Συνεχίζεται η αντιπαράθεση ανάμεσα στη Δημοκρατική Συμπαράταξη και την πρωτοβουλία των πρώην υπουργών του ΠΑΣΟΚ. Η Χαρ. Τρικούπη υποδέχτηκε με αρνητικό τρόπο και έντονη φρασεολογία εναντίον τους την επιστολή επτά σημείων “για τη δημιουργία του νέου μεγάλου ενωμένου προοδευτικού κινήματος” που απέστειλαν την Κυριακή τα ιδρυτικά μέλη της πρωτοβουλίας “Ώρα Αποφάσεων” (Ά. Διαμαντοπούλου, Γ. Φλωρίδης, Γ. Ραγκούσης, Γ. Δατσέρης, Γ. Μεϊμάρογλου) σε ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ποτάμι, ΚΙΔΗΣΟ, ΔΗΜ.ΑΡ., Δημοκρατική Ευθύνη, Κινήσεις Πολιτών για τη Σοσιαλδημοκρατία, Μεταρρυθμιστές της Αριστεράς.
Μεταξύ των προτάσεων κεντρική πολιτική προϋπόθεση είναι τα κόμματα και οι οργανώσεις που θα συμμετάσχουν στη διαδικασία ίδρυσης να δηλώσουν εκ των προτέρων “ότι είναι πολιτικά διατεθειμένες να συμμετάσχουν στη δημιουργία Νέου και Ενιαίου Φορέα του Προοδευτικού Χώρου, χωρίς προσκλήσεις για δημιουργία Ομοσπονδιών που αναπαράγουν αρχηγούς και αρχηγίσκους σε θέσεις δήθεν εξουσίας που δεν ενδιαφέρουν τους πολίτες”.
Σε οξύ τόνο για την κίνηση της πρωτοβουλίας πηγές της Χαρ. Τρικούπη σχολίασαν: “προσκλήσεις προς κοινοβουλευτικά κόμματα από μεμονωμένα πρόσωπα χωρίς κοινωνική αναφορά, που θέτουν όρους και προϋποθέσεις για άμεση διάλυσή τους, πέρα από γραφικές είναι θρασείς, απαράδεκτες, ελιτίστικες και διασπαστικές. Δεν έχουν στόχο την ενότητα και την αναγέννηση του χώρου, γι' αυτό και δεν ενδιαφέρουν τον κόσμο της παράταξης, που τους έχει γυρίσει την πλάτη. Υπηρετούν αλλότριους σκοπούς".
"Τα υβριστικά σχόλια πανικού ανώνυμων κύκλων για την πρότασή μας, δεν εκφράζουν το ΠΑΣΟΚ", απάντησε η "Ωρα Αποφάσεων" καταλογίζοντας "άγχος για τη διατήρηση προσωπικών ρόλων". Διευκρίνισε δε ότι δεν έθεσαν ως προϋπόθεση τη διάλυση κομμάτων "όπως τελείως παραπλανητικά και ψευδώς ισχυρίζονται οι δήθεν ανώνυμοι κύκλοι". Αλλά μίλησαν για παύση της λειτουργίας ως αυτονόητη και λογική κατάληξη μετά τη δημιουργία του νέου φορέα.
Σε διαφορετικό τόνο πηγές της Αγ. Κωνσταντίνου ανέφεραν ως προς το γενικότερο εγχείρημα της ανασυγκρότησης της Κεντροαριστεράς ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. είναι υπέρ της ενότητας, όχι του κατακερματισμού των δυνάμεων, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να τίθεται ως προαπαιτούμενο η διάλυση των κομμάτων.
Τρεις προϋποθέσεις από το Ποτάμι
Με τρεις προϋποθέσεις απαντά στην επιστολή το Ποτάμι (σ.σ.: που βρίσκεται σε διάλογο μαζί τους εδώ και καιρό) επισημαίνοντας ότι από το συνέδριό του “έχει τοποθετηθεί υπέρ της δημιουργίας ενός μεγάλου προοδευτικού κινήματος που θα ανατρέψει τις λαϊκίστικες και συντηρητικές πολιτικές που ταλαιπωρούν και ταλαιπώρησαν τη χώρα”.
Οι προϋποθέσεις είναι οι εξής: α) λύσεις και κυβερνητικό πρόγραμμα που έρχεται από το μέλλον και όχι από το παρελθόν. β) Συμμετοχή στην πρώτη γραμμή πολιτών που εκπροσωπούν τις ζωντανές δυνάμεις της κοινωνίας και της παραγωγής. γ) Έγκριση της προσπάθειας από την κοινωνία με ανοιχτές διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν τη συμμετοχή όλων των πολιτών και όχι μόνο όσων έχουν πρόσβαση σε κομματικούς μηχανισμούς και συστήματα εξουσίας.
Συνεχίζεται η αντιπαράθεση ανάμεσα στη Δημοκρατική Συμπαράταξη και την πρωτοβουλία των πρώην υπουργών του ΠΑΣΟΚ. Η Χαρ. Τρικούπη υποδέχτηκε με αρνητικό τρόπο και έντονη φρασεολογία εναντίον τους την επιστολή επτά σημείων “για τη δημιουργία του νέου μεγάλου ενωμένου προοδευτικού κινήματος” που απέστειλαν την Κυριακή τα ιδρυτικά μέλη της πρωτοβουλίας “Ώρα Αποφάσεων” (Ά. Διαμαντοπούλου, Γ. Φλωρίδης, Γ. Ραγκούσης, Γ. Δατσέρης, Γ. Μεϊμάρογλου) σε ΠΑΣΟΚ - Δημοκρατική Συμπαράταξη, Ποτάμι, ΚΙΔΗΣΟ, ΔΗΜ.ΑΡ., Δημοκρατική Ευθύνη, Κινήσεις Πολιτών για τη Σοσιαλδημοκρατία, Μεταρρυθμιστές της Αριστεράς.
Μεταξύ των προτάσεων κεντρική πολιτική προϋπόθεση είναι τα κόμματα και οι οργανώσεις που θα συμμετάσχουν στη διαδικασία ίδρυσης να δηλώσουν εκ των προτέρων “ότι είναι πολιτικά διατεθειμένες να συμμετάσχουν στη δημιουργία Νέου και Ενιαίου Φορέα του Προοδευτικού Χώρου, χωρίς προσκλήσεις για δημιουργία Ομοσπονδιών που αναπαράγουν αρχηγούς και αρχηγίσκους σε θέσεις δήθεν εξουσίας που δεν ενδιαφέρουν τους πολίτες”.
Σε οξύ τόνο για την κίνηση της πρωτοβουλίας πηγές της Χαρ. Τρικούπη σχολίασαν: “προσκλήσεις προς κοινοβουλευτικά κόμματα από μεμονωμένα πρόσωπα χωρίς κοινωνική αναφορά, που θέτουν όρους και προϋποθέσεις για άμεση διάλυσή τους, πέρα από γραφικές είναι θρασείς, απαράδεκτες, ελιτίστικες και διασπαστικές. Δεν έχουν στόχο την ενότητα και την αναγέννηση του χώρου, γι' αυτό και δεν ενδιαφέρουν τον κόσμο της παράταξης, που τους έχει γυρίσει την πλάτη. Υπηρετούν αλλότριους σκοπούς".
"Τα υβριστικά σχόλια πανικού ανώνυμων κύκλων για την πρότασή μας, δεν εκφράζουν το ΠΑΣΟΚ", απάντησε η "Ωρα Αποφάσεων" καταλογίζοντας "άγχος για τη διατήρηση προσωπικών ρόλων". Διευκρίνισε δε ότι δεν έθεσαν ως προϋπόθεση τη διάλυση κομμάτων "όπως τελείως παραπλανητικά και ψευδώς ισχυρίζονται οι δήθεν ανώνυμοι κύκλοι". Αλλά μίλησαν για παύση της λειτουργίας ως αυτονόητη και λογική κατάληξη μετά τη δημιουργία του νέου φορέα.
Σε διαφορετικό τόνο πηγές της Αγ. Κωνσταντίνου ανέφεραν ως προς το γενικότερο εγχείρημα της ανασυγκρότησης της Κεντροαριστεράς ότι η ΔΗΜ.ΑΡ. είναι υπέρ της ενότητας, όχι του κατακερματισμού των δυνάμεων, υπογραμμίζοντας ωστόσο ότι σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να τίθεται ως προαπαιτούμενο η διάλυση των κομμάτων.
Τρεις προϋποθέσεις από το Ποτάμι
Με τρεις προϋποθέσεις απαντά στην επιστολή το Ποτάμι (σ.σ.: που βρίσκεται σε διάλογο μαζί τους εδώ και καιρό) επισημαίνοντας ότι από το συνέδριό του “έχει τοποθετηθεί υπέρ της δημιουργίας ενός μεγάλου προοδευτικού κινήματος που θα ανατρέψει τις λαϊκίστικες και συντηρητικές πολιτικές που ταλαιπωρούν και ταλαιπώρησαν τη χώρα”.
Οι προϋποθέσεις είναι οι εξής: α) λύσεις και κυβερνητικό πρόγραμμα που έρχεται από το μέλλον και όχι από το παρελθόν. β) Συμμετοχή στην πρώτη γραμμή πολιτών που εκπροσωπούν τις ζωντανές δυνάμεις της κοινωνίας και της παραγωγής. γ) Έγκριση της προσπάθειας από την κοινωνία με ανοιχτές διαδικασίες που θα εξασφαλίζουν τη συμμετοχή όλων των πολιτών και όχι μόνο όσων έχουν πρόσβαση σε κομματικούς μηχανισμούς και συστήματα εξουσίας.