Την κάθετη αντίθεσή του "στην κατάργηση του αυτόνομου υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και την εξαγγελλόμενη συγχώνευσή του με το υπουργείο Παιδείας στη σύνθεση της νέας κυβέρνησης" εκφράζει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων με χθεσινή ανακοίνωσή του η οποία εστάλη πριν την ανακοίνωση του νέου κυβερνητικού σχήματος.
Τονίζοντας ότι το αίτημα βασίζεται "σε επιχειρήματα που σχετίζονται με τον κοινωνικό ρόλο του πολιτισμού συνολικά και στις τοπικές κοινωνίες, ρόλος που αναδεικνύεται ακόμα πιο σημαντικός στη συγκυρία της κρίσης που διανύουμε", η ανακοίνωση κάνει λόγο για τον πολιτισμό ως δημόσιο αγαθό, στοιχεία που "επιβάλλουν την ύπαρξη αυτόνομου υπουργείου Πολιτισμού". Υποστηρίζει επιπλέον ότι "η συγχώνευσή του, ακόμη και με την ύπαρξη υφυπουργού, έχει αποδειχτεί και στο παρελθόν ότι δεν επιφέρει καμία εξοικονόμηση στον κρατικό προϋπολογισμό και δεν προσφέρει καμία ευελιξία. Αντιθέτως, αυξάνει τη γραφειοκρατία, δυσκολεύει την εκτέλεση του προϋπολογισμού, την εκτέλεση των έργων ΕΣΠΑ και καθυστερεί τις αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις που χρειάζονται για να άρουν όλο το προηγούμενο μνημονιακό νομικό καθεστώς και να ανοίξουν τον δρόμο σε γενναίες παρεμβάσεις που θα στηρίζουν -και δεν θα στραγγαλίζουν- την πολιτιστική κληρονομιά και τη σύγχρονη καλλιτεχνική δημιουργία".
Καταλήγοντας υπογραμμίζει ότι εκτός από την αυτόνομη λειτουργία του θεωρεί "απολύτως αναγκαία και την αναδιοργάνωσή του με ένα νέο Οργανισμό με σύγχρονες δομές και αρμοδιότητες, που θα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της εποχής".