Live τώρα    
Θεόφιλος Ξανθόπουλος / Ευθέως αντισυνταγματική η ανεξέλεγκτη είσοδος ιδιωτών στη λειτουργία δημόσιων υπηρεσιών
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Θεόφιλος Ξανθόπουλος / Ευθέως αντισυνταγματική η ανεξέλεγκτη είσοδος ιδιωτών στη λειτουργία δημόσιων υπηρεσιών

Ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος
INTIME NEWS / ΧΑΛΚΙΟΠΟΥΛΟΣ ΝΙΚΟΣ

Το νομοσχέδιο με τίτλο «Παρεμβάσεις για ένα κράτος πιο φιλικό στον πολίτη», «που εισηγείται ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Επικρατείας, αντί κανονικά του Υπ. Εσωτερικών, αποτελεί μια βαθιά πολιτική επιλογή. Ο κ. Χατζηδάκης έχει πατεντάρει το λιγότερο κράτος, είναι θιασώτης του νεοφιλελευθερισμού και διαπρύσιος κήρυκας της αποδυνάμωσης του κράτους», τόνισε ξεκινώντας την παρέμβασή του στην αρμόδια Κοινοβουλευτική Επιτροπή, ο ειδικός αγορητής του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ και τομεάρχης Εσωτερικών, Θεόφιλος Ξανθόπουλος.

«Το ν/σ, όπως ευθέως αναφέρει, επιδιώκει τη σύμπραξη του δημοσίου με “πιστοποιημένους” ιδιώτες επαγγελματίες. Η διάταξη του άρθρου 4 αποτελεί casus belli, αφού, μετά τους ιδιώτες στον ΕΦΚΑ, ανοίγει ο δρόμος για την ενσωμάτωση ιδιωτών και σε  άλλους τομείς του δημοσίου» σημείωσε ο βουλευτής Δράμας.

«Με τον τρόπο αυτό η κυβέρνηση αλλάζει και υποβαθμίζει τη λειτουργία της δημόσιας υπηρεσίας. Με την ανάθεση έργου σε ιδιώτες, απομειώνεται ο ρόλος του δημοσίου και ενισχύεται η απαξίωσή του. Μια υπηρεσία υποστελεχωμένη η οποία με τα στοιχεία που θα παρέχει στους ιδιώτες, ουσιαστικά θα εργάζεται και θα υπάρχει για να εξυπηρετεί τον “πιστοποιημένο” επαγγελματία. Αυτή η ανεξέλεγκτων διαστάσεων είσοδος των ιδιωτών στη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών, είναι ευθέως αντισυνταγματική καθώς μόνο κατ’ εξαίρεση μπορεί να συμβεί κάτι τέτοιο, σύμφωνα με το άρθρο 103, παρ. 8 του Συντάγματος» υπογράμμισε ο τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

«Ο εγγυητικός για το δημόσιο συμφέρον ρόλος του δημοσίου υπαλλήλου, ουσιαστικά καταργείται», σημείωσε και συνέχισε: «Το ν/σ είναι χαρακτηριστική περίπτωση ευκαιριακότητας, αποσπασματικότητας και κάκιστης νομοθέτησης. Επιχειρεί να ρυθμίσει άσχετα μεταξύ τους πεδία χωρίς να έχουν προβλεφθεί οι συνέπειες. Η επαναφορά της έγγραφης δήλωσης του πολίτη ως γενικώς αποδεκτής, αποτελεί έμπρακτη αναγνώριση της κυβερνητικής αποτυχίας στην ψηφιακή διοίκηση, ενώ εγκαταλείπεται η κρίσιμη παράμετρος της διασύνδεσης και της διαλειτουργικότητας των δημοσίων υπηρεσιών. Κάτι που επισημαίνει στην γνωμοδότησή της κι η ΟΚΕ». 

Ο Θεόφιλος Ξανθόπουλος επανέλαβε ότι η διαδικασία που νομοθετεί η κυβέρνηση παραβιάζει τον Κανονισμό της Βουλής και κατέληξε: «Με το νομοσχέδιο επιχειρείται εκχώρηση ύλης και ευθύνης της δημόσιας λειτουργίας σε “πιστοποιημένους” ιδιώτες και για αυτό το καταψηφίζουμε» τόνισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0