Live τώρα    
16°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Σποραδικές νεφώσεις
16 °C
14.9°C16.9°C
3 BF 65%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
14.5°C16.9°C
3 BF 55%
ΠΑΤΡΑ
Αυξημένες νεφώσεις
14 °C
13.3°C14.0°C
2 BF 82%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αραιές νεφώσεις
16 °C
14.9°C17.1°C
2 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Ελαφρές νεφώσεις
16 °C
15.1°C15.9°C
0 BF 59%
Η φοράδα των προσφορών στο αλώνι της κερδοσκοπίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Η φοράδα των προσφορών στο αλώνι της κερδοσκοπίας

Ράφια σούπερ μάρκετ
EUROKINISSI/ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ

Ολη η κοινωνία προσπαθεί να καταλάβει τι τον έπιασε τον υπουργό Ανάπτυξης Κώστα Σκρέκα και αποφάσισε να τα βάλει με τις συσκευασίες 1+1, δηλαδή τις προσφορές που σου δίνουν δύο προϊόντα στην τιμή του ενός. Και απειλεί να τις θέσει υπό απαγόρευση την ώρα που κάθε κανονικός άνθρωπος αναρωτιέται σε τι θα μπορούσε αυτό να αναχαιτίσει το τεράστιο κύμα ακρίβειας και την αισχροκέρδεια που μαστίζουν την αγορά. Φαίνεται όμως ότι κάποιο στρατηγικό ζήτημα κρύβεται πίσω από την ιστορία, διότι ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Παύλος Μαρινάκης έχει ήδη «αδειάσει» τον Κ. Σκρέκα και το σχέδιό του δύο συνεχόμενες μέρες στην ενημέρωση των κυβερνητικών συντακτών, με αποτέλεσμα, αν ο υπουργός Ανάπτυξης επιμείνει, να είμαστε κοντά σε μια μίνι κυβερνητική κρίση. Όχι για το πάρτι της κερδοσκοπίας που συνεχίζεται ανεξέλεγκτο, αλλά για το αν επιτρέπεται να σου δίνουν στο ένα σαμπουάν δώρο άλλο ένα.

Αυτό που φαίνεται να συμβαίνει είναι το εξής: πολλά προϊόντα σήμερα στα ράφια των σούπερ μάρκετ πωλούνται σε καθεστώς προσφοράς. Αυτό οφείλεται στο ότι η αισχροκέρδεια έχει χτυπήσει ταβάνι και η κατανάλωση έχει μειωθεί. Οι προσφορές είναι ένας ευέλικτος τρόπος για τις εταιρείες να μειώσουν την τιμή, χωρίς όμως να δεσμευτούν. Έτσι καταλήγουν σε κόλπα όπως το 1+1. Αν το σαμπουάν, που το έφτασαν στα 7 ευρώ, κατέληξε να μην το αγοράζει κανένας, απλώς δίνουν άλλο ένα δώρο και το πουλάνε στα 3,5 ευρώ. Ο υπουργός Ανάπτυξης δεν θέλει τέτοια κόλπα όμως. Θέλει μια καθαρή μείωση της τιμής του προϊόντος στο ράφι. Πρώτον, για να αισθάνεται ο καταναλωτής τη μείωση της τιμής ως λιγότερα χρήματα στο ταμείο και όχι ως περισσότερα σαμπουάν στα ψώνια του. Και δεύτερον, για να το βλέπει στο ράφι και να λέει «να, ο Σκρέκας έριξε τις τιμές».

Οι αγαθές προθέσεις του Κ. Σκρέκα προσκρούουν φυσικά στα συμφέροντα των εταιρειών, που θεωρούν αδιανόητο να τους υποδεικνύει ο υπουργός Ανάπτυξης ποια πολιτική προώθησης μπορούν να ακολουθήσουν και ποια όχι. Και επειδή οι εταιρείες αυτές είναι πανίσχυρες, έχουν φυσικά την άνεση να προκαλέσουν αποδοκιμασία του υπουργού από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο, και μάλιστα ηχηρή και έντονη. Με αποτέλεσμα μια κατάσταση που τις επόμενες μέρες μπορεί να πάρει απρόβλεπτες διαστάσεις πραγματικά για το τίποτα.

Και είναι για το τίποτα γιατί αυτή η διαμάχη ελάχιστη σχέση έχει με μια σοβαρή πρακτική αντιμετώπισης της αισχροκέρδειας. Ούτε την υπερκερδοφορία των εταιρειών θίγει ούτε τους μηχανισμούς της απληστίας που φουσκώνουν αλυσιδωτά τις τιμές μέχρι να φτάσουν στον καταναλωτή. Η Ελλάδα είναι πρώτη στην Ευρώπη στον πληθωρισμό που προκαλείται από την απληστία των εταιρειών γιατί η κυβέρνηση έχει αφήσει τη μείωση των τιμών στην καλή θέληση των κερδοσκόπων. Και κυνηγάει τις συσκευασίες 1+1 για να δείξει πως κάτι κάνει.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL