Στο κυνήγι του κορωνοϊού στις βιομηχανικές ζώνες της χώρας έχει επιδοθεί η κυβέρνηση αφότου αγνόησε τα σήματα κινδύνου που εξέπεμψαν συνδικαλιστικά σωματεία και κόμματα της αντιπολίτευσης για την καταστρατήγηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων στους μαζικούς χώρους εργασίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα επισκεφθεί σήμερα τους Νομούς Πέλλας και Ημαθίας που -σε αντιστοιχία με τους εσχάτως «κλειδωμένους» δήμους της Δυτικής Αττικής- φιλοξενούν εργοστασιακές μονάδες - εστίες υπερμετάδοσης του ιού. Από τις αρχές Σεπτεμβρίου άλλωστε υπήρχαν καταγγελίες ότι στις επιχειρήσεις -και δη τις κονσερβοποιίες της ευρύτερης περιοχής- είχαν διαγνωστεί δεκάδες θετικά κρούσματα, καθώς οι εργαζόμενοι μετακινούνταν στοιβαγμένοι στα εταιρικά λεωφορεία και δούλευαν κυριολεκτικά ο ένας πλάι στον άλλο χωρίς μέσα ατομικής προστασίας.
Αδράνεια α λα Θεσσαλονίκη...
Ταυτόχρονα, ο αντιπεριφερειάρχης Δυτικής Αττικής Λευτέρης Κοσμόπουλος αποκάλυψε ότι στις 4 Νοεμβρίου είχε στείλει υπόμνημα στον ΕΟΔΥ και στο υπουργείο Υγείας στο οποίο ανέφερε τους κινδύνους για την περιοχή. Καθρεφτίζοντας τις τραγικές ομοιότητες που αφορούν την έγκαιρη (σ.σ.: από 19 Οκτωβρίου) κυβερνητική ενημέρωση από αυτοδιοικητικά στελέχη για την επιβαρυμένη κατάσταση της Θεσσαλονίκης, τόνισε ότι (Alpha 989) «αφορμή (σ.σ.: της πρωτοβουλίας του) ήταν τα δεδομένα που υπήρχαν από τις σχολικές μονάδες, καθώς σε όλη την Περιφερειακή Ενότητα είχαν κλείσει σαράντα σχολεία λόγω κρουσμάτων». Επισήμανε δε ότι «την επόμενη ημέρα από τον ΕΟΔΥ εστάλη ένα κλιμάκιο και έκανε τεστ σε κατοίκους μόνο στην Ελευσίνα και πέραν τούτου ουδέν...»! Σύμφωνα με τους παραγωγούς της ραδιοφωνικής εκπομπής, ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ Παναγιώτης Αρκουμανέας αρνήθηκε να βγει στον αέρα για να απαντήσει λέγοντας ότι «θα βγω αλλού»…
«Ανεβείτε στην ταράτσα»
«Στους χώρους δουλειάς αποκρύπτουν τα κρούσματα, ενώ το κράτος δεν κάνει ελέγχους, έχοντας υποστελεχωμένους τους ελεγκτικούς μηχανισμούς, δεν δημοσιοποιεί τον αριθμό κρουσμάτων που υπάρχουν στις επιχειρήσεις» τονίζουν τα σωματεία εργαζομένων της Δυτικής Αττικής. Υπ’ αυτό το πρίσμα, προγραμματίζουν, συγκέντρωση στο υπουργείο Εργασίας στις 22 Δεκεμβρίου. «Τα εργοστάσια είναι ανεξέλεγκτα, οι εργαζόμενοι δεν υποβάλλονται σε τεστ του ΕΟΔΥ» κατήγγειλε (ΣΚΑΪ) ο πρόεδρος του Εργατοϋπαλληλικού Κέντρου Ελευσίνας Νίκος Ευάγγελος. Αποτυπώνοντας την εγκληματική ανευθυνότητα μερίδας της εργοδοσίας, ανέφερε ότι «ένα εργοστάσιο που βρισκόταν σε αναστολή εργασιών δούλευε κανονικά και η εντολή προς τους εργάτες ήταν ‘αν φανεί ελεγκτής, ανεβείτε στην ταράτσα’»...
Έψαχναν τον ΕΟΔΥ
Ταυτόχρονα, αίσθηση προκάλεσε η καταγγελία του δημάρχου Κοζάνης Λάζαρου Μαλούτα (ΣΚΑΪ) ότι «χρειάζεται άδεια από τον ΕΟΔΥ για να διενεργήσουμε rapid test και δεν είχαμε καταφέρει να βρούμε κάποιον αρμόδιο από τον οργανισμό προκειμένου να την πάρουμε». Ο ΕΟΔΥ, ωστόσο, βαδίζοντας στα χνάρια του Ν. Χαρδαλιά, δηλώνει «αναρμόδιος», καθώς «ουδεμία αρμοδιότητα έχει για τη χορήγηση άδειας πραγματοποίησης διαγνωστικών ελέγχων από τρίτους φορείς». Ο οργανισμός επέστρεψε τις αιχμές προς τον δήμαρχο υποστηρίζοντας πως «σε πρόσφατη επικοινωνία με στελέχη του ΕΟΔΥ είχε δεσμευθεί να παραχωρήσει το μεγαλύτερο μέρος των 3.000 kit δειγματοληψίας στις Κινητές Ομάδες Υγείας του ΕΟΔΥ, χωρίς όμως να έχει υλοποιήσει τη συγκεκριμένη δωρεά έως σήμερα».