Προσωρινή διευκόλυνση της λειτουργίας του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών δίνεται για μια ακόμα φορά, με τροπολογία που κατατέθηκε το απόγευμα στο σχέδιο νόμου του υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων "Επείγοντα μέτρα για την πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση", το οποίο ψηφίστηκε χθες το βράδυ στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, παρατείνεται ώς τις 31 Αυγούστου η απαλλαγή του ΟΜΜΑ από την υποχρέωση προσκόμισης ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας, η οποία είχε λήξει στις 30 Απριλίου. Με την ίδια τροπολογία παρατείνεται εκ νέου και η θητεία του Διοικητικού Συμβουλίου του ΟΜΜΑ ως τις 30 Αυγούστου, η οποία επίσης είχε λήξει στις 30 Απριλίου. Επίσης αυξάνονται σε 90, από 48 που ισχύει σήμερα, οι ισόποσες μηνιαίες δόσεις για τις οφειλές του ΟΜΜΑ προς το ΙΚΑ/ΕΤΑΜ που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες μέχρι τον Απρίλιο του 2014 και έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση βάσει του άρθρου 35 του Ν. 4262/2014. Επιπλέον παρέχεται έκπτωση 50% στις προσαυξήσεις και τα πρόσθετα τέλη των παραπάνω οφειλών κατ' ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 28 του ν. 432/2015. Η ισχύς των παραπάνω ρυθμίσεων ξεκινά από την 1η Μαΐου.
Για "παράταση μιας εκκρεμότητας" έκανε λόγο στη Βουλή ο αν. υπουργός Πολιτισμού Νίκος Ξυδάκης, ο οποίος δεσμεύτηκε ότι "σε εύλογο χρόνο -μάλλον πριν τη λήξη αυτής της παράτασης της εκκρεμότητας- θα φέρουμε στο Σώμα μια νομοθετική ρύθμιση η οποία θα είναι βιώσιμη και δίκαιη για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος και για να υπάρχει μια βιώσιμη λύση γι' αυτό το μεγάλο κτηριακό και καλλιτεχνικό απόθεμα στην καρδιά της Αθήνας, το οποίο έχει προκαλέσει πολύ πονοκέφαλο και στην παρούσα κυβέρνηση και σε προηγούμενες". Υπογράμμισε παράλληλα ότι "στο μεταξύ επεξεργαζόμαστε μια βιώσιμη και οριστική λύση για το καθεστώς διοικήσεως και ιδιοκτησίας του Μεγάρου Μουσικής".
Η τροπολογία Ξυδάκη για το Μέγαρο ψηφίστηκε με ψήφους του ΣΥΡΙΖΑ, του Ποταμιού και του ΠΑΣΟΚ. Η ΝΔ και το ΚΚΕ δήλωσαν "παρών", οι ΑΝ.ΕΛ. και η Χρυσή Αυγή "κατά".