Αν οι Θεσσαλονικείς διαβάσουν τις γραπτές απαντήσεις που έδωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας στις γραπτές ερωτήσεις στις οποίες κλήθηκε να απαντήσει πριν από την προφορική ακρόαση που θα έχει σήμερα το απόγευμα στις 19:30 στο Ευρωκοινοβούλιο, σίγουρα θα πιστέψουν ότι ζουν σε μια διαφορετική πόλη.
Ο Έλληνας επίτροπος, επιλογή του Κυριάκου Μητσοτάκη και της προέδρου της Κομισιόν για το χαρτοφυλάκιο των Βιώσιμων Μεταφορών και του Τουρισμού, δέχθηκε γραπτά 8 ερωτήσεις για το τι πρόκειται να κάνει σε συγκεκριμένους κρίσιμους τομείς που αφορούν στο μέλλον των μεταφορών και του τουρισμού στην ΕΕ σε συνάρτηση με την κλιματική κρίση και τις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η Ευρώπη.
Η πρώτη ερώτηση που δέχθηκε ήταν «Ποιες πλευρές των προσωπικών σας προσόντων και της πείρας σας έχουν ιδιαίτερη σημασία για την ανάδειξή σας σε Επίτροπο και την προώθηση του ευρωπαϊκού γενικού συμφέροντος, ιδίως στον τομέα για τον οποίο θα είστε υπεύθυνος;».
Και η απάντηση που έδωσε ο Απόστολος Τζιτζικώστας σίγουρα θα γίνει talk of the town καθώς υποστήριξε τα εξής: «Κατά τη θητεία μου ως περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας στην Ελλάδα, προώθησα τον μετασχηματισμό της αστικής κινητικότητας στην πόλη της Θεσσαλονίκης, καθιστώντας τις μεταφορές πιο πράσινες, εξυπνότερες, περισσότερο βιώσιμες και οικονομικά προσιτές».
Στη συνέχεια ρωτήθηκε για την ασφάλεια στις μεταφορές, με τον Απόστολο Τζιτζικώστα να απαντά ότι «θα βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του έργου μου. Πρέπει να προστατεύουμε τους επιβάτες μας και τους εργαζομένους μας στον τομέα των μεταφορών εφαρμόζοντας πλήρως σε ολόκληρη την ΕΕ και σε όλους τους τρόπους μεταφοράς τα πρότυπα ασφάλειας των μεταφορών της ΕΕ, βελτιώνοντας τα εργαλεία που έχουμε στη διάθεσή μας για τη στήριξη και την ενίσχυση της εποπτείας των εθνικών φορέων ασφάλειας και στηρίζοντας την ανάπτυξη έξυπνων τεχνολογιών και βελτιώσεις των υποδομών που μπορούν να καταστήσουν ασφαλέστερα τα συστήματα μεταφορών μας. Προτίθεμαι να υποβάλω νωρίς κατά τη διάρκεια της θητείας μου τη δέσμη μέτρων για τον τεχνικό έλεγχο, για τη βελτίωση του τρόπου με τον οποίο λειτουργούν τα καθοριστικά συστήματα ασφάλειας και ελέγχου των εκπομπών στα οχήματα και για την αντιμετώπιση της απάτης με τους οδομετρητές».
Όσον αφορά στη στρατηγική για την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου, ο υποψήφιος Έλληνας επίτροπος απάντησε ότι: «Προτίθεμαι να καταρτίσω, κατά προτεραιότητα, ένα φιλόδοξο σχέδιο που θα συμβάλει στη σύνδεση των πρωτευουσών της ΕΕ και των μεγάλων πόλεων με σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας, μέσω της αποτελεσματικής εφαρμογής της πολιτικής μας για το ΔΕΔ-Μ και της στόχευσης των πολυάριθμων εμποδίων που παραμένουν για την καλύτερη συνδεσιμότητα όλων των ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών υπηρεσιών, τα οποία είναι η έλλειψη διαλειτουργικότητας, όπως η σηματοδότηση και η έλλειψη επαρκούς χρησιμοποίησης άλλων ψηφιακών τεχνολογιών».
Να σημειωθεί ότι η προφορική ακρόαση – εξέταση του Απόστολου Τζιτζικώστα από τους ευρωβουλευτές αναμένεται να διαρκέσει τρεις ώρες. Ακρόαση κατά την οποία θεωρείται βέβαιο ότι θα ερωτηθεί μεταξύ άλλων για την εθνική τραγωδία στα Τέμπη, τους χειρισμούς της κυβέρνησης Μητσοτάκη αλλά και τις καταγγελίες που έχουν γίνει από την ευρωπαία εισαγγελέα, Λάουρα Κόβεσι.
Ερωτήσεις που θα προκύψουν και από το email – φωτιά που απέστειλε η Μαρία Καρυστινού στην Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, την πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου Ρομπέρτα Μετσόλα και τον Επίτροπο Δικαιοσύνης της ΕΕ Ντιντιέ Ρέιντερς ενόψει της ακρόασης του υποψηφίου επιτρόπου της Ελλάδας.
Ο υποψήφιος επίτροπος θα έχει 15 λεπτά για μια εισαγωγική δήλωση και στη συνέχεια θα ακολουθήσουν ερωτήσεις από τους ευρωβουλευτές. Κάθε πολιτική ομάδα θα κατανείμει τον χρόνο μεταξύ των μελών της που συμμετέχουν στην ακρόαση. Ο υποψήφιος επίτροπος θα έχει διπλάσιο χρόνο για την απάντησή του από τον χρόνο που δόθηκε για την ερώτηση. Πριν από το τέλος της ακρόασης έγκρισης, θα μπορεί επίσης να πραγματοποιήσει σύντομη τελική δήλωση
Να σημειωθεί ότι το νέο Σώμα των Επιτρόπων πρέπει να εκλεγεί με απλή πλειοψηφία σε ψηφοφορία στην Ολομέλεια της Ευρωβουλής, με ονομαστική ψηφοφορία.
Η ψηφοφορία έχει προγραμματιστεί επί του παρόντος να διεξαχθεί κατά τη διάρκεια της συνόδου 25-28 Νοεμβρίου στο Στρασβούργο και η νέα Επιτροπή αναμένεται να αναλάβει τα καθήκοντά της στις αρχές Δεκεμβρίου.