Νευρική κρίση προκαλεί στο Μαξίμου η παραδοχή - «άδειασμα» του Νίκου Χαρδαλιά προς τον πρωθυπουργό αναφορικά με την εισήγηση του περιφερειάρχη Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολου Τζιτζικώστα για τη λήψη επιπλέον περιοριστικών μέτρων στη Θεσσαλονίκη στη σύσκεψη της 22ης Οκτωβρίου μεταξύ κυβερνητικών παραγόντων (ανάμεσα στους οποίους και ο υφυπουργός) και αυτοδιοικητικών στελεχών. Υπενθυμίζεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε επιχειρήσει να μετακυλήσει την ευθύνη της κυβερνητικής ολιγωρίας ισχυριζόμενος πως «δεν ήταν πολλές οι φωνές στη Θεσσαλονίκη που ζητούσαν lockdown»!
Γαλάζιο πιγνκ - πονγκ
Χθες ο Στέλιος Πέτσας, σε σχετική ερώτηση της ΑΥΓΗΣ, επιδίωξε να περιφρουρήσει το πρωθυπουργικό κάδρο αφήνοντας αιχμές κατά πάντων. «Από τη συνάντηση που είχε ο πρωθυπουργός με τον περιφερειάρχη και τον δήμαρχο στις 19 Οκτωβρίου δεν υπήρχε καμία εισήγηση για εφαρμογή lockdown και όλες οι αποφάσεις που έχουν παρθεί έχουν τη σύμφωνη γνώμη των ειδικών» απάντησε χαρακτηριστικά, αποφεύγοντας ωστόσο να αναφερθεί στην επίμαχη σύσκεψη που έλαβε χώρα τρεις ημέρες αργότερα.
Γαλάζιοι παράγοντες ερμηνεύουν την αποστροφή του κυβερνητικού εκπροσώπου ως μεγαλειώδες «καρφί» προς τον Νίκο Χαρδαλιά, υπό την έννοια ότι «ο υφυπουργός δεν ενημέρωσε την κυβέρνηση για ό,τι διημείφθη στις 22 Οκτωβρίου». Ήδη άλλωστε τη μήνη του κυβερνητικού επιτελείου είχε προκαλέσει η δήλωση «αναρμοδιότητας» του υφυπουργού για την οδυνηρή τροπή της πανδημίας. Κυβερνητικές πηγές παραπέμπουν στις «αυστηρές» συστάσεις του Κυριάκου Μητσοτάκη προς τους υπουργούς, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου της 1ης Οκτωβρίου, όταν και διαμήνυε πως «δεν είναι ηθικά αποδεκτό οποιοσδήποτε υπουργός να μετακυλίει ευθύνες ή να αναγνωρίζει αστοχίες επικαλούμενος αναρμοδιότητα». Οι ίδιοι κύκλοι σημειώνουν πως ο Ν. Χαρδαλιάς ήταν ενήμερος για την πρωθυπουργική οργή. Μολαταύτα, αρνούμενος να διαδραματίζει μονίμως τον ρόλο του «νεροκουβαλητή» -όπως λένε βουλευτές της Ν.Δ.-, υποστήριξε στην εφημερίδα Μακεδονία για τη σύσκεψη της Θεσσαλονίκης ότι «ο πρωθυπουργός είπε ότι υπήρξαν λιγοστές εισηγήσεις και προφανώς ο περιφερειάρχης συμμετείχε σε αυτές»...
«Ξεσκεπάζουν ο ένας τον άλλον»
Υπό αυτό το πρίσμα, ο ΣΥΡΙΖΑ ψέγει τον πρωθυπουργό διότι, «προκειμένου να δικαιολογήσει την παταγώδη αποτυχία του να ελέγξει την κατάσταση, όχι μόνο ψεύδεται δημόσια, αλλά και δεν διστάζει να εκθέσει αυτοδιοικητικούς παράγοντες». Η Κουμουνδούρου εκτιμά δε πως «όσο η κατάσταση επιδεινώνεται, οι ίδιοι οι κυβερνητικοί θα αναγκάζονται να ξεσκεπάζουν ο ένας τον άλλον παραδεχόμενοι τα εγκληματικά λάθη τους».
Σ’ αυτό το φόντο, το Μαξίμου τηρεί σιγή ιχθύος έναντι των αποκαλύψεων του αντιπεριφερειάρχη Δυτικής Αττικής Λευτέρη Κοσμόπουλου που αφορούσαν την έγκαιρη ενημέρωση του ΕΟΔΥ και του υπουργείου Υγείας για την επιβαρυμένη κατάσταση της περιοχής.