Live τώρα    
Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Έχουν χάσει τ' αυγά και τα πασχάλια και κάθε ίχνος αξιοπιστίας
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Κυβέρνηση Μητσοτάκη / Έχουν χάσει τ' αυγά και τα πασχάλια και κάθε ίχνος αξιοπιστίας

ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Τ’ αυγά και τα πασχάλια έχει χάσει η κυβέρνηση στο μέτωπο της πανδημίας, με αποτέλεσμα να προβαίνει σε ενέργειες που διευρύνουν το χάσμα της με την επιστημονική κοινότητα και εξαλείφουν τα υπολείμματα αξιοπιστίας της προς την κοινωνία. Οι αντιδράσεις στους κόλπους των εμπειρογνωμόνων, του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού αλλά και των συνδικαλιστικών παρατάξεων των δικηγόρων που πυροδότησε η γαλάζια τροπολογία για το ακαταδίωκτο των μελών επιτροπών αιφνιδίασαν και βύθισαν σε αμηχανία τους ενοίκους του Μεγάρου Μαξίμου.  Άλλωστε μέχρι προχθές το κυβερνητικό επιτελείο απέφευγε να δώσει απάντηση στο καίριο ερώτημα που θέτουν στις μεταξύ τους συζητήσεις ακόμα και οι βουλευτές της Ν.Δ.: για ποιους λόγους η νομοθετική ρύθμιση διασφαλίζει ότι τα μέλη των επιτροπών δεν θα να κληθούν να καταθέσουν στις δικαστικές Αρχές;. Εστιάζουν μάλιστα στην αντίφαση ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην τελευταία του τηλεοπτική συνέντευξη, ισχυρίστηκε ότι «95 στις 100 φορές η κυβέρνηση έχει ακολουθήσει τις συστάσεις των ειδικών».

Η κυβερνητική μεθόδευση, ωστόσο, δρομολογήθηκε λίγες ημέρες μετά τη δημοσίευση τμήματος των πρακτικών της επιτροπής των εμπειρογνώμων του υπουργείου Υγείας που επιβεβαιώνουν ότι κορυφαίοι υπουργοί υπαγορεύουν τις αποφάσεις στους ειδικούς. Ωστόσο, κάποια μέλη τής επιτροπής αρχίζουν και αντιδρούν επιχειρώντας να καλύψουν και το κενό τής παρατεταμένης σιωπής του Σωτήρη Τσιόδρα.

Επιστημονικά χαστούκια

Ο γαλάζιος πρόεδρος του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου Αθανάσιος Εξαδάκτυλος προκάλεσε την αρχική ψυχρολουσία στο Μαξίμου ανακοινώνοντας ότι αποποιείται των προνομίων της τροπολογίας «μέχρι να προβλεφθεί ασυλία για όλους τους γιατρούς και νοσηλευτές της χώρας που εμπλέκονται στην πανδημία και δίνουν καθημερινά τη μάχη στα νοσοκομεία». Ταυτόχρονα, ο καθηγητής Μικροβιολογίας και επίσης μέλος της επιτροπής Αλκιβιάδης Βατόπουλος, μιλώντας σε εκδήλωση της ευρωομάδας του ΣΥΡΙΖΑ, άφησε έκθετη την κυβέρνηση εστιάζοντας «στην καλή πρακτική δημοσιοποίησης των πρακτικών χωρίς ονόματα στο Ηνωμένο Βασίλειο». Εκτόξευσε μάλιστα και τη «ρουκέτα» ότι «η κυβέρνηση πολλές φορές, όταν δεν συμφωνούν οι προτάσεις της με αυτές των ειδικών, κρύβεται πίσω από τις αποφάσεις των επιστημόνων». Μόλις μία ημέρα πριν μάλιστα ο πρωθυπουργός -σε τηλεοπτική του συνέντευξη- είχε χαρακτηρίσει «βαθύτατο λαϊκισμό» το αίτημα για τη δημοσίευση των πρακτικών της επιτροπής των εμπειρογνωμόνων, χωρίς να υπολογίζει την ευθυγράμμιση τμήματος των λοιμωξιολόγων με το αίτημα που θέτει η αντιπολίτευση από την πρώτη φάση της πανδημίας...

Γαλάζια ερωτήματα χωρίς απαντήσεις

Υπό αυτό το πρίσμα, γαλάζιοι παράγοντες θέτουν κι άλλα ερωτήματα: «Πώς η κυβέρνηση επικαλείται τη ατομική ευθύνη για τον έλεγχο της πανδημίας και απαλλάσσει προκαταβολικά από τις ευθύνες τους αξιωματούχους που συμμετέχουν στη διαμόρφωση του πλαισίου των αποφάσεων;» ή «για ποιο λόγο η τροπολογία κατατέθηκε αμέσως μετά τις ανακοινώσεις για το άνοιγμα οικονομικών δραστηριοτήτων; Δεν υπάρχουν επαρκείς εγγυήσεις ασφαλείας;». Το κυβερνητικό επιτελείο δεν εφοδιάζει με απαντήσεις τα στελέχη της Ν.Δ. προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις απορίες της γαλάζιας βάσης, που εκδηλώνονται κυρίως στα social media. Ο υπουργός Ανάπτυξης ωστόσο αποκάλυψε την κεντρική πλευρά της κυβερνητικής στόχευσης, που αφορά τη μετάθεση των ευθυνών στους επιστήμονες για τις οικονομικές συνέπειες του παρατεταμένου lockdown. «Όσο περνάει η πανδημία αυξάνονται οι εχθρικές αναρτήσεις εναντίον των επιστημόνων που έβαλαν το κεφάλι τους στον ντορβά.  Ένας μαγαζάτορας που θεωρεί ότι έπαθε ζημιά το μαγαζί του επειδή εισηγήθηκε ο Χ λοιμωξιολόγος το lockdown θα μπορούσε να κάνει μήνυση και αγωγή στον Χ λοιμωξιολόγο που ψήφισε το lockdown» είπε χαρακτηριστικά ο  Άδωνις Γεωργιάδης επιχειρώντας να βγάλει την κυβέρνηση από το κάδρο της καθίζησης της πραγματικής οικονομίας...

Παράλληλα, οι συνδικαλιστικοί φορείς του ιατρονοσηλευτικού προσωπικού υπενθυμίζουν δεν υπάρχει κανένα ακαταδίωκτο για την πρόεδρο της ΟΕΝΓΕ, για τον πρόεδρο της ΠΟΕΔΗΝ και τον πρόεδρο των γιατρών του ΑΧΕΠΑ που διώκονται «γιατί είπαν την αλήθεια και αγωνίζονται υπέρ των δικαιωμάτων των ασθενών».

Απευθείας αναθέσεις και για προμήθεια self tests

Ταυτόχρονα, η πανδημία των απευθείας αναθέσεων εξαπλώνεται. Aπευθείας συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Joysbio Biotechnology για την προμήθεια 18 εκατ. self tests σύναψε η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας μετά την ακύρωση και του δεύτερου διαγωνισμού και το διπλό φιάσκο γύρω από την προμήθεια των τεστ. Υπενθυμίζεται ότι και η πρώτη συμφωνία είχε καταλήξει σε «ναυάγιο», με τους προμηθευτές να αδυνατούν να παραδώσουν τις αναγκαίες ποσότητες. Αίσθηση ωστόσο προκάλεσε το γεγονός ότι «την απευθείας διαπραγμάτευση και σε πολύ χαμηλή τιμή για έναν μεγάλο αριθμό self test ώστε να καλύψουμε τις ανάγκες μας για τον επόμενο μήνα» είχε προαναγγείλει, χωρίς περιστροφές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην τηλεοπτική του συνέντευξη! Ο ίδιος δεν δίστασε μάλιστα να παραδεχθεί ότι η χρήση των οικιακών τεστ ενέχει ρίσκο, το οποίο έλαβε η κυβέρνηση, χωρίς να κρύψει ότι στην ουσία μετακυλίεται η ευθύνη στους πολίτες. «Για μένα έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία, διότι περνάει τη σκυτάλη της υπευθυνότητας στον πολίτη» δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός...

Επικοινωνιακό ρετουσάρισμα

Τα επικοινωνιακά εργαλεία για τη διαχείριση της δυσφορίας των πολιτών, λόγω του εκτροχιασμού της πανδημίας και της οικονομίας, έχουν απλωθεί στο κυβερνητικό τραπέζι μετά και τη ματαίωση του περιβόητου σχεδίου που αφορούσε τη δυνατότητα της εξόδου στην περιφέρεια για τις διακοπές του Πάσχα. Τα επιτελικά στελέχη επιχειρούν συντονισμένα μια απέλπιδα προσπάθεια να εξωραΐσουν τη βαριά πληγωμένη γαλάζια εικόνα.

Στο επίκεντρο του σχεδιασμού τέθηκε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, καθώς, μόλις μία ημέρα μετά το διάγγελμά του, ανακοίνωσε τις «πέντε φορολογικές και ασφαλιστικές ελαφρύνσεις για εργαζόμενους και επιχειρήσεις». Κυρίως όμως επιχείρησε να αναστηλώσει το γαλάζιο επενδυτικό αφήγημα ενόψει της επόμενης ημέρας της πανδημίας επισημαίνοντας ότι «τα μέτρα (σ.σ.: μείωση προκαταβολής φόρου, επέκταση της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών και αναστολή της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για το 2022) θα αυξήσουν σημαντικά και τις προοπτικές μιας δυναμικής ανάκαμψης αλλά και προσέλκυσης επενδύσεων»! Φυσικά για τα εργασιακά τηρεί την οδό της σιωπής, ενώ έθεσε το κυνικό ερώτημα «ποιος θα πληρώσει τον λογαριασμό» έναντι του αιτήματος πολιτικών κομμάτων και φορέων της αγοράς για διαγραφή μέρους του ιδιωτικού χρέους. Μερικές ώρες αργότερα δε έσπευσε στο στούντιο του Alpha για να καταγγείλει τον ΣΥΡΙΖΑ για το... χαμηλό επίπεδο του δημόσιου διαλόγου για την πανδημία...

Χωρίς ισχυρά ερείσματα στους κόλπους των νέων

Οι πιο παρατηρητικοί ωστόσο, ακόμα και εντός της Ν.Δ., δίνουν έμφαση στην προσπάθεια του Κ. Μητσοτάκη να διασκεδάσει τις εντυπώσεις από τις εικόνες καταστολής που προκάλεσαν θύελλα αντιδράσεων. «Η Νέα Σμύρνη ήταν λάθος, μια αστοχία, δεν έπρεπε να συμβεί» επισήμανε για το περιστατικό ξυλοδαρμού από αστυνομικό στην πλατεία της περιοχής. «Η εμπειρία μάς έδειξε ότι αυτά τα φαινόμενα δεν αντιμετωπίζονται με καταστολή» δηλώνει πλέον ετεροχρονισμένα ο πρωθυπουργός. Κομματικά στελέχη επισημαίνουν ότι ο πρωθυπουργός επιχείρησε αφενός να καταπραΰνει ένα μεγάλο τμήμα της μεσαίας τάξης που εκδηλώνει την αποστροφή της προς το αστυνομικό δόγμα της κυβέρνησης. Αφετέρου, όπως υποστηρίζουν, προχώρησε σε μια «έμμεση δήλωση μετάνοιας» προς την ηλικιακή ομάδα 18-30 ετών «που αποτελούν τα θύματα της καταστολής».  Άλλωστε η Ν.Δ. καταγράφει χαμηλές δημοσκοπικές πτήσεις στους νέους, με αποτέλεσμα να έχει βάλει στα συρτάρια ακόμα και την... εμβληματική απόφαση που αφορά την παράταξη ειδικών φρουρών στα πανεπιστήμια...

ΚΟΡΟΝΟΙΟΣ
Ένα άτομο ανά 25 τ.μ. στους ναούς τη Μεγάλη Εβδομάδα, περιφορά του Επιταφίου μόνο στο προαύλιο, χωρίς πιστούς, και πασχαλινό τραπέζι μέχρι 9 άτομα σε κλειστό χώρο και 12 σε εξωτερικό χώρο τα μέτρα της κυβέρνησης για το Πάσχα, ενώ η απαγόρευση κυκλοφορίας θα ξεκινάει στις 10 μ.μ. και από τις 3 Μαΐου στις 11 μ.μ.

Ζεσταίνουν τον οδοστρωτήρα

Τις μηχανές του οδοστρωτήρα για την καταπάτηση του Εργασιακού Δικαίου ζεσταίνει η κυβέρνηση. Μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Ν.Δ., όταν παρελαύνουν στα τηλεοπτικά παράθυρα, αποφεύγουν να τοποθετηθούν για τις προτάσεις του Κωστή Χατζηδάκη που στοχεύουν στο οκτάωρο, φιμώνουν τη συνδικαλιστική δράση και εντέλει υποχρεώνουν τον εργαζόμενο να αποδεχτεί τους όρους του εργοδότη υπό την απειλή απόλυσης. Φυσικά δεν δέχονται και σχετικές δημοσιογραφικές ερωτήσεις «κατόπιν εντολής κάποιων παραγόντων του Μαξίμου», όπως αναφέρουν οι κακές γλώσσες. Η πρόθεση ωστόσο του υπουργού Εργασίας να στείλει για... μάζεμα ελιών τους εργαζόμενους έχει καταστεί ανέκδοτο ακόμα και στους κόλπους των βουλευτών. Πολλοί δε εξ αυτών προεξοφλούν τις έντονες αντιδράσεις της ΔΑΚΕ (σ.σ.: συνδικαλιστική παράταξη που πρόσκειται στη Ν.Δ.) στις λεγόμενες εργασιακές μεταρρυθμίσεις...

Τα μέτρα για το Πάσχα

* Ένα άτομο ανά 25 τ.μ. στους ναούς.

* Για τη Μεγάλη Παρασκευή: Περιφορά του Επιταφίου μόνο στο προαύλιο, χωρίς πιστούς.

* Η απαγόρευση κυκλοφορίας θα ξεκινάει στις 10 μ.μ. και από τις 3 Μαΐου στις 11 μ.μ.

* Για το πασχαλινό τραπέζι προβλέπονται 9 άτομα σε κλειστό χώρο και 12 σε εξωτερικό χώρο, ενώ συστήνεται η διενέργεια self test.

* Μέχρι τις 10 Μαΐου απαγορεύεται η μετακίνηση εκτός των ορίων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

* Μετακίνηση από και προς την εργασία με τον τρόπο που προβλεπόταν.

* Οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα (μισθωτοί) που μετακινούνται για δουλειά στην περιφέρεια θα πρέπει να έχουν χαρτί από το Π.Σ. Εργάνη. Σημειώνεται ότι η απόφαση προβλέπει διορία 48 ωρών για τις υπερτοπικές μετακινήσεις για τις περιπτώσεις εργασίας, κηδείας ή λόγων υγείας.

Τα μέτρα για την επανεκκίνηση της εστίασης

* Οι πελάτες θα επιτρέπεται να κάθονται μόνο σε εξωτερικούς χώρους.

* Δεν θα επιτρέπονται όρθιοι πελάτες, παρά μόνο καθήμενοι.

* Σε κάθε τραπέζι θα μπορούν να κάθονται έως 6 άτομα.

* Θα λειτουργήσουν κανονικά και τα μπαρ, αλλά μόνο με καθήμενους πελάτες.

* Οι εργαζόμενοι στον κλάδο της εστίασης θα υποβάλλονται υποχρεωτικά δύο φορές την εβδομάδα σε self test.

* Το κόστος για το ένα self test θα καλύπτεται από το κράτος, ενώ για το άλλο από τον εργοδότη.

* Σε κάθε τραπέζι θα πρέπει να υπάρχουν απολυμαντικά.

* Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να φορούν υποχρεωτικά μάσκα.

* Τα καταστήματα εστίασης θα κλείνουν στις 11 το βράδυ.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0