Ενστάσεις και παρατηρήσεις διατύπωσαν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης κατά την πρώτη συζήτηση του νομοσχεδίου για την επιστολική ψήφο την ώρα που η Νίκη Κεραμέως έκανε λόγο για «μέτρο που ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις των πολιτών και της κοινωνίας».
Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ - ΠΣ η εισηγήτρια και τομεάρχης Εσωτερικών, Γιώτα Πούλου στηλίτευσε τις fast track διαδικασίες νομοθέτησης, ενώ για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου διατύπωσε τη σύμφωνη γνώμη του ΣΥΡΙΖΑ για την επιστολική ψήφο σε σχέση με τους απόδημους, εκφράζοντας παράλληλα διαφωνία για τον οριζόντιο χαρακτήρα του μέτρου στο εσωτερικό.
Σε σχέση με το άρθρο 5 που αλλάζει τον τρόπο κατανομής των εδρών, μίλησε για καλπονοθευτικό εγχείρημα, τονίζοντας πως «η πλειοψηφία προσδοκά να εξασφαλίσει περισσότερες έδρες».
Κλείνοντας, πρότεινε στην ηγεσία του ΥΠΕΣ την κατάρτιση ηλεκτρονικού εκλογικού καταλόγου, η επιστολική ψήφος να θεσπιστεί για ομογενείς, άτομα με αναπηρία και ηλικιωμένους, αλλά και να συσταθεί ανεξάρτητη εκλογική αρχή, μέτρο που έχει υιοθετηθεί από τα περισσότερα ευρωπαϊκά κράτη.