Live τώρα    
33°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
33 °C
31.5°C35.1°C
1 BF 33%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Αίθριος καιρός
31 °C
28.0°C34.9°C
3 BF 53%
ΠΑΤΡΑ
Σποραδικές νεφώσεις
30 °C
28.0°C33.7°C
2 BF 39%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
34 °C
27.1°C35.5°C
1 BF 27%
ΛΑΡΙΣΑ
Σποραδικές νεφώσεις
38 °C
33.5°C37.9°C
3 BF 17%
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Καμπάνια 24,6 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ σε πεντέμισι μήνες
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Καμπάνια 24,6 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ σε πεντέμισι μήνες

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ
(EUROKINISSI/ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΙΣΙΝΑΣ)

Ένα σωρό «εκστρατείες ενημέρωσης» και «προγράμματα επικοινωνίας» τρέχει η κυβέρνηση, φρέσκο κρατικό χρήμα που προέρχεται από τους τακτικούς προϋπολογισμούς των υπουργείων, από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, μέχρι και από το... Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Χρήμα που κόβεται, δηλαδή, από δημόσιες υπηρεσίες όπου θα μπορούσε το κράτος να προσφέρει και μπαίνει απευθείας στα ταμεία των τηλεοπτικών σταθμών, ραδιοφώνων, εφημερίδων και ιστοσελίδων προκειμένου το κράτος να «ενημερώνει».

Ειδικά το κράτος της Νέας Δημοκρατίας χρόνια τώρα έχει αποδείξει με πόση μεθοδικότητα και σταθερότητα φροντίζει να «ενημερώνει» τους πολίτες με καμπάνιες, ενισχύοντας την ίδια ώρα τα ταμεία των ΜΜΕ, αν όχι εξαγοράζοντας την ισχύ επιρροής τους, πράγμα που, όπως έχει φανεί, δεν της έχει βγει και σε κακό... Οι περίφημες λίστες Πέτσα (στην πραγματικότητα οι λίστες που προδίδουν ότι η κυβέρνηση Ν.Δ. σκόρπισε σε φίλια ΜΜΕ 20 εκατ. ευρώ δημόσιο χρήμα με πλήρη αυθαιρεσία) επιβεβαιώνουν του λόγου το αληθές, καθώς περιλαμβάνονται στους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα βρέθηκε στη θέση 107 της λίστας των χωρών για την ελευθερία του Τύπου.

Ανεξέλεγκτη... ενημέρωση

Δεκαπέντε μέρες πριν από τις ευρωεκλογές σήμερα, όμως η «ενημέρωση» με σειρά «προγραμμάτων επικοινωνιακής προβολής» για διαφόρων ειδών κυβερνητικά «έργα» έχει ξεκινήσει ήδη από το περασμένο έτος. Διότι των φρονίμων τα παιδιά πριν πεινάσουν μαγειρεύουν. Η ΑΥΓΗ της Κυριακής ξεχώρισε και παρουσιάζει μόνο τις εγκρίσεις των ad hoc επικοινωνιακών προγραμμάτων -και όχι όλες τις εγκρίσεις για υπουργεία, οργανισμούς, περιφέρειες και δήμους- επικοινωνιακών κονδυλίων για... όλες τις χρήσεις. Από την αρχή του έτους, σε διάρκεια πεντέμισι μηνών, οι εγκρίσεις «προγραμμάτων επικοινωνίας» που έχουν αναρτηθεί στη Διαύγεια ξεπερνούν τα 24,6 εκατ. ευρώ, χωρίς αυτό να αποκλείει και άλλες «εκστρατείες ενημέρωσης» με παλαιότερες εγκρίσεις.

Οχι, δεν είναι προεκλογικό δωράκι στα κανάλια. Διότι με κυβέρνηση Ν.Δ. κάθε μέρα είναι γιορτή για τα κανάλια! Το κρατικό χρήμα ρέει άφθονο καθ' όλη τη διάρκεια της διακυβέρνησης. Και με πολλούς τρόπους: με κρατική διαφήμιση οπωσδήποτε, με ανεξέλεγκτο χρήμα από το ΕΚΟΜΕ για την παραγωγή σειρών (που τώρα φαίνεται να κόβεται), με επιδοτήσεις πάσης φύσεως, από ασφαλιστικές εισφορές, μέχρι τέλη για τη μεταφορά τηλεοπτικού σήματος προς την Digea των καναλαρχών.

Ποιος ξεχνάει την καμπάνια όλο το τελευταίο διάστημα για τους «ευάλωτους δανειολήπτες» με σλόγκαν «7 εργαλεία για να προστατέψετε το σπίτι σας» που έπαιζε σε όλα σχεδόν τα ΜΜΕ; Η εκστρατεία κόστισε 4,6 εκατ. ευρώ και είναι άγνωστο πόσοι ευάλωτοι δανειολήπτες πραγματικά επωφελήθηκαν από την καμπάνια αλλά και από κάποιο συγκεκριμένο από τα 7 εργαλεία για να σώσουν το σπίτι τους. Το χρήμα, πάντως, κινήθηκε κανονικά. Σύμφωνα με την απόφαση, από τον τακτικό προϋπολογισμό καλύπτεται ποσό 1 εκατ. ευρώ, ενώ τα υπόλοιπα 3,588 εκατ. ευρώ από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Με ανάλογο τρόπο κινήθηκε το χρήμα και από το υπουργείο Εσωτερικών, προκειμένου να φρεσκάρει τη μνήμη στο εσωτερικό και το εξωτερικό. «Ενόψει της διενέργειας των βουλευτικών εκλογών εντός του έτους 2023, θα ήταν υποβοηθητική μία ανανέωση της ενημέρωσης που παρέχεται από τη νέα νομοθεσία και η διεξαγωγή μιας νέας σχετικής υπενθυμιστικής διαφημιστικής εκστρατείας» ανέφερε η πρόσκληση του υπουργείου στη διαφημιστική εταιρεία Frank & Fame που ανέλαβε την καμπάνια εξωτερικού. Παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με τον κλαδικό Τύπο, η διαφημιστική επελέγη μετά από πρόσκληση από το υπουργείο Εσωτερικών και όχι μετά από διαγωνισμό, με το αιτιολογικό ότι «διαθέτει την απαιτούμενη τεχνογνωσία αφού στην ίδια είχε ανατεθεί η προηγούμενη καμπάνια ενημέρωσης» των αποδήμων, με διαφημιστικό κονδύλι τότε άλλα 3 εκατ. ευρώ.

Γράφημα

8,2 εκατ. ευρώ για εμπέδωση της ακρίβειας

Η τελευταία, πιο πρόσφατη δημοσίευση καμπάνιας ενημέρωσης ήρθε τη Δευτέρα 20 Μαΐου και αφορά το πρόγραμμα επικοινωνιακής προβολής του υπουργείου Ανάπτυξης για τα εργαλεία σύγκρισης τιμών βασικών καταναλωτικών αγαθών, και ιδίως για την πλατφόρμα e-Καταναλωτής. Η καμπάνια θα χρηματοδοτηθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων με το ιλιγγιώδες ποσό των 8,2 εκατ. ευρώ!

Ποσά πολλών εκατομμυρίων ευρώ έχουν επίσης εγκριθεί για το πρόγραμμα προβολής για την αναβάθμιση των ταμειακών μηχανών (2,39 εκατ. ευρώ), για τη νέα γραμμή 4 του μετρό Άλσος Βεΐκου-Γουδή (2,5 εκατ. ευρώ), η οποία δεν λειτουργεί καθώς βρίσκεται υπό κατασκευή, αλλά και προγράμματα επικοινωνιακής προβολής, όπως του Οργανισμού Διαχείρισης και Ανάπτυξης Πολιτιστικών Πόρων (1,13 εκατ. ευρώ), του υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας (1,86 εκατ. ευρώ).

Προβολή με 2,9 εκατ. του υποβαθμισμένου ΕΣΥ

Εντύπωση προκαλεί το πρόγραμμα του υπουργείου Υγείας για την προβολή της... αναβάθμισης του Εθνικού Συστήματος Υγείας, το οποίο χρηματοδοτείται με 2,9 εκατ. ευρώ, με απόφαση Οκτωβρίου 2023. Είναι προφανές ότι το πρόγραμμα προβολής είναι προσχηματικό. Δεν είναι μόνο η έννοια «αναβάθμιση» του ΕΣΥ που προσκρούει σε κάθε εμπειρία οποιουδήποτε ασθενή έχει έρθει σε επαφή με το ΕΣΥ τα τελευταία χρόνια, είναι ένα εξωφρενικά υψηλό ποσό, το οποίο θα μπορούσε να δαπανηθεί για τις ανάγκες της ίδιας της περίθαλψης.

Να σημειωθεί ότι όλοι οι φορείς του δημόσιου και του ευρύτερου δημόσιου τομέα (υπουργεία και συνδεδεμένοι φορείς δημόσιου και ιδιωτικού δικαίου, περιφέρειες, δήμοι) υποχρεούνται να καταρτίζουν και να καταθέτουν κάθε χρόνο στη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας τα προγράμματα επικοινωνιακής προβολής που καταρτίζουν και απολογιστικά για τον προηγούμενο χρόνο. Η ΓΓΕΕ υποχρεούται να δημοσιοποιεί στη Διαύγεια τα επικοινωνιακά προγράμματα του Δημοσίου με ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει θεσπιστεί από το 1997. Έτσι δεν είναι μόνο ο στόχος της διαφάνειας που εξυπηρετείται, αλλά και το «μάτι» το πρωθυπουργικού γραφείου που εποπτεύει κάθε «επικοινωνιακή» κίνηση του κράτους, καθώς η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας εντάσσεται απευθείας στις υπηρεσίες της Προεδρίας της Κυβέρνησης και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL