Αναφορά προς τον υπουργό Υγείας κατέθεσε ο Βουλευτής Αχαΐας και Τομεάρχης Υγείας της Κ.Ο του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος, φέρνοντας στη Βουλή τα σοβαρά προβλήματα λειτουργίας του Πολυδύναμου Περιφερειακού Ιατρείου (Π.Π.Ι.) ύστερα από επιστολή της Τοπικής Κοινότητας Αγίου Πολυκάρπου.
Όπως επισημαίνεται στην αναφορά, το Ιατρείο Ραχών, το οποίο παρέμεινε κλειστό για σχεδόν δύο χρόνια με αποκλειστική ευθύνη του υπουργείου Υγείας, επαναλειτούργησε μόλις τον Φεβρουάριο του 2026, «αλλά μόνο με μια ιατρό γενικής ιατρικής», γεγονός που δεν ανταποκρίνεται στις αυξημένες ανάγκες της περιοχής.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης του ΕΣΥ στο νησί είναι το γεγονός ότι η μοναδική ιατρός μετακινείται και πραγματοποιεί εφημερίες στο επίσης υποστελεχωμένο Κ.Υ. Ευδήλου με αποτέλεσμα η περιοχή να μένει χωρίς ιατρική κάλυψη, εκθέτοντας τους κατοίκους σε σοβαρούς κινδύνους, ιδίως σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης.
Παράλληλα, υπογραμμίζεται ότι το Π.Π.Ι. Ραχών «θα έπρεπε να είναι στελεχωμένο με: έναν γιατρό Γενικής Ιατρικής και Παθολογίας, έναν Ορθοπεδικό, έναν Παιδίατρο και τρία άτομα προσωπικό Δ.Ε.», χωρίς όμως αυτό να έχει υλοποιηθεί μέχρι σήμερα.
Η κατάσταση επιβαρύνεται περαιτέρω από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της περιοχής, η οποία περιλαμβάνει περίπου 2.500 μόνιμους κατοίκους, ενώ οι ανάγκες αυξάνονται σημαντικά κατά τη θερινή περίοδο, με την παρουσία «χρόνιων πασχόντων αλλά και αρκετών υπερήλικων».
Ο βουλευτής καλεί το υπουργείο Υγείας να προχωρήσει άμεσα στις απαραίτητες ενέργειες και να δώσει συγκεκριμένες απαντήσεις, προκειμένου να αντιμετωπιστεί ένα ζήτημα που αφορά άμεσα την υγεία και την ασφάλεια των κατοίκων της Δ.Ε Ραχών του Δήμου Ικαρίας.