Live τώρα    
Ανδρέας Παναγιωτόπουλος / Να αποσυρθεί άμεσα το διαφημιστικό σποτ του ΕΟΠΑΕ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ανδρέας Παναγιωτόπουλος / Να αποσυρθεί άμεσα το διαφημιστικό σποτ του ΕΟΠΑΕ

Ο Ανδρέας Παναγιωτόπουλος
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI

«Ζητούμε την άμεση απόσυρση του επίμαχου βίντεο που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, τη δημόσια αποκατάσταση των δομών απεξάρτησης, τη συμμετοχή των φορέων και των ειδικών στις αποφάσεις και μια νέα πολιτική που να στηρίζει ουσιαστικά και με αξιοπρέπεια τους ανθρώπους και τις οικογένειές τους».

Τα παραπάνω τονίζει ο τομεάρχης Υγείας της ΚΟ του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Ανδρέας Παναγιωτόπουλος σε δήλωσή του σχετικά με το απαράδεκτο διαφημιστικό σποτ του ΕΟΠΑΕ με τον ΑΙ χρήση ουσιών, το οποίο προκάλεσε δικαιολογημένες αντιδράσεις οργής από εργαζόμενους, φορείς της κοινωνίας των πολιτών και αποφοίτους θεραπευτικών προγραμμάτων.

Το πρόσφατο διαφημιστικό σποτ για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ΕΟΠΑΕ «δεν αποτελεί απλώς μια άστοχη επικοινωνιακή επιλογή, αλλά αποτυπώνει μια συγκεκριμένη πολιτική αντίληψη που υπονομεύει το ίδιο το δημόσιο σύστημα απεξάρτησης» επισημαίνει ο τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Και υπογραμμίζει ότι «οι αυτόνομες θεραπευτικές δομές και προγράμματα που αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής πολιτικής απεξάρτησης για δεκαετίες και είχαν αποκτήσει διεθνή αναγνώριση, σήμερα έχουν υποβαθμιστεί ή αποδομηθεί πλήρως ως αποτέλεσμα της πρόσφατης αναδιοργάνωσης. Η απόφαση του ΕΟΠΑΕ να συγχωνεύσει τμήματα και υπηρεσίες χωρίς ουσιαστική διαβούλευση ή επιστημονική τεκμηρίωση έχει οδηγήσει σε ακύρωση της λειτουργίας του ενιαίου θεραπευτικού συνεχούς».

Ο Ανδρέας Παναγιωτόπουλος επισημαίνει την ίδια ώρα ότι η υποβάθμιση αυτή «δεν είναι μια τυχαία», αλλά για «συνέχεια μιας πολιτικής που, με πρόσχημα την “ενιαία διοίκηση”, διέλυσε το αναγνωρισμένο δημόσιο σύστημα απεξάρτησης, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, υπονομεύοντας την ποιότητα υπηρεσιών και ανοίγοντας το δρόμο σε ιδιωτικές δομές απεξάρτησης». 

«Σε αυτό το πλαίσιο, και ένα χρόνο μετά την λειτουργία του ΕΟΠΑΕ και όχι πριν όπως παραπλανητικά αναφέρει το βίντεο, οι θεραπευόμενοι βρίσκονται σήμερα “περιφερόμενοι” σε γεωγραφικά και λειτουργικά διάσπαρτες υπηρεσίες, χωρίς συνέχεια και με σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και υποστήριξης» τονίζει, μεταξύ άλλων, το τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ.

Αναλυτικά η δήλωση του Ανδρέα Παναγιωτόπουλου

Το πρόσφατο διαφημιστικό σποτ για τον πρώτο χρόνο λειτουργίας του ΕΟΠΑΕ, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει δικαιολογημένες αντιδράσεις οργής από εργαζόμενους, φορείς της κοινωνίας των πολιτών και αποφοίτους θεραπευτικών προγραμμάτων, δεν αποτελεί απλώς μια άστοχη επικοινωνιακή επιλογή, αλλά αποτυπώνει μια συγκεκριμένη πολιτική αντίληψη που υπονομεύει το ίδιο το δημόσιο σύστημα απεξάρτησης.

Η Διοίκηση του ΕΟΠΑΕ, επιδεικνύοντας έντονη εσωστρέφεια και διοικητική ανασφάλεια, επιλέγει να παρουσιάσει ως «πρόβλημα της ελληνικής κοινωνίας» όχι την ίδια την εξάρτηση, αλλά το δημόσιο σύστημα απεξάρτησης όπως λειτουργούσε πριν από τη σύσταση του Οργανισμού, απαξιώνοντας συλλήβδην σημαντικές δομές και πρακτικές χρόνων, προκειμένου να δικαιολογήσει τα δικά της πεπραγμένα και τα στρατηγικά αδιέξοδα που έχουν δημιουργηθεί.

Οι αυτόνομες θεραπευτικές δομές και προγράμματα που αποτελούσαν αναπόσπαστο κομμάτι της ελληνικής πολιτικής απεξάρτησης για δεκαετίες και είχαν αποκτήσει διεθνή αναγνώριση, σήμερα έχουν υποβαθμιστεί ή αποδομηθεί πλήρως ως αποτέλεσμα της πρόσφατης αναδιοργάνωσης. Η απόφαση του ΕΟΠΑΕ να συγχωνεύσει τμήματα και υπηρεσίες χωρίς ουσιαστική διαβούλευση ή επιστημονική τεκμηρίωση έχει οδηγήσει σε ακύρωση της λειτουργίας του ενιαίου θεραπευτικού συνεχούς.

Συγκεκριμένα, τμήματα θεραπευτικών κοινοτήτων, επανένταξης και συμβουλευτικής στήριξης έχουν αποκοπεί, «ενοποιούνται» με τρόπο που ακυρώνει την αυτοτέλειά τους και αφήνει χιλιάδες ανθρώπους και τις οικογένειές τους χωρίς ξεκάθαρο θεραπευτικό μονοπάτι. Παράλληλα τα κέντρα πρόληψης κινδυνεύουν να κλείσουν εφόσον η υφιστάμενη Κεντρική Προγραμματική Σύμβαση τους λήγει το 2027, χωρίς καμία πρόβλεψη ή δέσμευση από την Κυβέρνηση για την ανανέωσή της.

Η υποβάθμιση αυτή δεν είναι τυχαία, αποτελεί συνέχεια μιας πολιτικής που, με πρόσχημα την «ενιαία διοίκηση», διέλυσε το αναγνωρισμένο δημόσιο σύστημα απεξάρτησης, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές, υπονομεύοντας την ποιότητα υπηρεσιών και ανοίγοντας το δρόμο σε ιδιωτικές δομές απεξάρτησης. Σε αυτό το πλαίσιο, και ένα χρόνο μετά την λειτουργία του ΕΟΠΑΕ και όχι πριν όπως παραπλανητικά αναφέρει το βίντεο, οι θεραπευόμενοι βρίσκονται σήμερα «περιφερόμενοι» σε γεωγραφικά και λειτουργικά διάσπαρτες υπηρεσίες, χωρίς συνέχεια και με σοβαρές ελλείψεις προσωπικού και υποστήριξης.

Ζητούμε την άμεση απόσυρση του επίμαχου βίντεο που διαστρεβλώνει την πραγματικότητα, τη δημόσια αποκατάσταση των δομών απεξάρτησης, τη συμμετοχή των φορέων και των ειδικών στις αποφάσεις και μια νέα πολιτική που να στηρίζει ουσιαστικά και με αξιοπρέπεια τους ανθρώπους και τις οικογένειές τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0