Live τώρα    
37°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
37 °C
34.6°C42.0°C
4 BF 26%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Σποραδικές νεφώσεις
33 °C
31.6°C35.0°C
3 BF 33%
ΠΑΤΡΑ
Αραιές νεφώσεις
37 °C
34.0°C39.3°C
2 BF 33%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
36 °C
32.1°C41.1°C
2 BF 37%
ΛΑΡΙΣΑ
Αυξημένες νεφώσεις
36 °C
36.2°C36.9°C
4 BF 12%
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Aνοίγουν ξανά τον σιδηρόδρομο χωρίς εγγυήσεις
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Aνοίγουν ξανά τον σιδηρόδρομο χωρίς εγγυήσεις

1331508130.jpg

Σβηστά φωτόσημα, καθίζηση εδάφους, φθορά στους στρωτήρες, χόρτα στις γραμμές, ανύπαρκτη επικοινωνία. Αυτά είναι μόνο μερικά από τα μελανά σημεία των τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου όπου επανήλθαν αυτήν την εβδομάδα τα δρομολόγια, στο πλαίσιο της περίφημης επανεκκίνησης των σιδηροδρόμων.

Οι δικλίδες ασφαλείας που επικαλείται για την επανέναρξη των δρομολογίων η κυβέρνηση... μόνο ασφάλεια δεν αποπνέουν, μιας και οι εργαζόμενοι στα τρένα έχουν αναδείξει ήδη με ντοκουμέντα ότι υπάρχουν σημαντικά προβλήματα με τη σιδηροδρομική υποδομή και κυκλοφορία ακόμη και στα λίγα προγραμματισμένα δρομολόγια που ξεκίνησαν στις 22 Μαρτίου. Για τον λόγο αυτό, εξάλλου, οι εργαζόμενοι έβαλαν «φρένο» στην επανέναρξη των εμπορικών δρομολογίων στον άξονα Αθήνα-Ειδομένη, τη στιγμή μάλιστα που τόσο ο ΟΣΕ όσο και η Hellenic Train αρνούνται να παράσχουν έγγραφες διαβεβαιώσεις και εγγυήσεις που ζητούν οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ για την ασφαλή διέλευση από σημεία του δικτύου, όπως, π.χ., από τις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα, και τις επικοινωνίες εντός αυτών.

Αποτέλεσμα της πίεσης ήταν η Hellenic Train να πραγματοποιήσει μόλις ένα εμπορικό δρομολόγιο την Τετάρτη στον άξονα Αθήνα-Ειδομένη και κανένα την Πέμπτη. Μόνο η Rail Cargo Logistics Goldair, που έχει δικές της μηχανές έλξης και δικούς της μηχανοδηγούς, συνεχίζει απερίσπαστη τα εμπορικά δρομολόγια, ωστόσο συνδικαλιστές του σιδηροδρόμου που μίλησαν στην ΑΥΓΗ της Κυριακής έκαναν λόγο για αφόρητες πιέσεις από την πλευρά της εταιρείας προς τους εργαζόμενούς της και πως επίκειται «παρέμβαση» για την προστασία τους.

Προειδοποιήσεις από την πρώτη ημέρα

Ηδη από την πρώτη ημέρα της επανεκκίνησης ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, έκρουσε το καμπανάκι, δίνοντας στη δημοσιότητα έγγραφο με οδηγίες της Hellenic Train προς τους μηχανοδηγούς, στο οποίο περιγράφονται δεκάδες εντολές-οδηγίες για βραδυπορία των συρμών λόγω πλειάδας προβλημάτων και κινδύνων σχετικά με τμήματα χωρίς σήματα, τμήματα όπου έχει υποστεί καθίζηση το έδαφος, τμήματα όπου καταγράφονται φθορά των στρωτήρων, καθώς και παρατημένα βαγόνια.

Το ίδιο συνέχισε και τη δεύτερη ημέρα, καθώς στην προσωπική του ιστοσελίδα στο facebook ανάρτησε έγγραφα που αποτυπώνουν την κατάσταση που επικρατεί στη γραμμή Θεσσαλονίκη-Ειδομένη. Όπως παρουσιάζεται στα έγγραφα, στη γραμμή υπάρχουν σβηστά σήματα και τυφλά σημεία, η επικοινωνία είναι κακή έως ανύπαρκτη, ενώ σε σημεία έχουν εντοπιστεί χόρτα. Μάλιστα, όπως φαίνεται από το σχετικό υλικό, η ενημέρωση μεταξύ όλων των παραγόντων γίνεται ακόμη... χειρόγραφα, παρότι η εν λόγω γραμμή κηρύχθηκε λειτουργική.

Στο ίδιο πλαίσιο επανεκκίνησαν και τα δρομολόγια του προαστιακού, με τους επιβάτες αρκετά φοβισμένους να ταξιδεύουν κατά προτίμηση στα πίσω βαγόνια, παρουσιάζοντας καθυστερήσεις φυσικά λόγω των αραιών δρομολογίων και των μέτρων ασφαλείας που έχει ανακοινώσει το υπ. Μεταφορών και αφορούν, μεταξύ άλλων, τη μείωση του ορίου ταχύτητας. Μέχρι στιγμής πραγματοποιούνται τα δρομολόγια του προαστιακού στις γραμμές Πειραιάς-Αθήνα-Αεροδρόμιο και αντίστροφα, Άνω Λιόσια-Αεροδρόμιο και αντίστροφα, Άνω Λιόσια-Κάντζα, Κάντζα- Άνω Λιόσια, Αθήνα-Χαλκίδα-Αθήνα, καθώς και του προαστιακού της Πάτρας, ενώ από αύριο 27 Μαρτίου είναι προγραμματισμένο να επανεκκινήσουν τα δρομολόγια του προαστιακού προς Κιάτο/Αίγιο.

Πυρ του Ν. Παππά για τα ασυμβίβαστα στον ΟΣΕ

Στο μεταξύ, την έντονη αντίδραση του τομεάρχη Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Παππά προκάλεσε δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών, που αποκάλυπτε πώς η κυβέρνηση όρισε νυν και πρώην εξωτερικούς συμβούλους του ΟΣΕ σε καίριες θέσεις στη διαχείριση της κρίσης στους σιδηροδρόμους μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

«Οι νέες αποκαλύψεις επιβεβαιώνουν πως ο κ. Μητσοτάκης θέλει τη συγκάλυψη της τραγωδίας των Τεμπών» σχολίασε καυστικά ο Ν. Παππάς, καθώς «όρισε πρόεδρο του ΟΣΕ τον κ. Τερεζάκη, που ήταν σύμβουλος του ΟΣΕ για θέματα ασφάλειας», ενώ «τώρα αποκαλύπτεται ότι ο κ. Πυργίδης, που τοποθέτησε στην “επιτροπή συγκάλυψης”, παρείχε και αυτός συμβουλές στον ΟΣΕ για θέματα ασφάλειας». Δηλαδή, «ο ελεγκτής πληρωνόταν από τον ελεγχόμενο» συνέχισε δηκτικά, καταλήγοντας πως τα ασυμβίβαστα είναι προκλητικά. «Ο κ. Μητσοτάκης κάνει τα πάντα για τη συγκάλυψη».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Π. Τερεζάκης εμφανίζεται ακόμη και σήμερα ως εξωτερικός σύμβουλος που αμείβεται μέσω της εταιρείας LDK, ενώ ο Χρ. Πυργίδης, που έχει τοποθετηθεί στην επιτροπή διερεύνησης του δυστυχήματος που όρισε ο Γ. Γεραπετρίτης, είχε συνάψει στο πρόσφατο παρελθόν δύο συμβάσεις συμβούλου με τον ΟΣΕ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL