Live τώρα    
35°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
35 °C
33.6°C35.8°C
3 BF 31%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
34 °C
33.7°C34.3°C
1 BF 32%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
35 °C
35.0°C37.6°C
2 BF 44%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
31 °C
30.2°C32.7°C
3 BF 47%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
35 °C
34.5°C34.9°C
3 BF 26%
Εξεταστική για Τέμπη / Αποκαλύπτονται ένα-ένα τα ψέματα Καραμανλή
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εξεταστική για Τέμπη / Αποκαλύπτονται ένα-ένα τα ψέματα Καραμανλή

ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ
(ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ/EUROKINISSI)

Μετά την έκθεση του πρώην υπουργού Μεταφορών για το «δώρο» των 600 εκατ. ευρώ στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο ανέδειξε χθες η ΑΥΓΗ, εκ νέου υπόλογος τίθεται ο Κώστας Αχ. Καραμανλής για το μείζον ψέμα ότι τα συστήματα ασφαλείας δεν θα απέτρεπαν το δυστύχημα στα Τέμπη. Ψέμα που καταρρίπτεται και από τα τρία ως σήμερα πορίσματα ειδικών πραγματογνωμόνων για τις αιτίες του δυστυχήματος, τα οποία διαπιστώνουν ότι αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφάλειας, θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία στα Τέμπη.

Πιστός στο αφήγημα του «ανθρώπινου λάθους», προχθές ο Κ. Αχ. Καραμανλής, ενώπιον της Εξεταστικής Επιτροπής της Βουλής, αποπειράθηκε να πείσει την ελληνική κοινωνία ότι όλα οφείλονται στην παραβίαση του γενικού κανονισμού κυκλοφορίας και ότι ακόμη κι αν λειτουργούσαν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, «δεν υπάρχει βεβαιότητα ότι θα απέτρεπαν το δυστύχημα». Υπερασπιστική γραμμή που καταρρέει ως μέγιστο ψέμα μπροστά στις διαπιστώσεις όλων των εμπειρογνωμόνων που συνέταξαν ως σήμερα πορίσματα για την τραγωδία, ακόμη και εκείνων της κυβέρνησης, της περίφημης επιτροπής Γεραπετρίτη.

Στο δε πόρισμα των δικαστικών πραγματογνωμόνων που παραδόθηκε στις 19 Ιουνίου 2023 στον εφέτη ανακριτή Λάρισας, ο οποίος διερευνά την τραγωδία στα Τέμπη, αναφέρεται αυτολεξεί ότι κατά τον χρόνο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος δεν λειτουργούσαν τα συστήματα ελέγχου κατάληψης πεδίων γραμμής και η φωτοσήμανση, με αποτέλεσμα «να μην λειτουργεί η τηλεδιοίκηση εντός των σταθμών και στην ανοιχτή γραμμή, αφήνοντας τον εν υπηρεσία σταθμάρχη ως μοναδικό εποπτεύοντα της πορείας των συρμών με τον περιορισμένης εμβέλειας τοπικό πίνακα χειρισμών του σταθμαρχείου». Μάλιστα, όπως ξεκάθαρα και χωρίς περιστροφές προσθέτει, «η ύπαρξη λειτουργούντων ελεγχόμενων πεδίων γραμμής, η ορθή φωτοσήμανσή τους και η επαρκώς εξοπλισμένη και επανδρωμένη υπηρεσία τηλεδιοίκησης (Κέντρου Ελέγχου Κυκλοφορίας) θα απέτρεπαν το συμβάν»!

Το ίδιο ακριβώς αναφέρει και για τη μη λειτουργία του Ευρωπαϊκού Συστήματος Ελέγχου Συρμών, του γνωστού ETCS, το οποίο «θα απέτρεπε με βεβαιότητα το συμβάν και χωρίς την απαίτηση ανθρώπινης παρέμβασης». Μάλιστα, στην περίπτωση που λειτουργεί απρόσκοπτα το ETCS, εξειδικεύει ότι «δεν υπάρχει καμία απολύτως πιθανότητα ύπαρξης δύο συρμών στο ίδιο πεδίο γραμμής και σύγκρουσης αυτών, μιας και το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Συρμών (ETCS) δεν αποδέχεται εντολές παραβίασης ερυθρών φωτοσημάτων. Η μόνη περίπτωση να συμβεί αυτό είναι η απενεργοποίηση των συστημάτων του ETCS επί του συρμού».

Ακόμη και το πόρισμα Γεραπετρίτη αμφισβήτησε ο Καραμανλής

Στο ίδιο συμπέρασμα καταλήγει ακόμη και το πρώτο κυβερνητικό πόρισμα που δόθηκε στη δημοσιότητα, αυτό της επιτροπής Γεραπετρίτη, στις 20 Απριλίου, το οποίο επίσης διαπιστώνει με βεβαιότητα ότι αν το Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Συρμών είχε τοποθετηθεί, θα απέτρεπε το δυστύχημα, ενώ το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί αν λειτουργούσε το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSMR, το οποίο ήταν εγκατεστημένο από το 2018! Όπως αναφέρει, αν λειτουργούσε το GSMR, «τότε είναι πολύ πιθανό ο μηχανοδηγός του IC62 να είχε επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη Λάρισας αλλά και με τον μηχανοδηγό τού αντιθέτως κινούμενου εμπορικού συρμού 63503, κάτι που θα μπορούσε να συμβάλει στην αποτροπή του δυστυχήματος».

Σε αντίστοιχα συμπεράσματα καταλήγει και το πόρισμα της ανεξάρτητης πενταμελούς επιτροπής πραγματογνωμόνων για λογαριασμό των οικογενειών των θυμάτων, καταγράφοντας ότι αν λειτουργούσαν σύστημα τηλεδιοίκησης και ETCS, θα είχε αποτραπεί η σύγκρουση των τρένων, καθώς και ότι δεν υπήρχε πλήρης επικοινωνιακή κάλυψη της διαδρομής οποιουδήποτε συρμού.

«Ξέχασε» το ρουσφέτι του μοιραίου σταθμάρχη

Μνημειώδης ήταν ακόμη κατά την προχθεσινή συνεδρίαση η απώλεια μνήμης του Κ. Αχ. Καραμανλή σχετικά με τις ρουσφετολογικές προσλήψεις στον ΟΣΕ επί των ημερών του. Ειδικά μάλιστα για εκείνη του μοιραίου σταθμάρχη, που βρίσκεται προφυλακισμένος, ο οποίος, σύμφωνα και με το πόρισμα της επιτροπής Γεραπετρίτη, είχε παράτυπα μεταταχθεί στο πλαίσιο της κινητικότητας στη θέση αυτή, καθώς δεν πληρούσε το όριο ηλικίας. Σύμφωνα με το πόρισμα, ο μοιραίος σταθμάρχης διέθετε ελλιπή εκπαίδευση (η τάξη του είχε λιγότερες ώρες εκπαίδευσης από τις προβλεπόμενες), ενώ επισημαίνεται κατηγορηματικά ότι είχε παράτυπα μεταταχθεί στη θέση αυτή λόγω υπέρβασης του 48ου έτους της ηλικίας του. Και καταλήγει σ’ αυτό παρά και τη μετέπειτα προσπάθεια με την καραμπινάτη ρουσφετολογική απόφαση Καραμανλή να αφαιρέσει τελείως το όριο ηλικίας από τις μετατάξεις στην περίφημη απόφαση (υπ’ αριθμόν 157192/20-5-2022) αναθεώρησης του Εσωτερικού Κανονισμού του ΟΣΕ.

Κόκκαλης: Γιατί δεν συναινεί στο να αρθεί η βουλευτική του ασυλία;

«Ο κ. Κώστας Καραμανλής εμφανίστηκε στην Εξεταστική Επιτροπή ως άλλος Πόντιος Πιλάτος και ένιψε τας χείρας του για τις ευθύνες που ο ίδιος φέρει για το πολύνεκρο έγκλημα των Τεμπών» επισήμανε χθες με δήλωσή του το μέλος της Εξεταστικής Επιτροπής Βασίλης Κόκκαλης. Έθεσε δε το αμείλικτο ερώτημα: «Αν όμως όντως νιώθει και δηλώνει αθώος, τότε γιατί δεν συναινεί να συσταθεί Προανακριτική Επιτροπή και να ελεγχθεί; Γιατί δεν συναινεί στο να αρθεί η βουλευτική του ασυλία και να δικαστεί από τους φυσικούς του δικαστές, όπως όλοι οι υπόλοιποι Έλληνες πολίτες;». Και καταλήγει: «Η όλη του συμπεριφορά αποτελεί ξεκάθαρη ομολογία ενοχής στη συνείδηση της κοινής γνώμης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL