Live τώρα    
21°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αραιές νεφώσεις
21 °C
20.2°C22.4°C
2 BF 62%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αυξημένες νεφώσεις
16 °C
14.8°C16.6°C
2 BF 84%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.6°C16.6°C
5 BF 83%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αυξημένες νεφώσεις
25 °C
22.7°C25.2°C
6 BF 49%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
17 °C
16.9°C16.9°C
2 BF 86%
Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος / Παραπέμπεται η Ελλάδα επειδή δεν εφαρμόζει αναλογικά διόδια
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος / Παραπέμπεται η Ελλάδα επειδή δεν εφαρμόζει αναλογικά διόδια

ΜΕΙΚΟΠΟΥΛΟΣ
(ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ EUROKINISSI)

 

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητώντας την επιβολή οικονομικών κυρώσεων, καθώς η χώρα μας δεν μετέφερε στο εθνικό της δίκαιο εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας την Οδηγία (ΕΕ) 2022/362. σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες) που επιβάλλονται για την χρήση έργων οδικής υποδομής.

Όπως αναφέρει ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, «η σχετική Οδηγία επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής και περιλαμβάνει επιβατικά οχήματα, λεωφορεία, πούλμαν και μικρά βαρέα οχήματα (με τις εξαιρέσεις για τα τελευταία να καταργούνται σταδιακά έως το 2027), ενώ οι κανονισμοί επεκτείνονται και σε δρόμους που δεν ανήκουν στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και δεν είναι αυτοκινητόδρομοι.

«Λόγω της ολιγωρίας και της κωλυσιεργίας από πλευράς κυβέρνησης, προστίθεται άλλη μια παραπομπή στον μακρύ κατάλογο μη ενσωμάτωσης ευρωπαϊκών Οδηγιών, ενώ η γενική κατάσταση των πανάκριβων διοδίων για δρόμους που προπληρώνουν οι οδηγοί συνεχίζει κανονικά.»

Αναλυτικά η δήλωση

Η χώρα μας μένει πίσω στην εφαρμογή ενός αναλογικού συστήματος χρέωσης διοδίων και τελών χρήσης, που σημαίνει δικαιότερη χρέωση των οδηγών βάσει των χιλιομέτρων που διανύουν και της διάρκειας χρήσης της οδικής υποδομής, με απόλυτη ευθύνη της κυβέρνησης.

Η Ελλάδα δεν μετέφερε στο εθνικό της δίκαιο εντός της προβλεπόμενης προθεσμίας την Οδηγία (ΕΕ) 2022/362. σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες) που επιβάλλονται για την χρήση έργων οδικής υποδομής.

Η σχετική Οδηγία επεκτείνει το πεδίο εφαρμογής και περιλαμβάνει επιβατικά οχήματα, λεωφορεία, πούλμαν και μικρά βαρέα οχήματα (με τις εξαιρέσεις για τα τελευταία να καταργούνται σταδιακά έως το 2027), ενώ οι κανονισμοί επεκτείνονται και σε δρόμους που δεν ανήκουν στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και δεν είναι αυτοκινητόδρομοι.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρέπεμψε την Ελλάδα στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης ζητώντας την επιβολή οικονομικών κυρώσεων.

Προηγουμένως είχε αποστείλει προειδοποιητική επιστολή στις 23 Μαΐου 2024 και αιτιολογημένη γνώμη στις 16 Δεκεμβρίου 2024, ωστόσο δεν κοινοποιήθηκε στην Επιτροπή κανένα μέτρο μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο.

Λόγω της ολιγωρίας και της κωλυσιεργίας από πλευράς κυβέρνησης, προστίθεται άλλη μια παραπομπή στον μακρύ κατάλογο μη ενσωμάτωσης ευρωπαϊκών Οδηγιών, ενώ η γενική κατάσταση των πανάκριβων διοδίων για δρόμους που προπληρώνουν οι οδηγοί συνεχίζει κανονικά…

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL