Περνώντας ατέλειωτες ώρες πλάι στους εργάτες των ναυπηγείων, στους ταρσανάδες της Σύρου, ο φωτορεπόρτερ Αλέξανδρος Σταματίου αποτύπωσε τον μόχθο, τις αγωνίες, αλλά και τις στιγμές της σχόλης των ανθρώπων που έχουν γίνει ένα με τις λαμαρίνες, τις σκουριές και την αρμύρα της θάλασσας.
Από τις εκατοντάδες φωτογραφίες που τράβαγε για μήνες στα περίφημα καρνάγια του νησιού, ο Αλ. Σταματίου συγκρότησε τη σειρά που αποτέλεσε την έκθεση Ταρσανάδες, που παρουσιάστηκε το προηγούμενο καλοκαίρι -πού αλλού;- στον χώρο του ναυπηγείου της Σύρου.
Πιστεύοντας ότι η τέχνη δεν εγκλωβίζεται ούτε απευθύνεται σε λίγους, ότι η τέχνη ανήκει στους πάντες δικαιωματικά, ο φωτογράφος επέλεξε να παρουσιάσει τους Ταρσανάδες του στην Αθήνα, όχι όμως σε κάποια από τις γνωστές αίθουσες τέχνης αλλά σε ένα ανώνυμο καφενείο, που είναι γνωστό με το όνομα του ιδιοκτήτη του, το καφενείο του Βασίλη, στις παρυφές της Καισαριανής.
"Στις δύσκολες μέρες που βιώνουμε, προσπαθούμε μέσα από την τέχνη και τις βιωματικές μας ιστορίες να κάνουμε την περίφημη 'στροφή' για ένα καλύτερο, ενημερωμένο, αύριο...", λέει ο φωτογράφος, που αποτελεί μέλος της ομάδας Phasma2, που έχει ασχοληθεί επισταμένα με την αποτύπωση της κρίσης στην Ελλάδα. Γι' αυτό και επέλεξε να εκθέσει σε έναν χώρο σχόλης, διασκέδασης, έναν χώρο που απευθύνεται σε όλους τους πολίτες αυτής της πόλης...
Η έκθεση Ταρσανάδες θα παραμείνει στο καφενείο του Βασίλη (Ευφρονίου 70, Κάραβελ), μέχρι τις 20 Απριλίου.