Live τώρα    
Ανδρέας Παναγιωτόπουλος στην ΑΥΓΗ / Πρόγραμμα επαναθεμελίωσης του ΕΣΥ
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Ανδρέας Παναγιωτόπουλος στην ΑΥΓΗ / Πρόγραμμα επαναθεμελίωσης του ΕΣΥ

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

Με συγκεκριμένο πρόγραμμα για την αποκατάσταση του δημόσιου χαρακτήρα του ΕΣΥ και 13 μέτρα αντιμετώπισης των πυρκαγιών θα ανέβει ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στη ΔΕΘ. Ο Ανδρέας Παναγιωτόπουλος απαντά με στοιχεία στην ΑΥΓΗ της Κυριακής στις θριαμβολογίες της κυβέρνησης, μιλά για τη διάλυση της δημόσιας Υγείας υπέρ των ιδιωτικών συμφερόντων και για τα «προεκλογικά deals» που έρχονται.

Ο βουλευτής Αχαΐας και τομεάρχης Υγείας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. χρεώνει στον αρμόδιο υπουργό εμπαιγμό των πολιτών για τη φωτιά στην Πάτρα και στέκεται στο πλευρό του Κώστα Πελετίδη. Εξηγεί πώς αντιμετωπίστηκε ο δήμαρχος Πατρέων ως «εσωτερικός εχθρός» από την κυβέρνηση και θέτει τρία ερωτήματα για την αντιμετώπιση της πυρκαγιάς στον Γιάννη Κεφαλογιάννη και στον προκάτοχό του Βασίλη Κικίλια...

Ο υπουργός Υγείας και ο πρωθυπουργός πανηγυρίζουν για «εκσυγχρονισμό» και «πιο ανθρώπινο» ΕΣΥ. Όμως τα περιστατικά εγκατάλειψης ακόμα και στα μεγάλα νοσοκομεία της χώρας δείχνουν μια εντελώς αντίθετη εικόνα από τα μυθεύματα της κυβερνητικής «επιτυχίας». Κατάρρευση δομών, υποστελέχωση, περιφορά ασθενών. Η κατάσταση είναι αναστρέψιμη; Πώς μπορεί να στηριχθεί η δημόσια Υγεία;

Δυστυχώς για τη χώρα και τους πολίτες, η κυβέρνηση εδώ και έξι χρόνια διαχειρίζεται την Υγεία με το δόγμα «αν η πραγματικότητα δεν συμφωνεί μαζί μας, τόσο χειρότερο για την πραγματικότητα». Διότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat που ανακοινώθηκαν την Τετάρτη 20 Αυγούστου, η Ελλάδα καταγράφει αρνητική πρωτιά μεταξύ των κρατών-μελών της Ε.Ε. στις «ανεκπλήρωτες ανάγκες για ιατρική περίθαλψη το 2024».

Ποια είναι λοιπόν η «επιτυχία» της κυβέρνησης; Ότι το ποσοστό των Ελλήνων 16 ετών και άνω που είχαν ανάγκη από ιατρική εξέταση ή θεραπεία δήλωσαν ότι δεν μπόρεσαν να τη λάβουν εξαιτίας οικονομικών λόγων, μεγάλων λιστών αναμονής ή απόστασης από τους παρόχους ιατρικών υπηρεσιών ανέρχεται σε 21,9%. Είναι το υψηλότερο ποσοστό στην Ε.Ε., αφού ο μέσος όρος είναι στο 3,6%.

Το ΕΣΥ το κάνουν ανθρώπινο οι λειτουργοί του, οι γιατροί, οι νοσηλευτές και όλοι οι άνθρωποι που δουλεύουν εξαντλημένοι και σε δυστοπικές συνθήκες σε αυτό - πυρκαγιές, πτώσεις ασανσέρ, πτώσεις ψευδοροφών και άλλα τραγικά ων ουκ έστιν αριθμός. Το ξέρετε ότι λείπουν 6.500 γιατροί και 20.000 νοσηλευτές; Ο υπουργός Υγείας επαίρεται ότι αύξησε τη δαπάνη για την Υγεία αλλά δεν μας λέει ότι μειώθηκε ως ποσοστό του ΑΕΠ, δηλαδή από το 5,48% πέφτει στο 5,43%. Αλλά λεφτά για όπλα υπάρχουν...

Εμείς έχουμε συγκεκριμένο πρόγραμμα επαναθεμελίωσης του ΕΣΥ που θα εξειδικεύσει ο πρόεδρος Σωκράτης Φάμελλος στη ΔΕΘ και αφορά στην αποκατάσταση του δημόσιου χαρακτήρα του.

Νοσοκομεία: Οι εργολάβοι στοιχίζουν περισσότερο

Με πρόσχημα τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ο υπουργός Υγείας μετά τους ιδιώτες γιατρούς φέρνει και πάλι τους εργολάβους που έδιωξε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Πώς το σχολιάζετε;

Είναι φανερό ότι ο κ. Μητσοτάκης και το επιτελείο του πριν ακόμη αναλάβουν τη διακυβέρνηση της χώρας είχαν απεργαστεί σχέδιο για την ιδιωτικοποίηση των πάντων, πόσο μάλλον του δημόσιου συστήματος Υγείας. Η πανδημία του κορωνοϊού ανέστειλε προς στιγμή τα σχέδιά τους και αντί να διδαχθούν από τη συνεισφορά του ΕΣΥ και των εργαζόμενων σε αυτό, μόλις χαλάρωσαν τα πράγματα συνέχισαν ακάθεκτοι το «ξήλωμά» του, προς όφελος φυσικά των μεγάλων ιδιωτικών συμφερόντων.

Οσον αφορά τους εργολάβους, έχουμε καταδείξει με αριθμούς σε παρεμβάσεις μας και ερωτήσεις μας στη Βουλή ότι το μόνιμο προσωπικό για την εστίαση, την καθαριότητα και τη φύλαξη στοιχίζει λιγότερο από τις εργολαβίες. Αλλά τα προεκλογικά «deals» κάπως πρέπει να ικανοποιηθούν, εις βάρος βέβαια του ΕΣΥ, των ασθενών και των εργαζομένων.

Στήριξη και όχι «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα»

Το επιτελικό κράτος έπεσε σε βαθύ ύπνο, με αποτέλεσμα η Πάτρα να μετρά βαρύτατες πληγές μετά την καταστροφική πυρκαγιά που παραλίγο να φτάσει στο κέντρο της πόλης. Τι σας είπαν οι πολίτες; Πώς κρίνετε τα μέτρα που ανακοίνωσε η κυβέρνηση για την ανακούφιση των πληγέντων;

Οι πολίτες είναι οργισμένοι γιατί το επιτελικό κράτος, οι τοπικοί βουλευτές της Ν.Δ. και ο περιφερειάρχης έλαμψαν διά της απουσίας τους, ενώ τα εναέρια μέσα καθυστέρησαν. Η υπεράνθρωπη προσπάθεια και η αυτοθυσία των πυροσβεστών και των χειριστών των αεροπλάνων και των ελικοπτέρων με τη συνδρομή των εθελοντών, των δήμων και των πολιτών έσωσαν την Πάτρα και την Κάτω Αχαΐα για να μην φτάσει η φωτιά στο κέντρο της αχαϊκής πρωτεύουσας και της μητρόπολης του Δήμου Δυτικής Αχαΐας.

Ωστόσο, η πύρινη λαίλαπα έκαψε το βιός συμπολιτών μας σε μικρότερους οικισμούς που χρειάζονται άμεση στήριξη και όχι «τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα», όπως έγινε με τους πληγέντες στην περσινή φωτιά σε περιοχές του Δήμου Ερυμάνθου. Εμείς καταθέσαμε ερώτηση στη Βουλή με δεκατρία συγκεκριμένα ερωτήματα που αντιστοιχούν σε ανάλογα μέτρα. Ας ελπίσουμε τώρα που η κυβέρνηση βρίσκεται σε αποδρομή και καταρρέει να μας ακούσει.

Κατασκεύασαν τον Πελετίδη ως «εσωτερικό εχθρό»

Η κυβέρνηση της Ν.Δ. επιτέθηκε στον δήμαρχο της πόλης Κώστα Πελετίδη, που χαίρει ευρείας αποδοχής και διανύει την τρίτη του θητεία. Γιατί επέλεξε να κάνει κάτι τέτοιο πριν καλά-καλά σβήσει η φωτιά;

Θα επαναλάβω ότι το δήθεν επιτελικό κράτος ήταν απόν. Ο καθ’ ύλην αρμόδιος υπουργός, «αγνοώντας» τη διοικητική γεωγραφία της πόλης της Πάτρας, προσπάθησε να κάνει το μαύρο άσπρο εμπαίζοντας του Αχαιούς πολίτες. Και όταν αυτό το επικοινωνιακό κόλπο δεν έπιασε, κατασκευάστηκε ο «εσωτερικός εχθρός», που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο δήμαρχος της πόλης της Πάτρας.

Και για να μιλάμε με στοιχεία. Τι έχει να πει ο κ. Κεφαλογιάννης, όταν ο διοικητής Πυροσβεστικών Υπηρεσιών Αχαΐας δήλωσε στην εφημερίδα Πελοπόννησος ότι η Πυροσβεστική δεν αντιμετώπισε πρόβλημα με τους κρουνούς στη φωτιά της Πάτρας γιατί τα πυροσβεστικά ανεφοδιάζονταν από υδροφόρες του δήμου; Και τι έχουν να απαντήσουν ο κ. Κεφαλογιάννης και ο προκάτοχός του κ. Κικίλιας στην καταγγελία ότι τρία πυροσβεστικά οχήματα έμειναν παροπλισμένα λόγω ελαστικών και για τη γενική κατάσταση που περιγράφει ο πρόεδρος Πυροσβεστών Δυτικής Ελλάδας και Ιονίων Νήσων ότι τα οχήματα είναι γερασμένα, κάποια άνω των 30 ετών; Τέλος, τι έχουν να πουν που στην Αχαΐα το 2019 υπηρετούσαν 387 πυροσβέστες, ενώ σήμερα μόλις 249; Είναι πραγματικά ντροπή.

Και για να απαντήσω συνολικά στο πρωταρχικό ερώτημά σας, η χώρα χρειάζεται άμεσα προοδευτική αλλαγή στη διακυβέρνηση, με κορμό τον ΣΥΡΙΖΑ, με γενναίες και ταυτόχρονα λελογισμένες δημόσιες δαπάνες, για να σώσουμε οτιδήποτε αν σώζεται...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0