Live τώρα    
Κυριάκος Μητσοτάκης / Ψάχνουν νομική φόρμουλα για τους ανεμβολίαστους
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυριάκος Μητσοτάκης / Ψάχνουν νομική φόρμουλα για τους ανεμβολίαστους

ΕΣΤΙΑΣΗ

Το παράθυρο των απολύσεων για τους ανεμβολίαστους εργαζόμενους φροντίζουν να διατηρούν ανοιχτό οι υπουργοί, στη σκιά της χαμηλής εμβολιαστικής κάλυψης του πληθυσμού. Ο Μάκης Βορίδης, απαντώντας σε ερώτηση για την προοπτική ένταξη του υποχρεωτικού εμβολιασμού στις συμβάσεις εργασίας, είπε με νόημα ότι ο ίδιος προσωπικά είναι «υπέρ του υποχρεωτικού εμβολιασμού σε συγκεκριμένες κατηγορίες επαγγελμάτων». Συμπλήρωσε μάλιστα, προτάσσοντας την ιδιότητα του νομικού, ότι «το ότι είμαι υπέρ δεν σημαίνει ότι έχουμε λύσει μια σειρά νομικών ζητημάτων», δίνοντας την εντύπωση ότι τίθεται σε επεξεργασία ένα σχετικό νομικό πλαίσιο.

Ο υπουργός Εσωτερικών άλλωστε παρέλαβε τη σκυτάλη του εκβιασμού από τον Άκη Σκέρτσο, που έχει προκρίνει, εμμέσως πλην σαφώς, τον εξοβελισμό εργαζομένων που δεν έχουν εμβολιαστεί λέγοντας ότι «ο εμβολιασμός δεν είναι υποχρεωτικός, από εκεί και πέρα ο εργοδότης μπορεί να επιλέξει να έχει μόνο εμβολιασμένο προσωπικό και να το λέει στην ένδειξη στην πόρτα. Από εκεί και πέρα όμως δεν μπορούμε να παρέμβουμε άλλο».

Τον χορό μάλιστα είχε ανοίξει, πριν έναν μήνα, ο Άδωνις Γεωργιάδης, που σε ρόλο «λαγού» είχε επισημάνει ότι «στην υπάρχουσα εργασιακή νομοθεσία μια επιχείρηση μπορεί να απολύσει έναν υπάλληλο εάν ο εργαζόμενος θέτει σε κίνδυνο την επιχείρηση». Επικαλούμενος μάλιστα συζήτηση με φίλο του ξενοδόχο είχε πει ότι «καταλήξαμε πως θα πρέπει να ενημερώσουμε τους εργαζομένους ότι για την ασφάλεια της επιχείρησης θα πρέπει να εμβολιαστούν όλοι και όποιος δεν θέλει να εμβολιαστεί, θα πρέπει να αναλάβει και τις συνέπειες της αποφάσεώς του. Δεν μπορεί μια επιχείρηση να κινδυνεύει να κλείσει επειδή ένας υπάλληλος θέλει να ασκήσει το δήθεν δικαίωμά του να μην εμβολιαστεί»...

Διάσταση απόψεων για τις μετακινήσεις

Πάντως οι δηλώσεις των κ. Βορίδη και Σκέρτσου δεν είναι σε απόλυτη αρμονία και στο σκέλος των περιοριστικών μέτρων. Ο υπουργός Εσωτερικών δήλωσε στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ «πως η κυβέρνηση εξετάζει το ενδεχόμενο οι μετακινήσεις από νομό σε νομό στην ηπειρωτική Ελλάδα να γίνονται είτε με την επίδειξη πιστοποιητικού εμβολιασμού είτε αρνητικού τεστ, όπως γίνεται για τα νησιά». Λίγο αργότερα ωστόσο, ο υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, στον ραδιοφωνικό σταθμό του ομίλου, είπε ότι «δεν βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο τραπέζι το ενδεχόμενο να εφαρμοστούν και για τις χερσαίες μετακινήσεις μέτρα αντίστοιχα με αυτά που ισχύουν στα πλοία». Παραδέχτηκε μάλιστα ότι «ειδικά στις μετακινήσεις με Ι.Χ., η εφαρμογή τέτοιων μέτρων είναι δύσκολη»...

Πελώνη: Πειθώ

Σε αυτό το φόντο, η κυβερνητική εκπρόσωπος Αριστοτελία Πελώνη αρκέστηκε να σταθεί στην «εκστρατεία πειθούς» των δύσπιστων πολιτών έναντι του εμβολιασμού σημειώνοντας ότι «Πολιτεία, Εκκλησία, Τοπική Αυτοδιοίκηση και κοινωνία των πολιτών, πρέπει να βάλουμε όλοι πλάτη να ενισχύσουμε τον εμβολιασμό» καθώς «τα στοιχεία είναι συντριπτικά υπέρ της αποτελεσματικότητας των εμβολίων». Δεν απέκλεισε την επιβολή τοπικών λοκντάουν καθώς «σημειακές παρεμβάσεις, αν χρειαστεί, μπορεί να γίνουν», συμπληρώνοντας ότι «δεν πρέπει όμως να ξαναπάμε σε τέτοιου τύπου μέτρα, ακριβώς επειδή το εμβόλιο πλέον είναι διαθέσιμο σε όλους.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0