήδη ακούω τον συντονισμό των Ευρωπαίων συγγενών μου.

Τάσος Νούσιας, ηθοποιός: Όχι στην Ευρώπη των ολιγαρχικών συμφερόντων

Ένα δημοψήφισμα το οποίο έχει ένα καθαρό ερώτημα υπέρ ή όχι μιας συμφωνίας που καλούμαστε από τους θεσμούς να υπογράψουμε, μετατρέπεται μέσα από την τραπεζοχρεοκρατία των Βρυξελλών σε ερώτημα για την παραμονή μας ή όχι στην Ευρώπη. Αυτή η ωμή, οδυνηρή και τόσο αδίστακτη στάση κατά ενός ολόκληρου λαού, με εξοργίζει και σαφώς τάσσομαι υπέρ του Όχι.

Οφείλω και πρέπει να λειτουργήσω ως θεματοφύλακας της δημοκρατίας στον τόπο όπου γεννήθηκε. Γιατί εκεί είναι το μέλλον μου: στην παράδοση που θα αφήσω στο δικό μου παιδί, στο πολίτευμα που πιστεύω, στον σεβασμό που οφείλω στην μακραίωνη ιστορία, την αισθητική και τις αξίες τις.

Πιστεύω ότι μέσα από το δικό μας ηχηρό Όχι θα συγκινηθούν και άλλοι λαοί υψώνοντας, μαζί με μας, τα δικά τους Όχι, αναλογιζόμενοι την τύχη που θα έχει το δικό τους μέλλον και οι δικές τους παραδόσεις σε μια τέτοια Ευρώπη.

Είναι πάρα πολύ σοβαρό για μένα πια αυτό το ερώτημα, που μοιραία γεννάται από τη στάση των εταίρων - δανειστών μας και θα πρέπει να φέρει ο καθένας μας ατομικά τη δική του ευθύνη απέναντι στο γένος του και την παράδοσή του.

Εάν αφήσουμε αυτή την τόσο σημαντική στιγμή για τον λαό μας, αλλά και των λαών όλης της Ευρώπης βορά στις απειλές και την τρομοκρατία των αδηφάγων ελίτ - συμμοριών της Ευρώπης, τότε θα πρέπει το πολίτευμα της Ευρώπης να πάψει να ονομάζεται δημοκρατικό. Δεν έχω άλλο τρόπο να αντιδράσω εκτός από το να βροντοφωνάξω Όχι σ' αυτή την Ευρώπη, στην Ευρώπη των hedge funds, των τραπεζών και των ολιγαρχικών συμφερόντων.

Δεν θα μπορούσα ποτέ να φανταστώ το μέλλον μου και το μέλλον των παιδιών μου να σέρνεται στα τέσσερα υποταγμένο στους χειρότερους, ξεπουλώντας τη μακραίωνη παράδοση και ιστορία μου, στον σαδισμό και την τιμωρία μιας Ευρώπης που πήρε το όνομά της απ' τους μύθους και το πνεύμα μιας χώρας που της τα 'δωσε απλόχερα.

Γεράσιμος Γεννατάς, ηθοποιός: Νέα μεταπολίτευση εάν πέσουμε στη λούμπα του Ναι

"Αυτό το διεφθαρμένο, απάνθρωπο, ανέντιμο, δολοφονικό πολιτικό σύστημα της μεταπολίτευσης ζητάει συγχωροχάρτι με ένα Ναι, έτσι ώστε να συγχωρεθούν οι αμαρτίες του. Και αν πέσουμε στη λούμπα να δώσουμε άφεση αμαρτιών την Κυριακή 5 Ιουλίου, από τη Δευτέρα θα έχουμε νέα μεταπολίτευση. Για το καλό του ταλαίπωρου αυτού λαού, ελπίζω κάτι τέτοιο να μην πραγματοποιηθεί".

Γιώργος Μεράντζας, τραγουδιστής: Όχι στο Ναι της υποταγής

Όλες οι "χρυσές" εφεδρείες του συστήματος και τις μιντιοκρατίας, ρέπλικες χωρίς ανθρώπινα συναισθήματα, μπήκαν στη γραμμή και χωρίς καμία αναστολή ξεπέρασαν σε χυδαιότητα ακόμα και αυτούς τους καθημερινά μισθωμένους και αναλώσιμους ποντικούς.

Όμως τώρα τους είδαν και οι πολλοί που δεν τους γνώριζαν και έτσι θα βρεθούμε κάποια μέρα στα Ψηλά Αλώνια. Ήρθε και πάλι η μεγάλη στιγμή να μετρηθούμε, γιατί όλοι εμείς που θα φτάσουμε την Κυριακή στην κάλπη θα έχουμε περάσει κάτω από τις ερπύστριες της παραπληροφόρησης των media, για να σταθούμε όρθιοι στο υπέρτατο καθήκον, με το Όχι της καρδιάς μας και το Όχι της ελπίδας στο χέρι. Καλή δύναμη.

Αννίτα Δεκαβάλα, ηθοποιός, Τάκης Βουτέρης, σκηνοθέτης ηθοποιός:

Το Όχι σημαίνει μια πόρτα που ανοίγει στη Δημοκρατία

Μας ρωτάνε τι θα ξημερώσει με το Όχι. Δεν ξέρουμε. Αλλά θα το ρισκάρουμε, γιατί ξέρουμε πολύ καλά τι θα ξημερώσει με το Ναι. Τό 'χουμε ζήσει πέντε χρόνια τώρα κι όλο θα χειροτερεύει. Ε, λοιπόν, λέμε Όχι σ' αυτό το βύθισμα, σ' αυτόν τον αφανισμό. Και το Όχι αυτό σημαίνει μια πόρτα που ανοίγει στη Δημοκρατία, στην αλληλεγγύη των λαών, στην κοινωνική δικαιοσύνη, στο όνειρο, στο θέατρο, στη δημιουργία, την ανάπτυξη, στα παιδιά.

Κυριάκος Ρόκος, γλύπτης - ομότιμος καθ. ΣΑΕΤ - ΤΕΙ Α:

Όχι, χωρίς περικοκλάδες

Όχι... σε τέτοιους καιρούς που περνάμε θά 'πρεπε νά 'μαστε όλοι μαζί ενάντια στη διχόνοια και την πλήρη προβατοποίησή μας, που μεθοδικά από χρόνια μάς οδηγεί το σύστημα των λίγων...

Υποστηρίζω καθαρά το Όχι χωρίς περικοκλάδες, γιατί ποτέ δεν θα ξεχυνόταν από μέσα μου ένα τόσο ξεδιάντροπο και εξαναγκαστικό Ναι.

Δημήτρης Μυλωνάς, σκηνοθέτης: Όχι στον φόβο, την υποτέλεια, τον εκβιασμό

Το ζήτημα που διακυβεύεται είναι πολιτικό και όχι οικονομικό. Το δίλημμα ευρώ ή δραχμή είναι μία κατασκευή με σκοπό τον τρόμο και τον διχασμό. Η ελληνική κυβέρνηση διαγράφει μια βαθιά, ουσιαστική φιλοευρωπαϊκή στάση και ανακαλεί τις ιδρυτικές αρχές και αξίες μιας Ευρώπης των λαών και της αλληλεγγύης. Το λόμπι των τεχνοκρατών της λιτότητας, σε συνεργασία με την εγχώρια διαπλοκή και τα συστημικά μέσα, κάνουν τα πάντα για να ανατρέψουν τη νόμιμα εκλεγμένη ελληνική κυβέρνηση και μαζί κάθε φωνή που αντιστέκεται στο νεοφιλελεύθερο ολοκληρωτισμό που αντιπροσωπεύουν. Εμείς απαντάμε: Όχι στον φόβο, Όχι στην υποτέλεια, Όχι στον εκβιασμό.

Μαρία Ευσταθιάδη, συγγραφέας: Την Ευρώπη δεν θα τους την κάνουμε δώρο

Εδώ που φτάσαμε, με την απίστευτα εξευτελιστική και εκβιαστική πρόταση των Ευρωπαίων, η λύση του δημοψηφίσματος είναι η μόνη ρεαλιστική. Επιτέλους ας αποφασίσουμε τι θέλουμε. Υπεύθυνα. Ακόμα και η διαστρέβλωση που ερωτήματος που επιχειρείται αποδεικνύει ξεκάθαρα ποιες είναι οι προθέσεις τόσο εντός όσο και εκτός. Grexit ούτε τίθεται ούτε θα το ήθελα σε καμιά περίπτωση. Ανήκω σ' εκείνους τους Ευρωπαίους αριστερούς που παλεύουν και θέλουν να παλέψουν για μια άλλη Ευρώπη, όσο ουτοπικό κι αν φαίνεται. Την Ευρώπη δεν θα τους την κάνουμε δώρο. Αυτό σημαίνει το Όχι. Και κυρίως ας πάψουμε επιτέλους να φοβόμαστε. Τι άλλο χειρότερο μπορεί να συμβεί από αυτά που ζήσαμε τα τελευταία χρόνια; Είναι επείγον να ξανακοιτάξουμε γύρω μας και πριν να είναι πολύ αργά ο φόβος να αλλάξει επιτέλους αποδέκτη. Άλλα μας απειλούν. Γιατί μια ολόκληρη ευρωπαϊκή Ακροδεξιά καραδοκεί. Και τότε, όχι μόνο να γράφουμε δεν θα μπορούμε πια, αλλά ούτε και να ζούμε.

Γιώργος Μπλάνας, ποιητής: Όχι στη σιωπή της Ιστορίας

Όποιος φοβάται ν' απολέσει την ζωή του,

θα ζήσει την απώλειά του.

Κι όποιος δείχνει

στον τύραννο τα στήθη του άλλου,

με την ανάσα του μολύνει τον αέρα

που θα τον φαρμακώσει.

Πιστέψτε με, έχουν γνώση

οι λέξεις: τρέφονται με Ιστορία -

με Ιστορία, Έλληνες·

πάλι και πάλι απ' την αρχή

μέσα στην γλώσσα:

ΟΧΙ, ΟΧΙ στην σιωπή της Ιστορίας.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0