Live τώρα    
Νοτοπούλου – Γαβρήλος για προπληρωμένες κάρτες επιδομάτων / Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιβάλλει εξευτελισμό στους πιο ευάλωτους με την προπληρωμένη κάρτα
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Νοτοπούλου – Γαβρήλος για προπληρωμένες κάρτες επιδομάτων / Η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιβάλλει εξευτελισμό στους πιο ευάλωτους με την προπληρωμένη κάρτα

Η Κατερίνα Νοτοπούλου και ο Γιώγος Γαβρήλος στη Βουλή
(Γραφείο Τύπου ΣΤΡΙΖΑ-ΠΣ)

Για επιβολή ελέγχου και εξευτελισμό στους πιο ευάλωτους συμπολίτες μας από την κυβέρνηση Μητσοτάκη, κάνουν λόγο σε κοινή δήλωσή τους η τομεάρχης Κοινωνικής Συνοχής και βουλεύτρια Α΄ ΘεσσαλονίκηςΚατερίνα Νοτοπούλου και ο τομεάρχης Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και βουλευτής Αργολίδας, Γιώργος Γαβρήλος του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ.

Η κοινή δήλωση των δύο βουλευτών αφορά τις προπληρωμένες κάρτες επιδομάτων, μέσω των οποίων οι δικαιούχοι είναι υποχρεωμένοι να λαμβάνουν τα επιδόματα που δικαιούνται, αφού με την εφαρμογή της ΚΥΑ 3511/12-03-2025 το 50% του επιδόματος «επιτρέπεται» να χρησιμοποιείται μόνο μέσω καρτών και το υπόλοιπο 50% κατατίθεται στους τραπεζικούς λογαριασμούς.

«Η κυβέρνηση μετατρέπει το δικαίωμα στην κοινωνική στήριξη, σε ελεημοσύνη υπό επιτήρηση»

«Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε θέλει, ούτε μπορεί να προστατεύσει τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες» υποστηρίζουν οι δύο τομεάρχες του ΣΥΡΙΖΑ και μιλούν για κοινωνικό αυταρχισμό από την πλευρά της κυβέρνησης. Σημειώνουν πως από την πρώτη ημέρα εφαρμογής της ΚΥΑ, χιλιάδες συμπολίτες μας βρέθηκαν αντιμέτωποι με την αδυναμία κάλυψης βασικών υποχρεώσεων, όπως το ενοίκιο και οι δόσεις δανείων, κάτι που μετατρέπει το δικαίωμα στην κοινωνική στήριξη, σε ελεημοσύνη υπό επιτήρηση.

Η κ. Νοτοπούλου και ο κ. Γαβρήλος αναφέρονται, επίσης, στη συζήτηση που έγινε τον Φεβρουάριο στη Βουλή για το σχέδιο νόμου του υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, κατά την οποία κυβέρνηση απέφυγε συστηματικά να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα, όπως:

- Πόσο κόστισε – και ποιος ανέλαβε – την ιδιωτική πλατφόρμα που υποτίθεται θα διασφαλίσει «διαλειτουργικότητα»;
- Γιατί παραμένει ανοχύρωτος ο ΟΠΕΚΑ από υποστελέχωση και απαρχαιωμένα πληροφοριακά συστήματα;
- Πότε σκοπεύουν να σταματήσουν τις σκανδαλώδεις αναθέσεις σε ημέτερους, που έχουν γίνει πλέον «κανονικότητα» στη ΔΥΠΑ;

Το μόνο που ξέρει η κυβέρνηση Μητσοτάκη είναι να ενοχοποιεί, να τιμωρεί και να υποτάσσει τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες στον έλεγχο της αγοράς – και των τραπεζών, υπογραμμίζουν οι δύο βουλευτές.

Αναλυτικά η κοινή δήλωση:

Ο κοινωνικός αυταρχισμός της κυβέρνησης Μητσοτάκη δεν έχει όρια. Με την εφαρμογή της ΚΥΑ 3511/12-03-2025, η ΝΔ βάζει «κόφτη» στην αξιοπρέπεια των πιο αδύναμων πολιτών, επιβάλλοντας τη χρήση προπληρωμένης κάρτας για την καταβολή επιδομάτων. Από την πρώτη μέρα, χιλιάδες συμπολίτες μας βρέθηκαν αντιμέτωποι με την αδυναμία κάλυψης βασικών υποχρεώσεων, όπως το ενοίκιο και οι δόσεις δανείων. Κι αυτό, επειδή η κυβέρνηση αποφάσισε αυταρχικά πως το 50% του επιδόματος θα «επιτρέπεται» να χρησιμοποιείται μόνο μέσω καρτών.

Όσα προσχήματα κι αν επικαλεστεί η κυβέρνηση – «διαφάνεια», «στοχοθέτηση», «ορθή χρήση» – η αλήθεια είναι μία. Προσπαθεί να μετατρέψει το δικαίωμα στην κοινωνική στήριξη, σε ελεημοσύνη υπό επιτήρηση.

Κατά τη συζήτηση στη Βουλή του σ/ν του ΥΚΟΙΣΟ, ήδη από το Φεβρουάριο, η κυβέρνηση απέφυγε συστηματικά να απαντήσει σε κρίσιμα ερωτήματα:

Πόσο κόστισε – και ποιος ανέλαβε – την ιδιωτική πλατφόρμα που υποτίθεται θα διασφαλίσει «διαλειτουργικότητα»;

Γιατί παραμένει ανοχύρωτος ο ΟΠΕΚΑ, ένας οργανισμός-κλειδί για την κοινωνική προστασία, από υποστελέχωση και απαρχαιωμένα πληροφοριακά συστήματα;

Πότε σκοπεύουν να σταματήσουν τις σκανδαλώδεις αναθέσεις σε ημέτερους, που έχουν γίνει πλέον «κανονικότητα» στη ΔΥΠΑ;

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη ούτε θέλει, ούτε μπορεί να προστατεύσει τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Το μόνο που ξέρει είναι να τις ενοχοποιεί, να τις τιμωρεί και να τις υποτάσσει στον έλεγχο της αγοράς – και των τραπεζών.

Στεκόμαστε απέναντι σε αυτή την ταξική, απάνθρωπη πολιτική. Διεκδικούμε επιδόματα που να σέβονται τον πολίτη, να ανταποκρίνονται στις πραγματικές του ανάγκες, χωρίς ελέγχους, χωρίς κόφτες, χωρίς εξευτελιστικές διαδικασίες. Η κοινωνική προστασία δεν είναι προνόμιο. Είναι δικαίωμα. Και θα το υπερασπιστούμε με κάθε τρόπο.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0