Θάνος Ανεστόπουλος, συνθέτης, εικαστικός:
"Ο φόβος είναι ο χειρότερος μεταστατικός καρκίνος"
Μουσικός, τραγουδιστής, σκιτσογράφος και ποιητής, αλλά κυρίως ενσυνείδητος πολίτης που νοιάζεται και παίρνει θέση, ο Θάνος Ανεστόπουλος επέλεξε, μέσω της συγκεκριμένης φωτογραφίας του που ανάρτησε χθες στην προσωπική του σελίδα στο facebook, να δηλώσει με τον αδυσώπητα συμβολικό τρόπο και την εύγλωττη γλώσσα του σώματος τη θέση του στο δημοψήφισμα της 5ης Ιουνίου. Μία ημέρα πριν, ο Ανεστόπουλος σημείωνε μεταξύ άλλων σε ανάρτησή του: "Μην φοβάσαι τους φόβους τους. Ο φόβος που σου γεμίζουν την ψυχή, είναι ο χειρότερος μεταστατικός καρκίνος προς το μυαλό σου".
Νίκος Αρβανίτης, ηθοποιός:
"Στοιχείο πολιτικής ωρίμανσης"
Πρέπει να δοθεί ένα καθολικό βροντερό Όχι, διότι τυχόν επικράτηση του Ναι σημαίνει την πλήρη παράδοση της χώρας. Γιατί όσο κι αν θέλουν να ερμηνεύουν το ερώτημα σαν Ναι ή Όχι στο ευρώ, αν πάρουν το Ναι, θα είναι σαν να έχουμε υπογράψει μόνοι μας τη θανατική μας καταδίκη. Σαν να έχουμε παραδεχθεί ότι φταίμε και είμαστε ένοχοι, κάτι που θα μας συνοδεύει πάντα. Έτσι θα νεκραναστηθεί το παλιό πολιτικό σύστημα που κυβέρνησε τα 40 χρόνια της μεταπολίτευσης, αυτό το πολιτικό ζόμπι, από το δικό μας αίμα. Αν επικρατήσει το Ναι, αυτοί δικαιώνονται πλήρως και πλέον δεν υπάρχει καμία ελπίδα. Είναι ένα ζήτημα δημοκρατίας και πολιτικής αναμέτρησης με αυτό το σύστημα, που άρχισε να ξηλώνεται στην Ελλάδα μετά τις εκλογές. Χωρίς αυτό το παλιό πολιτικό σύστημα οι Ευρωπαίοι θα είχαν υποχωρήσει. Αυτό το πρώτο δημοψήφισμα μετά από 40 χρόνια είναι μια παρακαταθήκη για την πολιτική ωρίμανση του ελληνικού λαού, με βίαιο τρόπο και μέσα σε πολύ δύσκολες συνθήκες, που πιστώνεται στον πρωθυπουργό. Με το δημοψήφισμα ο ΣΥΡΙΖΑ κάνει μια πολιτική τομή.
Χρυσούλα Διαβάτη, ηθοποιός:
"Είμαστε αποφασισμένοι για όλα!"
Ψηφίζω Όχι! Εγώ είμαι με τον Τσίπρα και όλους αυτούς τους νέους ανθρώπους, που δεν τους αφήνουν να κάνουν τη δουλειά τους. Έχω πεισμώσει, όπως κι ο περισσότερος κόσμος, πιστεύω, με τους ξένους που θέλουν να μας επιβάλουν να ψηφίσουμε Ναι. Πρέπει να καταλάβουν πως είμαστε ένας λαός ιδιαίτερος, μια περιούσια χώρα που δεν θα την πάρουν με τίποτα! Είμαστε αποφασισμένοι για όλα!
Λουκιανός Κηλαηδόνης, συνθέτης:
"Στο Όχι λέμε Ναι"
Στο Όχι λέμε Ναι. Αν δεν το πούμε εμείς το Όχι, ποιος θα το πει, αυτοί που μας έβαλαν σ' αυτά τα δεινά; Για σκέψου να περιμένουμε τώρα λύση από τον Σαμαρά, τη Φώφη και τον Θεοδωράκη, καλύτερα να ανέβω έναν όροφο παραπάνω από εδώ που είμαι και να σαλτάρω. Ελπίζω ο κόσμος να σταθεί στο ύψος της περίστασης. Η πιο μεγάλη ώρα είναι τώρα, όπως έλεγε ο Άκης Πάνου. Διαφορετικά θα χρειαστούμε 200 χρόνια για να μας δοθεί τέτοια ευκαιρία και αν μας δοθεί. Όλοι μας, έτσι κι αλλιώς και πέρα από δημοψηφίσματα, οφείλουμε να είμαστε διαρκώς σε επαγρύπνηση.
Θέμης Μαμουλίδης, σκηνοθέτης:
"Αξιοπρέπεια ή φόβος;"
Το δημοψήφισμα της 5ης Ιουλίου είναι μια επιβεβλημένη πολιτική επιλογή μιας δημοκρατικά εκλεγμένης κυβέρνησης. Άλλωστε η προσφυγή στη λαϊκή ετυμηγορία είναι η πεμπτουσία της δημοκρατίας. Επομένως, ο Έλληνας πολίτης καλείται υπεύθυνα να αποφασίσει για την επόμενη ημέρα της δικής του ζωής. Να επιλέξει συνειδητά και όχι να αναθέσει. Να βάλει τέλος σε μια ανελέητη, πρωτοφανή λιτότητα.
Αξιοπρέπεια, λοιπόν, ή φόβος μιας βαθιά τραυματισμένης κοινωνίας; Ψηφίζω ανεπιφύλακτα Όχι στους εκβιασμούς. Όχι στην υποτέλεια. Όχι στον φόβο που σπέρνουν χρόνια τώρα. Όχι στην εξαγορά συνειδήσεων. Όχι στην Ευρώπη των αριθμών. Ναι στην Ευρώπη των λαών της. Ναι σε μια Ευρώπη ειρηνικής συνύπαρξης και αέναης δημιουργίας. Αυτή η Ευρώπη των λίγων δεν έχει μέλλον, καθώς έχει στην πράξη αποκηρύξει τις διακηρύξεις της. Προσωπικά αρνούμαι την υποταγή της στη γερμανική εκδοχή της.
Ταυτόχρονα, η κυβέρνηση της Αριστεράς έχει μια επιπλέον ευθύνη. Να ενώσει και όχι να διχάσει την ελληνική κοινωνία, που καλείται να υπερασπιστεί την περηφάνεια και την αξιοπρέπειά της, κλείνοντας με ένα ηχηρό Όχι οριστικά και αμετάκλητα τη μεταπολιτευτική περίοδο. Οφείλουμε να ανιχνεύσουμε και να δημιουργήσουμε την καινούργια εποχή, της αλληλεγγύης, του αλτρουισμού, της αξιοκρατίας.
Θανάσης Ρεντζής, σκηνοθέτης:
"Δημοψήφισμα: Γιατί το Όχι"
Διότι το Όχι, προκρίνει μιαν αφετηρία κατάφασης προς μιαν ομαλή και απρόσκοπτη δημιουργική ζωή, μετά από μια μεγάλη αναταραχή στην οποία διακυβεύτηκε ουσιαστικά το ανθρώπινο συνυπάρχειν ή άλλως το κοινωνικό συμβόλαιο.
Η ιδιώνυμη εγκληματική υπονόμευση και καταχαντάκωση της πολύπαθης δημοκρατίας, διά της δολίας καταστρατηγήσεως του Συντάγματος, και η κατάλυση του κράτους δικαίου και προνοίας, είχαν ως απόλυτη στόχευση την γενικευμένη έκπτωση της ζωής σε χαμοζωή και το σβήσιμο του χαμόγελου από παντού. Το υποχθόνιο ξήλωμα, η καταστροφή και το ξεπούλημα των εγγενών και θεμελιωδών υποδομών της χώρας (ως διαμέρισμα viager) και ο ύπουλος ξεκληρισμός του γένους (ως πλεονάζων πληθυσμός) αποτέλεσαν την στρατηγική αιχμή για την ολοκληρωτική άλωση του τόπου (πεδίο καταπατητών, αιγιαλών και δασών, οσίων και ιερών - καταπατημένος, καταλεηλατημένος και καταβεβηλωμένος τόπος), με φορολόγηση alla Turcottomana, αστυνομο-κρατία alla SOVIETska και ανα-καινοφανείς φρικαλεότητες στις εργασιακές σχέσεις και τις συνθήκες εργασίας alla UniEuropa - στη μικρόδοξη αυτοκρατορία της Bruocsella και των πολυφημισμένων (κι ωσαύτως δήλα πολυδιαψευσμένων) ευρωπαϊκών κεκτημένων, ήγουν των προταγμάτων της ευνομίας.
Ο Homo Socio-Juridicus υπεχώρησε ατάκτως έναντι του Homo Banco-Macellarius και το ενθουσιαστικόν ευοί ευάν (evviva) υποστάλη βιαίως μπροστά στο μισείτε αλλήλους, όπως μας υπομνήσκει και ο κοινός μας ψυχαναλυτής Νίκος Σιδέρης.
Δεν μπορούμε να ζήσουμε άλλο ως δύσμοιροι Δήλιοι, επικρεμάμενοι εν αναμονή εξορισμού και ν' αγχο-θνήσκουμε στο θεσπέσιο θέρετρο της πάτριας γης -τουτέστιν σε μιαν αναδυόμενη μεσογειακή Batisto-Cuba, heliotopos γαρ, όλo καζίνα, ντρόγκες και πουτάνες-, με την αγαστή συνεπικουρία και τον διατεταγμένο ορυμαγδό των αναρίθμητων εκμαυλιστών γλιτσο-δημοσιογράφων.
Όχι λοιπόν στην Ευρώπη των αταυτοποίητων πληθυσμών, ώστε να στεριώσουμε και να προαγάγουμε την Ευρώπη των διακεκριμένων λαών.
Νικήτας Τσακίρογλου, ηθοποιός:
"Πρέπει κάποια στιγμή να πούμε: σταματήστε"
Θέλω να πιστεύω ότι τα πράγματα θα πάνε έτσι ώστε να μη χρειαστεί να μπούμε σε αυτήν τη διαδικασία, όμως θα πρέπει να δικαιωθεί αυτός ο λαός ο οποίος υπέφερε επί πέντε χρόνια, όπως και ο καθένας μας προσωπικά. Μετά το 2010 βιώσαμε μια κατάσταση που κάθε άλλο παρά σε Ευρωπαίους αρμόζει. Θα πρέπει, επιτέλους, κάποια στιγμή να πούμε Όχι, σταματήστε να επιβαρύνετε αυτόν τον λαό.
Πασχάλης Τσαρούχας, ηθοποιός:
"Ένα πολύ μεγάλο διαπραγματευτικό όπλο"
Μου αρέσει να λέω ότι ο ανθρωποβόρος άξονας σταμάτησε πάλι στην ίδια κουκίδα του πλανήτη. Έχουμε έναν πρωθυπουργό και μια κυβέρνηση η οποία επιτέλους είναι αυτή που ψηφίσαμε και δεν έχει μεταλλαχθεί. Θεωρώ ότι πολύ σωστά το παλεύουν και πρέπει να συνεχίσουν με την ίδια σκληρότητα γιατί κάθε μέρα που περνάει βλέπουμε ότι οι θεσμοί πλησιάζουν όλο και περισσότερο σε μια ανθρώπινη και βιώσιμη λύση. Με δυο λόγια, είναι μια πρακτική η οποία αποδεικνύει ότι υπάρχει κι άλλος τρόπος. Ψηφίζουμε Όχι και θεωρώ ότι οι πάντες πρέπει να ψηφίσουν Όχι, γιατί αυτό θα αποτελέσει ένα πολύ μεγάλο διαπραγματευτικό όπλο στα χέρια του πρωθυπουργού σε συνδυασμό με τις συνέπειες για την Ευρωπαϊκή Ένωση οι οποίες ήδη έχουν αρχίσει να διαφαίνονται στο διεθνές χρηματοπιστωτικό σύστημα.