Σε επικοινωνιακό «βομβαρδισμό» επιδόθηκε η κυβέρνηση Μητσοτάκη περί της μετατροπής της Αστυπάλαιας στο πρώτο «πράσινο» νησί της Μεσογείου.
Μόνο που ο επικοινωνιακός «βομβαρδισμός» έγινε με άσφαιρα πυρά. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης βάφτισε πράσινη ανάπτυξη πέντε ηλεκτρικά οχήματα και εγκαινίασε εννιά φορτιστές.
Όσο για το πρώτο «πράσινο» νησί, ασφαλώς και δεν θα είναι η Αστυπάλαια και αυτό γιατί το πρώτο «πράσινο» νησί της Μεσογείου είναι η Τήλος.
Η «πεταλούδα» του Αιγαίου, εάν οι θορυβώδεις εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη γίνουν πράξη, δεν θα γίνει ούτε το δεύτερο «πράσινο» νησί. Και αυτό γιατί τα έργα έχουν ήδη ξεκινήσει στον Άη Στράτη.
Μόνο που η επιλεκτική αμνησία της κυβέρνησης Μητσοτάκη, έχει αφαιρέσει από το πλάνο και την Τήλο και τον Άη Στράτη αφού για τον Κυριάκο Μητσοτάκη το κράτος δεν έχει καμιά συνέχεια και όλα τα θαυμαστά ξεκίνησαν με την ανάληψη της εξουσίας από τον ίδιο.
Το πρόγραμμα TILOS
Στο νησί εγκαταστάθηκε υβριδικός σταθμός που αποτελεί μια πρωτότυπη και καινοτόμα εφαρμογή για την ενεργειακή απεξάρτησή του από τις συμβατικές μορφές ενέργειας.
Ο υβριδικός σταθμός περιλαμβάνει μια ανεμογεννήτρια (800KW), ένα φωτοβολταϊκό πάρκο (160 KWp), μονάδα αποθήκευσης ενέργειας με συστοιχίες συσσωρευτών (2,8 MWh) καθώς και ένα πρωτότυπο σύστημα διαχείρισης και τροφοδότησης του δικτύου (S4S).
Η λειτουργία του υβριδικού σταθμού, με το S4S καλύπτει πλήρως τις συνολικές απαιτήσεις κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας του νησιού. Το πλεόνασμα ενέργειας θα χρησιμοποιηθεί για να φορτίζονται ηλεκτρικά οχήματα για τις μεταφορές στο νησί.
Το Tilos Project το 2017 κέρδισε το βραβείο στην κατηγορία «Ενεργειακά νησιά», το οποίο κρίθηκε από επιτροπή ειδικών, καθώς και το «Βραβείο κοινού» ύστερα από ανοιχτή ψηφοφορία μεταξύ 12 συνολικά ευρωπαϊκών έργων. Έτσι, η Τήλος καθιερώθηκε ως το πρώτο αυτόνομο νησί της Μεσογείου.
Το πρόγραμμα είχε ενταχθεί στο Horizon 2020, το μεγαλύτερο χρηματοδοτικό πρόγραμμα της Ε.Ε. για την καινοτομία, λαμβάνοντας κατά τη φάση της αξιολόγησης την υψηλότερη βαθμολογία ανάμεσα σε 80 ανταγωνιστικά έργα.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χρηματοδότησε το έργο με 11 εκατομμύρια ευρώ από το συνολικό κόστος των 13,7 εκατομμυρίων ευρώ ενώ συνεργάστηκαν 13 εταίρει από 17 ευρωπαϊκές χώρες.