Θεσσαλονίκη
Πλατεία Μανόλη Αναγνωστάκη αποκτά η Θεσσαλονίκη. Η τελετή ονοματοδοσίας της θα γίνει σήμερα, από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, το μεσημέρι στον χώρο που βρίσκεται στη συμβολή των οδών Φιλίππου, Αμύντα και Πλάτωνος. Η ονοματοδοσία πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων που έχει προγραμματίσει ο Δήμος Θεσσαλονίκης για το 2015, το οποίο έχει ανακηρυχθεί έτος Μανόλη Αναγνωστάκη, με αφορμή τη συμπλήρωση 90 χρόνων από τη γέννηση του μεγάλου Έλληνα ποιητή και 10 χρόνων από το θάνατό του. Όπως έγινε γνωστό θα πλαισιώσει η Φιλαρμονική του Δήμου Θεσσαλονίκης, η οποία θα παρουσιάσει το ποίημα του Μανόλη Αναγνωστάκη «Κι ήθελε ακόμη..., σε μουσική Θάνου Μικρούτσικου και διεύθυνση Κλεάνθη Ζαρίμπα. Πέρα από την πλατεία Μανόλη Αναγνωστάκη, στις 23 Ιουνίου, ημέρα του θανάτου του μεγάλου ποιητή, θα πραγματοποιηθεί βραδιά λόγου και μουσικής με ομιλίες, απαγγελίες και μουσικό πρόγραμμα. Για τον ποιητή και το έργο του θα μιλήσουν η Φραγκίσκη Αμπατζοπούλου και ο Μίλτος Πολυβίου, μουσική θα παίξει ο Λευτέρης Καραγιάννης, ενώ ποιήματά του θα διαβάσουν ο ηθοποιός Δημήτρης Ναζίρης και η φιλόλογος Βικτωρία Καπλάνη. Για τις 15 Οκτωβρίου προγραμματίζεται η έκθεση τεκμηρίων με τίτλο «Μιλώ», που θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Δεκεμβρίου. Η έκθεση θα φιλοξενηθεί στο Μουσείο Βυζαντινού Πολιτισμού, την επιμέλεια θα έχει η κοινωνική ανθρωπολόγος και λαογράφος Ελεωνόρα Σκουρλέτη και στα εγκαίνια θα είναι ομιλητής ο Γιώργος Ζεβελάκης.