Η αντιπαράθεση που έχει ανοίξει εντός της Δημοκρατικής Συμπαράταξης για το πώς θα πρέπει να πράξει το κόμμα στις επόμενες εκλογές, που αποτυπώνει και το παζλ των προτιμήσεων διάφορων στελεχών για τα σχήματα συγκυβέρνησης της επόμενης ημέρας, προκάλεσε την επίσημη παρέμβαση της Φ. Γεννηματά.
Η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ επέλεξε μια βαριά απάντηση προς τον Ευ. Βενιζέλο: “Δεν δέχομαι από κανέναν μαθήματα πατριωτισμού”, “εμείς δεν είμαστε αντίβαρο κανενός”. Τη συνόδευσε μάλιστα με εξίσου βαριές υπόνοιες περί “ανταλλαγμάτων” για κυβερνητικές θέσεις στην περίπτωση της συγκυβέρνησης της Ν.Δ. με το ΠΑΣΟΚ το 2012: “Το καλοκαίρι του ’15 βάλαμε πλάτη και έβαλα πλάτη προσωπικά, ήμουν μόλις ένα μήνα εκλεγμένη πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, για να μη βρεθεί η χώρα έξω από την Ευρωζώνη, κυρίως για λόγους εθνικής ασφάλειας και δευτερευόντως για οικονομικά ζητήματα. Και τότε εγώ δεν ζήτησα κανένα αντάλλαγμα. Δεν ζήτησα να μπω στην κυβέρνηση, ούτε να γίνω αντιπρόεδρος”.
Πρόκειται για απαντήσεις που έδωσε στην κριτική την οποία δέχτηκε από τον τέως πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ, ο οποίος με αφορμή θέσεις που της είχαν αποδοθεί, ότι στην περίπτωση ακυβερνησίας την πρώτη Κυριακή θα βάλει πρώτα το συμφέρον της παράταξης (σ.σ.: το οποίο δηλαδή δεν είναι η συγκυβέρνηση με “δυάδες”), “προειδοποίησε” ότι “δεν μπορούμε να σερνόμαστε πίσω από τις ηττημένες σκοπιμότητες του ΣΥΡΙΖΑ". Ουσιαστικά επανέλαβε ο Ευ. Βενιζέλος ότι εάν στην πρώτη Κυριακή των εκλογών δεν προκύψει κυβέρνηση με συνεργασία Ν.Δ.-ΣΥΡΙΖΑ, το ΠΑΣΟΚ θα πρέπει να δώσει τη λύση (σ.σ.: συγκυβερνώντας με τη Ν.Δ.) και όχι να αφήσει ακυβέρνητη τη χώρα, οδηγώντας τη σε δεύτερες κάλπες με απλή αναλογική. “Δεν ξέρω ποιος συμβουλεύει την κ. Γεννηματά, αλλά θέλω να πιστεύω ότι δεν υπάρχουν αυτά και είναι ανακρίβειες” δήλωνε.
Η Φ. Γεννηματά δήλωσε (STAR) ότι δεν υπήρξε καμία συνέντευξή της με το περιεχόμενο που της αποδόθηκε: “Πρώτα το κόμμα, μετά η χώρα” και το απέδωσε σε δημοσιογραφική ερμηνεία. Πάντως, αν και είπε ότι "το εθνικό συμφέρον είναι πάνω απ' όλα”, δεν παρέλειψε να προσθέσει ότι “το εθνικό συμφέρον δεν εξυπηρετείται από τον διχασμό και την πόλωση" και πως "η ευθύνη μας είναι μεγάλη απέναντι στη Δημοκρατική Παράταξη και τον τόπο".
Εν συνεχεία, τόνισε με αποδέκτη τον Ευ. Βενιζέλο: “Και για να τελειώνουμε, δεν δέχομαι μαθήματα πατριωτισμού από κανέναν. Η παράταξή μου και εγώ προσωπικά έχουμε βάλει το συμφέρον της χώρας πάνω από το κομματικό συμφέρον, το πληρώσαμε ακριβά, θα συνεχίσουμε να το κάνουμε”. Αποκρούοντας επιθυμίες για συγκυβέρνηση με τη Ν.Δ., είπε ότι “δεν είμαστε αντίβαρο κανενός”. Και “επειδή ακούγονται πολλές διαφορετικές απόψεις”, όπως είπε, αποσαφήνισε ότι “η γραμμή είναι μία και αποφασισμένη από τα κεντρικά όργανα”: “Εμείς διεκδικούμε πρωταγωνιστικό ρόλο με την αλλαγή των συσχετισμών των πολιτικών δυνάμεων για να επιβάλλουμε την εθνική συνεννόηση", "δεν είμαστε πιο κοντά σε κανέναν, ούτε στη Ν.Δ. ούτε στον ΣΥΡΙΖΑ".
Απάντησε σε “κάποιους που ανησυχούν για την επόμενη μέρα των εκλογών” ότι, πρώτον, πρέπει να αποτυπωθεί η ετυμηγορία του ελληνικού λαού και, δεύτερον, “γιατί αποκλείει κάποιος να είναι δεύτερη δύναμη η Δημοκρατική Συμπαράταξη;". Με αυτό το δεύτερο σκέλος επιχείρησε να ενσωματώσει/καλύψει την κριτική που δέχτηκε από τον Οδ. Κωνσταντινόπουλο, που υποστήριξε ότι διακηρυγμένος στόχος πρέπει να είναι η κατάκτηση της δεύτερης θέσης και όχι να προαναγγέλλεται η στρατηγική για τις μετεκλογικές συνεργασίες.