Αμφίθυμη στάση για τη νέα κοινοτική Οδηγία για επαρκείς κατώτατους μισθούς στις χώρες της Ε.Ε. κρατά η κυβέρνηση, καθώς η ίδια η λογική του κατώτατου μισθού και των συλλογικών διαπραγματεύσεων είναι μακριά από τη νεοφιλελεύθερη ιδεολογία της. Άλλωστε, κατά τη σχετική ενημέρωση στη Βουλή, ο Κωστής Χατζηδάκης χαρακτήρισε «επιδοματική πολιτική» τον κατώτατο μισθό, μολονότι δήλωσε ότι η κυβέρνηση στηρίζει επί της αρχής την Οδηγία. Παράλληλα, ο υπουργός Εργασίας σημείωσε ότι η διαδικασία για την αύξηση του κατώτατου μισθού θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι. Την ανάγκη ο κατώτατος μισθός «να μην είναι μόνο επαρκής, αλλά και δίκαιος» επισήμανε η Μαριλίζα Ξενογιαννακοπούλου.
Ο Κ. Χατζηδάκης παρατήρησε ότι ο μηχανισμός για τον καθορισμό του κατώτατου μισθού που προβλέπει η Οδηγία μοιάζει αρκετά με αυτόν της χώρας μας, ενώ επικαλέστηκε ότι δέκα χώρες της Ε.Ε. έχουν χαμηλότερο κατώτατο μισθό από την Ελλάδα. Φανερώνοντας τη νεοφιλελεύθερη αντίληψή του, ο Κ. Χατζηδάκης ισχυρίστηκε πως «δεν είναι επιδοματική η πολιτική μας στην αγορά εργασίας. Καλά τα επιδόματα, καλό το δίχτυ ασφαλείας, αλλά αυτό που εμείς επιδιώκουμε είναι να αυξάνονται οι θέσεις εργασίας στις οποίες η ίδια η αγορά δίνει αμοιβές πολύ πάνω από τον κατώτατο μισθό».
Η Μ. Ξενογιαννακοπούλου κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι «συνεχώς παγώνει και μεταθέτει την οποιαδήποτε συζήτηση για τον κατώτατο μισθό». Η τομεάρχης Εργασίας του ΣΥΡΙΖΑ στήριξε την Οδηγία, καθώς στη χώρα μας το ένα τρίτο των εργαζομένων δουλεύει με τον κατώτατο μισθό και το ένα τρίτο με λιγότερο από τον κατώτατο μισθό. Η Μ. Ξενογιαννακοπούλου τόνισε ότι η κυβέρνηση αντιμετωπίζει την Οδηγία με «εμφανή αμηχανία», καθώς το περιεχόμενό της «είναι κόλαφος για την έκθεση Πισσαρίδη», αφού στηρίζει την ανάγκη αύξησης του κατώτατου και τη σημασία των συλλογικών διαπραγματεύσεων. Εξέφρασε επίσης τη διαφωνία της με την επιδίωξη της κυβέρνησης να εξασφαλίσει εξαίρεση από τις προβλέψεις της Οδηγίας για τον κατώτατο μισθό των ναυτικών.
Την ανάγκη για «σύγκλιση των κατώτατων μισθών προς τα πάνω» σε όλη την Ε.Ε. επισήμανε ο Κώστας Αρβανίτης αναρωτώμενος δηκτικά για το πώς η κυβέρνηση θα διαπραγματευτεί για την Οδηγία όταν έχει μπροστά της το μνημονιακό σχέδιο Πισσαρίδη. «Να μας πείτε αν θα φτάσετε φέτος τα 750 ευρώ» κάλεσε την κυβέρνηση σχετικά με τον κατώτατο μισθό η Θεανώ Φωτίου, ενώ ο Γιάννης Μπουρνούς σημείωσε ότι «δίκαιες και ανθεκτικές οικονομίες και κοινωνίες μπορούν να οικοδομηθούν μόνο όταν εξασφαλίζονται δίκαιες συνθήκες εργασίας και διαβίωσης». Τη γρήγορη ενσωμάτωση της Οδηγίας λόγω των πολύ χαμηλών μισθών στη χώρα μας ζήτησε ο πρόεδρος της Οικονομικής και Κοινωνικής Επιτροπής Γιάννης Παϊδάς.