Αμηχανία και έντονος προβληματισμός επικρατεί στους διαδρόμους του Μεγάρου Μαξίμου μετά την «εικόνα σκορποχώρι» -σύμφωνα με τη δηκτική αποστροφή γαλάζιου στελέχους- που εκπέμπει η Κοινοβουλευτική Ομάδα της Ν.Δ. Οι διαρροές που κατέγραψε προχθές για πρώτη φορά η κοινοβουλευτική πλειοψηφία έχουν σημάνει συναγερμό στο κυβερνητικό επιτελείο, που επεξεργάζεται «σχέδιο εκτόνωσης» των βουλευτών ενόψει της ψηφοφορίας κρίσιμων νομοσχεδίων.
Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να συνεδριάσει η Κ.Ο. με τον πρωθυπουργό, όπως αναφέρουν οι συνεργάτες του, να απευθύνει μήνυμα προς τους υπουργούς «να έχουν ανοιχτές πόρτες, να αποκαταστήσουν τους διαύλους επικοινωνίας με τους βουλευτές» και κυρίως «να τους ενημερώνουν αναλυτικά για το περιεχόμενο και τα οφέλη των νομοθετικών πρωτοβουλιών τους».
Από το βλέμμα του γαλάζιου επιτελείου δεν διέφυγαν οι νέες επικριτικές δηλώσεις χθες της κ. Γιαννάκου προς τον κ. Τσιάρα με αφορμή την απόπειρα του υπουργού να αποδώσει «σε προσωπικά βιώματα» τις διαφωνίες στο νομοσχέδιο για την συνεπιμέλεια.
Ανεκτικότητα λόγω... καραμανλικής προέλευσης
Σε πρώτη φάση οι ένοικοι του Μαξίμου και τα φιλικά προς την κυβέρνηση ΜΜΕ επιχειρούν να υποβαθμίσουν τις διαφοροποίησης των Μαριέττας Γιαννάκου και Όλγας Κεφαλογιάννη. «Κάθε νομοσχέδιο έχει διαβαθμισμένη πολιτική οντότητα. Σε νομοσχέδια υψηλής ευαισθησίας που άπτονται ατομικών δικαιωμάτων είναι πιο δεκτικές οι διαφοροποιήσεις» επεσήμανε χθες ο Γιώργος Γεραπετρίτης.
Ο υπουργός Επικρατείας μάλιστα και στενός συνεργάτης του πρωθυπουργού ζήτησε «να είμαστε κοινοβουλευτικά ώριμοι» και «να δεχόμαστε κυβερνητικές αποκλίσεις»! Η γενναιόδωρη... ανεκτικότητα που επέδειξε ο Γ. Γεραπετρίτης ερμηνεύεται ως επιδίωξη να αποφευχθεί μια επιζήμια σύγκρουση με την «καραμανλική» πτέρυγα, στην οποία ανήκουν οι δύο βουλευτές και πρώην υπουργοί.
Κομματική πειθαρχία για τον οδοστρωτήρα
Δεν πέρασε απαρατήρητο ωστόσο το ότι ο υπουργός Επικρατείας έθεσε, εμμέσως πλην σαφώς, ζήτημα κομματικής πειθαρχίας ενόψει του εργασιακού νομοσχεδίου, που προσκρούει και σε γαλάζιες διαφωνίες. «Το κάθε νομοσχέδιο έχει διαβαθμισμένη πολιτική οντότητα. Για τον προϋπολογισμό ή για αναπτυξιακά και οικονομικά, φορολογικά, μεταρρυθμιστικά νομοσχέδια δεν νοείται διαφοροποίηση» είπε χαρακτηριστικά.
Αξιόπιστες κομματικές πηγές τονίζουν πως ήδη ο άξονας Μαξίμου - υπ. Εργασίας συναντά εμπόδια στην προσπάθεια να συγκροτήσει από τώρα μία ομάδα πρόθυμων βουλευτών για την υπεράσπιση του οδοστρωτήρα. Ήδη μία ομάδα περίπου δέκα βουλευτών -που, σύμφωνα με τους καλούς γνώστες της κομματικής ανθρωπογεωγραφίας, δεν ανήκουν στο πρωθυπουργικό στρατόπεδο- εκφράζει διαφωνίες.
Πρόσφατα η βουλευτής και εργατολόγος Άννα Ευθυμίου -που πρόσκειται στο περιβάλλον του Αντ. Σαμαρά- έδωσε το έναυσμα ζητώντας «δικλίδες ασφαλείας», καθώς ενόψει της διευθέτησης του χρόνου εργασίας με ατομική σύμβαση «η σχέση εργοδότη και εργαζόμενων δεν είναι μία ισότιμη σχέση»...
Θολά νερά για μνημόνια συνεργασίας
Δεν πέρασε απαρατήρητη πάντως η προσπάθεια ελιγμού του Γιώργου Γεραπετρίτη σε ερώτηση (Αction 24) για το αν θα τεθεί κομματική πειθαρχία κατά την ψηφοφορία των μνημονίων συνεργασίας με τη Βόρεια Μακεδονία όποτε κατατεθούν στη Βουλή. «Δεν μπορεί να υπάρχει τυποποίηση, το κάθε νομοσχέδιο κρίνεται κατά περίπτωση», αλλά «το αξιολογούμε» ανέφερε χαρακτηριστικά με το βλέμμα στην πρόθεση των Αντ. Σαμαρά και Κ. Καραμανλή να μην στηρίξουν τα πρωτόκολλα συνεργασίας.
Φημολογείται μάλιστα ότι, αν τεθεί ζήτημα κομματικής πειθαρχίας, ο Κ. Καραμανλής θα παραδώσει την έδρα. Υπ’ αυτό το πρίσμα η κυβέρνηση επιμένει να μην ξεκαθαρίζει την ημερομηνία κατάθεσης των συμφωνιών στη Βουλή, συνυπολογίζοντας το γεγονός ότι βουλευτές της Ν.Δ. από τη βόρεια Ελλάδα και την Πελοπόννησο σχεδιάζουν να στοιχηθούν πίσω από τους δύο πρώην πρωθυπουργούς.
Τέλος, αλγεινή εντύπωση, ακόμα και εντός των γαλάζιων τειχών, προκάλεσαν οι δηλώσεις του Γιάννη Λοβέρδου ότι «μπορεί να είσαι ένας κακός σύζυγος και να κακοποιείς τη γυναίκα σου, αλλά μπορεί να είσαι και καλός γονιός». Η Μαριέττα Γιαννάκου δήλωσε ότι εξεπλάγη, ενώ και πηγές του Μαξίμου, παρά τη δημόσια σιωπή, εκφράζουν «κάθετες διαφωνίες». Ο ίδιος ο βουλευτής της Ν.Δ. προσπάθησε χθες να ισορροπήσει σε δύο βάρκες μιλώντας για «συριζοτρόλ που απομόνωσαν μία φράση», ενώ «δεν έκανα λάθος επί της ουσίας», αλλά ανέφερε ότι «δεν θα έπρεπε να κάνω λόγο για 'κακοποίηση'»...