Live τώρα    
Χελώνες (work from anywhere)
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Χελώνες (work from anywhere)

Μητσοτάκης Χατζηδάκης
INTIME/ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΙΑΚΟΣ

«Το Βέλγιο καθιέρωσε την τετραήμερη εβδομάδα εργασίας, πανηγυρίζουν η ΑΥΓΗ, η Εφημερίδα των Συντακτών, το Left.gr και άλλα μέσα ενημέρωσης που πρόσκεινται στην Αριστερά. Τι ξεχνούν;  Ότι το ίδιο ακριβώς καθιερώσαμε και εμείς πριν από οκτώ μήνες με τον νόμο για την Προστασία της Εργασίας, αλλά μας περνούσαν γενεές δεκατέσσερις!» έλεγε με παράπονο στην ΕΡΤ (22 Φεβρουαρίου 2021) ο υπουργός Εργασίας Κ. Χατζηδάκης, ενώ λίγες ημέρες αργότερα χαρακτήριζε «ατομικό δικαίωμα» του εργαζομένου να επιδιώξει να διευθετήσει τον χρόνο εργασίας του για να καλύψει τις οικογενειακές και προσωπικές ανάγκες του, χωρίς να περιμένει την έγκριση του συνδικάτου.

Εγώ επειδή πιστεύω στις αγαθές προθέσεις του υπουργού Εργασίας, ελπίζω, είμαι μάλλον βέβαιος, ότι θα παρέμβει στη διοίκηση της Τράπεζας Πειραιώς ρίχνοντας όλο το (μεταρρυθμιστικό) βάρος του υπέρ της πρότασης του Συλλόγου Εργαζομένων για καθιέρωση τετραήμερης εργασίας προκειμένου να εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία της τράπεζας, που κλείνει, κυρίως στην περιφέρεια, το ένα μετά το άλλο τα καταστήματά της. Αλλά και για να διασωθούν εκατοντάδες θέσεις εργασίας στη συγκεκριμένη τράπεζα και συνολικά κάποιες χιλιάδες θέσεις εργασίας στις τέσσερις συστημικές τράπεζες που τρέχουν προγράμματα απολύσεων, μέσω «εθελούσιας» εξόδου.

Επίσης, είμαι βέβαιος ότι ο υπουργός Εργασίας, που θέτει το αφοπλιστικό ερώτημα «ποιοι είμαστε εμείς, η Νέα Δημοκρατία, ο ΣΥΡΙΖΑ, τα υπόλοιπα κόμματα, τα συνδικάτα, που θα κάνουμε κουμάντο στη ζωή κάθε εργαζομένου», θα σπεύσει, αν δεν το έχει κάνει ήδη, να τραβήξει το αυτί στη διοίκηση της τράπεζας για το... πιλοτικό μοντέλο εργασίας μέσω λάπτοπ (work from anywhere), με αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να αποκαλούνται και... χελώνες.

Τι είναι αυτό; Απλώς, η διοίκηση ενημέρωσε τους εργαζομένους που δουλεύουν σε υπηρεσίες ότι, έστω και αν πηγαίνουν κάθε μέρα στο γραφείο τους, θα είναι υποχρεωμένοι να κουβαλούν μαζί τους το λάπτοπ προκειμένου να είναι stand by κάθε φορά που θα παραστεί ανάγκη. Τώρα, ως προς το ερώτημα ποιος εγγυάται ότι ο εργαζόμενος που θα φεύγει στο ωράριό του, δηλώνοντας μάλιστα την αποχώρησή του στην «ψηφιακή» Εργάνη και γυρνώντας στο σπίτι του, θα συνεχίζει απρόσκοπτα την αδήλωτη εργασία μέσω υπολογιστή, γνωρίζουμε την απάντησή του: «Η κάρτα εργασίας διασφαλίζει το ωράριο εργασίας και τις υπερωρίες»! Όχι παίζουμε…

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0