Live τώρα    
Lockdown / Τώρα ξανασκέφτονται το βεβιασμένο άνοιγμα της αγοράς
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Lockdown / Τώρα ξανασκέφτονται το βεβιασμένο άνοιγμα της αγοράς

ΑΓΟΡΑ

Όπισθεν «βάζει» άρον - άρον η κυβέρνηση στους σχεδιασμούς της για επανεκκίνηση ορισμένων τομέων της οικονομικής δραστηριότητας ενόψει Χριστουγέννων. «Δεν είμαστε σε κατάσταση τέτοια η οποία να μπορεί να τεκμηριώνει ένα άνοιγμα του λιανεμπορίου σε όλη την κλίμακά του» είπε χθες ο Γιώργος Γεραπετρίτης ακολουθώντας τη σχετική εισήγηση της επιτροπής λοιμωξιολόγων. Προανήγγειλε μάλιστα «σοβαρό αυτοπεριορισμό και τώρα» στις εκκλησίες, καθώς «κι εκείνες θα πρέπει να προσαρμοστούν στις ανάγκες».

Μεγάλη πίεση σε Αττική και Θεσσαλονίκη

Ο Στ. Πέτσας θα ανακοινώσει σήμερα το μεσημέρι τον νέο σχεδιασμό, που θα συμπυκνώνεται στην αντίληψη «καλύτερο το προλαμβάνειν παρά το θεραπεύειν», όπως είπε χθες. Στον αντίποδα των διαρροών των προηγούμενων ημερών περί λελογισμένης επανεκκίνησης «των επιχειρήσεων που έχουν μικρή κινητικότητα», δήλωσε ότι «δεν θα πάμε σε άνοιγμα όπως πολλοί το είχαν φανταστεί».

Άλλωστε, η καθηγήτρια Επιδημιολογίας Αθηνά Λινού είχε προειδοποιήσει: "Δεν έχουν μειωθεί τα κρούσματα. Δεν έχουμε καταφέρει να ελέγξουμε την πανδημία και οι πραγματικοί αριθμοί μπορεί να είναι ακόμα μεγαλύτεροι, καθώς σε ορισμένες περιοχές της χώρας δεν γίνεται επαρκής αριθμός τεστ και βεβαίως είναι και οι θάνατοι σε κορύφωση». Παράλληλα, το μέλος της επιτροπής Αθανάσιος Τσακρής χτύπησε καμπανάκι για τη «μεγάλη πίεση στις νοσηλευτικές μονάδες, που φτάνει στο 90% στη βόρεια Ελλάδα και το 80% στην Αττική, κι αυτό φρενάρει την κατάσταση σε ό,τι αφορά το άνοιγμα».

Χυδαιότητες Γεωργιάδη

Το αυτί του  Άδωνι Γεωργιάδη δεν ιδρώνει για το ότι οι δείκτες θνητότητας δείχνουν σταθερά τριψήφιο αριθμό: «Ο ιός, όσο φοβερός και να είναι, δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα στη ζωή» απάντησε, μέσω Twitter, στον προβληματισμό του Ανδρέα Ανδριανόπουλου: «Τι τους έχει πιάσει όλους, από ΜΜΕ και πολιτικούς, με το άνοιγμα της αγοράς; Θέλουμε να υπάρξει νέα επέκταση και να πεθάνουμε όλοι; Ακατανόητα πράγματα».

Άλλωστε, από προχθές ο υπουργός είχε προλειάνει το έδαφος της κυνικότητας, καθώς, απαντώντας στην κριτική για αργοπορία στη λήψη περιοριστικών μέτρων, επικαλέστηκε την «πειθώ» των πολλών νεκρών! Ισχυρίστηκε ότι «αν έπαιρνες την καραντίνα πριν τα κρούσματα, πρώτον θα δεχόσουν κατηγορίες γιατί ‘μας καταστρέφεις την οικονομία ενώ δεν έχουμε ιό’ και δεύτερον δεν θα ακολουθούσανε κιόλας». Κορύφωσε το ρεσιτάλ ωμότητας με τον ισχυρισμό ότι «ένας από τους λόγους που τηρήθηκε η καραντίνα είναι οι νεκροί που βλέπουν κάθε μέρα και φοβούνται. Αν δεν υπάρχει ο φόβος, δεν υπάρχει και η τήρηση των μέτρων».

Δεν πέρασε πάντως απαρατήρητη η επιλογή του υπουργού Ανάπτυξης να παρακάμψει το Μαξίμου σπεύδοντας να προαναγγείλει την επαναλειτουργία, ίσως και από αύριο ή αλλιώς από Δευτέρα, των κομμωτηρίων, ενώ πήρε αποστάσεις από τις δηλώσεις κυβερνητικών παραγόντων και επιστημόνων ότι «βασική προτεραιότητα αποτελεί το άνοιγμα των σχολείων», υποστηρίζοντας ότι «το σχολικό έτος μπορεί να αναπληρωθεί εφόσον προστεθούν ώρες. Ο τζίρος που χάνεται από τις επιχειρήσεις δεν αναπληρώνεται»! Η επιστημονική επιτροπή φέρεται να εισηγείται και το άνοιγμα των βιβλιοπωλείων «για κάποιες ημέρες».

Βαρύ επιδημιολογικό φορτίο

Σύμφωνα με πληροφορίες της ΑΥΓΗΣ, προχθές το απόγευμα οι πρωθυπουργικοί συνεργάτες παρέλαβαν από την επιστημονική επιτροπή τον υγειονομικό χάρτη της χώρας, που έδειχνε «κατακόκκινη εικόνα πολλών περιοχών», όπως αναφέρει γαλάζιος παράγοντας, γεγονός που σε συνδυασμό με την αντοχή του ιού και την πίεση στο ΕΣΥ αναπροσαρμόζουν για πολλοστή φορά τα σχέδια της κυβέρνησης. Σε αντίθεση με τις επιστημονικές θέσεις, η κυβέρνηση τις τελευταίες εβδομάδες διακινούσε πληροφορίες για τον «οδικό χάρτη της σταδιακής άρσης του lockdown». Η καθημερινή εκατόμβη θυμάτων οδηγεί ωστόσο σε διαδοχικές παρατάσεις του γενικού απαγορευτικού και σε προσπάθειες μετακύλισης των σχετικών ευθυνών σε κοινωνία, αυτοδιοικητικούς παράγοντες, ακόμα και υπουργούς!

Κακλαμάνης: Τον Ιούνιο το σημαντικό λάθος

Μούδιασμα στον στενό κυβερνητικό πυρήνα προκαλεί η παραδοχή του Νικήτα Κακλαμάνη: «Τον Ιούνιο έγινε το σημαντικό λάθος. Πιστέψαμε ότι είχαμε κερδίσει τον πόλεμο, ενώ είχαμε κερδίσει μία μάχη απέναντι στον ιό. Ξεθαρρέψαμε περισσότερο απ’ όσο θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να κυνηγάμε με μια καθυστέρηση τριών εβδομάδων εμείς τον κορωνοϊό». Θυμίζοντας τις αντίστοιχες παραδοχές Γεωργιάδη, Μπακογιάννη, Βαρτζόπουλου, ο αν. εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Στ. Καλπάκης τόνισε ότι βιώνουμε «τα αποτελέσματα της εγκληματικής κυβερνητικής αφέλειας» και κάλεσε τον πρωθυπουργό «να θωρακίσει εδώ και τώρα το σύστημα Υγείας».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0