Την αντίθεσή της εκφράζει η Εταιρεία Συγγραφέων για τη "συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας Λογοτεχνίας στην εκπαίδευση". Καταφεύγοντας στον Διονύσιο Σολωμό η Εταιρεία υπογραμμίζει στην ανακοίνωσή της: "Μήγαρις έχω άλλο στο νου μου πάρεξ ελευθερία και γλώσσα, ρωτούσε ο Διονύσιος Σολωμός. Επειδή όχι μόνο χωρίς ελευθερία κινδυνεύει η γλώσσα, αλλά επειδή και χωρίς γλώσσα κινδυνεύει η ελευθερία, η Εταιρεία Συγγραφέων δεν μπορεί παρά να είναι αντίθετη στη συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας Λογοτεχνίας στην εκπαίδευση".
Η συρρίκνωση για την οποία κάνει λόγο η Εταιρεία Συγγραφέων αφορά στη μείωση κατά μία ώρα την εβδομάδα του μαθήματος της Λογοτεχνίας στην τρίτη Λυκείου. Στο προς συζήτηση νομοσχέδιο, στη θέση της Λογοτεχνίας αυτή την ώρα εντάσσεται το μάθημα της Ιστορίας Κοινωνικών Επιστημών.