Live τώρα    
30°C Αθήνα
ΑΘΗΝΑ
Αίθριος καιρός
30 °C
27.8°C32.0°C
3 BF 49%
ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Ελαφρές νεφώσεις
29 °C
27.1°C29.2°C
4 BF 67%
ΠΑΤΡΑ
Ελαφρές νεφώσεις
30 °C
29.0°C32.6°C
2 BF 50%
ΗΡΑΚΛΕΙΟ
Αίθριος καιρός
27 °C
26.6°C28.2°C
1 BF 71%
ΛΑΡΙΣΑ
Αραιές νεφώσεις
28 °C
28.4°C29.1°C
1 BF 43%
Κυριάκος Μητσοτάκης / Χαρακτήρισε «επιστημονική φαντασία» τις υποσχέσεις των υπουργών του
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυριάκος Μητσοτάκης / Χαρακτήρισε «επιστημονική φαντασία» τις υποσχέσεις των υπουργών του

Κυριάκος Μητσοτάκης και Σταύρος Θεοδωράκης
(ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ)

Η υποκριτική στάση της ΝΔ και οι «πολιτικάντικες» υποσχέσεις των γαλάζιων βουλευτών σχετικά με το ενδεχόμενο σιδηροδρομικής διασύνδεσης της Ηπείρου, αποκαλύφθηκαν μετά τη συνέντευξη Μητσοτάκη στον Σταύρο Θεοδωράκη.

Υπενθυμίζεται ότι την Τρίτη ο πρωθυπουργός στην πρώτη συνέντευξη μετά το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη για το οποίο εμφανίστηκε ανήξερος και άμοιρος ευθυνών, χαρακτήρισε «επιστημονική φαντασία» το ενδεχόμενο σιδηροδρομικής διασύνδεσης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας με το κυρίως δίκτυο.

«Αν μιλάμε ας πούμε για την Ηγουμενίτσα δε θα γίνει αυτό, διότι δεν υπάρχει ποτέ περίπτωση να πάμε να φτιάξουμε μία σιδηροδρομική Εγνατία προς τα δυτικά παράλληλα με την οδική Εγνατία. Είναι ένα έργο, το οποίο το οποίο ακούω συχνά διάφορους να μιλούν. Είναι, όμως, σήμερα,  στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας» ανέφερε χαρακτηριστικά ο Κ. Μητσοτάκης.

Ωστόσο, όπως αναφέρει η βουλευτής Ιωαννίνων και αναπληρώτρια τομεάρχης Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ - Προοδευτική Συμμαχία, Μερόπη Τζούφη, οι βουλευτές και τα στελέχη της ΝΔ ήταν αυτά που υπόσχονταν ότι το τρένο θα φτάσει στην Ήπειρο.

«Αναρωτιέμαι πως νιώθουν οι ηπειρώτες βουλευτές της ΝΔ που μας υπόσχονταν μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της περιοχής μας. Ακόμα και από τον πρόεδρο της Βουλής, ο οποίος τον Ιούλιο του 2022 ανακοίνωνε πως “ο υπουργός Μεταφορών & Υποδομών (Κώστας Αχ. Καραμανλής) αντιμετωπίζει θετικά το έργο και εξετάζει τις δυνατότητες χρηματοδότησης των μελετών του» αναφέρει χαρακτηριστικά η κα Τζούφη κάνοντας λόγο για «λόγια του αέρα».

Η ίδια υπενθυμίζει δε ότι «πρόκειται για την ίδια κυβέρνηση που με τις αποφάσεις της κακοποιεί διαρκώς το περιβάλλον, αρνείται να εκδώσει το ΠΔ για τη λίμνη Παμβώτιδα και να δημοπρατήσει την οδική σύνδεση Ιωαννίνων-Κακαβιάς. Που μόλις χθες ιδιωτικοποίησε το νερό και ξεπούλησε το λιμάνι της Ηγουμενίτσας σε ιταλικά συμφέροντα».

https://www.facebook.com/meropitzoufi/posts/pfbid02UTWhTi9a6RChSJLW5BrXD7caruUmEubjAxsoEUXh3jmVWCkZxMjA2FtzLpooDjbkl?__cft__[0]=AZWpe7JQbP_VAQWz9Q3MuozdLVX4yolNEPtSaSmtwGhOyVMaTD6kgPvg9r36jQ_GoPG2bdqyVSDt2eQ5pkmPAxp33n-d-vMN-ks2yTCykg0GNtO1oVRlRhzcVW-5RQuy8HQ&__tn__=%2CO%2CP-R

Ωστόσο εκτός από τον πρόεδρο της Βουλής, δηλώσεις υπόσχεσης για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου είχαν και άλλοι γαλάζιοι.

Στις αρχές Φεβρουαρίου, ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης δήλωνε στο τοπικό τηλεοπτικό κανάλι ioanninatv.gr:

«Έχουν ωριμάσει τις συνθήκες και είμαστε πολύ πιο κοντά ώστε με την έλευση του πρωθυπουργού το αμέσως επόμενο διάστημα, να ανακοινώσουμε την πρόθεση της κυβέρνησης και για αυτό (σ.σ. μιλώντας για την επικαιροποίηση της μελέτης για τη σιδηροδρομική γραμμή Καλαμπάκα-Ιωάννινα-Ηγουμενίτσα). Επαναλαμβάνω όμως ότι εμείς ανακοινώνουμε κάτι για το οποίο είμαστε σίγουροι ότι έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, έχουμε βρει τους πόρους και ξέρουμε πως θα προχωρήσουν αυτές οι μελέτες. Λίγο υπομονή ακόμα και θα λυθεί και αυτό το τεράστιο ζήτημα για την Ήπειρο» ανέφερε ο υφυπουργός.

Επιπλέον, και ο πρώην πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας, τον περασμένο Ιούνιο απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών Ηγουμενίτσας - Βόλου, ανέφερε ότι «θα γίνει εφικτή μετά την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας -Ιωαννίνων – Ηγουμενίτσας».

«Η σιδηροδρομική σύνδεση της Καλαμπάκας - Ιωαννίνων και του λιμένα της Ηγουμενίτσας αποτελεί μέρος του Διευρωπαϊκού Διαδρόμου του κεντρικού δικτύου OEM (ORIENT ΕΑST MED) που συνδέει, μέσω της διασυνοριακής σύνδεσης Ελλάδας – Βουλγαρίας στον Προμαχώνα το ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο με τη Βόρεια Ευρώπη. Η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας χαρακτηρίζεται στον χάρτη των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών ως υπό κατασκευή, με ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2030, εφόσον ανήκει στο κύριο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών» απάντησε στον κοινοβουλευτικό έλεγχο ο κ. Πατέρας ο οποίος αποτελούσε επιλογή της ΝΔ στον ΟΣΕ.

«Στο παρελθόν είχε γίνει από τον ΟΣΕ η πρώτη φάση μελετών και προκειμένου να ολοκληρωθούν οι απαιτούμενες μελέτες για τη δημοπράτηση της κατασκευής του έργου της ελλείπουσας σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας – Ιωαννίνων – λιμένα Ηγουμενίτσας, ο ΟΣΕ υπέβαλε τον Μάρτιο του 2021 πρόταση χρηματοδότησης από το CEF 2014-2020, ύψους 15.500.000 ευρώ. Η πρόταση έγινε δεκτή και τον Νοέμβριο του 2021 υπεγράφη μεταξύ της GNEA και του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων συμφωνία χρηματοδότησης (AGREEMENT No INEA/CEF/TRAN/M2020/2450691) με τίτλο «Final Studies of the new single railway line Kalambaka-Ioannina- Igoumenitsa, part of OEM Corridor» από τον Γενικό Φάκελο του CEF 2014-2020 με ποσοστό χρηματοδότησης CEF 50%» ανέφερε ακόμα ο τότε επικεφαλής του ΟΣΕ, ανακοινώνοντας επί της ουσίας πως έχει εξασφαλιστεί η μισή χρηματοδότηση, και πως η ολοκλήρωση των μελετών προβλέπεται για το 2024.

Όπως αναφέρει το documentonews, μία εβδομάδα πριν το δυστύχημα των Τεμπών, ο γγ Μεταφορών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς μιλούσε για έργο «κομβικής σημασίας», ενώ σχετικές, με τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, αναφορές έχουν κάνει κατά καιρούς τόσο οι βουλευτές Ιωαννίνων Μαρία Κεφάλα και Θεσπρωτίας Βασίλης Γιόγιακας, όσο και οι περιφερειάρχες Ηπείρου και Θεσσαλίας, Αλέκος Καχριμάνης και Κώστας Αγοραστός.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL