Μια κλασική γαλλική κωμωδία επέλεξε για την πρώτη της σκηνοθεσία από τη θέση της καλλιτεχνικής διευθύντριας του Θεάτρου Τέχνης η Μαριάννα Κάλμπαρη, παρουσιάζοντας το Νησί των σκλάβων του Μαριβώ, από αυτό το Σάββατο στο ιστορικό Υπόγειο.
Πρόκειται όμως στ' αλήθεια για κωμωδία; Το έργο αυτό του Μαριβώ, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Παρίσι το 1725, αποτελεί μια τολμηρή μείξη στοιχείων τραγωδίας και βασικών μοτίβων της κωμωδίας, με κάποτε σκοτεινούς τόνους.
Έτσι, ο Μαριβώ τοποθετεί στη σκηνή αριστοκράτες με αρχαιοελληνικά ονόματα, αλλά και τους υπηρέτες τους, φιγούρες που κατάγονται από την παράδοση της κομέντια ντελ άρτε. Το πλοίο τους ναυαγεί και, μόνοι επιζώντες, καταφεύγουν σε ένα νησί που κατοικείται από εξεγερμένους σκλάβους της Αθήνας... Στον παράξενο αυτόν τόπο τα αφεντικά υποχρεώνονται να ανταλλάξουν ρούχα και ρόλους με τους σκλάβους τους και να τους υπηρετούν μέχρι να «νιώσουν τι σημαίνει πόνος»...
Σταδιακά το κωμικό μοτίβο της εναλλαγής ρόλων, συνδυασμένο με το παιχνίδι του έρωτα και της σαγήνης, θα δώσει τη θέση του σε ένα αποκαλυπτικά βίαιο παιχνίδι εξουσίας και εκδίκησης, κατάχρησης της μόλις κατακτημένης ελευθερίας.
Στην παράσταση του Θεάτρου Τέχνης παίρνουν μέρος οι Νίκος Αλεξίου, Βίκυ Βολιώτη, Ιωάννα Παππά, Αινείας Τσαμάτης και Κωνσταντίνος Ευστρατίου. Η μετάφραση είναι της Μ. Κάλμπαρη, τα σκηνικά και τα κοστούμια επιμελείται ο Κωνσταντίνος Ζαμάνης, τη μουσική ο Νέστορας Κοψιδάς και την κίνηση η Μαρίζα Τσίγκα.