Με εκατέρωθεν αιχμές συνεχίζεται ο δημόσιος “διάλογος” ανάμεσα σε Δημοκρατική Συμπαράταξη και Ποτάμι, με τα δύο κόμματα να ανταλλάσσουν χθες βολές με αιχμή το ζήτημα της “εκλογής αρχηγού από τη βάση”, το οποίο είχε αποτελέσει κομβική αιτία στο ναυάγιο των μεταξύ τους συνομιλιών τον περασμένο Σεπτέμβριο.
Στην επίσημη πρόταση του Πολιτικού Συμβουλίου του Ποταμιού για συνεννόηση όλων των κεντροαριστερών δυνάμεων και κινήσεων, με στόχο μέσα από διαδικασίες βάσης να συγκροτηθεί ένας νέος ενιαίος φορέας, η Χαρ. Τρικούπη έχει απαντήσει ότι οποιοσδήποτε είναι ευπρόσδεκτος να προσέλθει στη Δημοκρατική Συμπαράταξη -ακολουθώντας τους όρους της- και εν συνεχεία να συνδιαμορφώσουν τα παρακάτω βήματα.
Χθες ο Στ. Θεοδωράκης υπονόησε ότι η Φ. Γεννηματά φοβάται τις διαδικασίες βάσης και άφησε αιχμές μέσω του γαλλικού παραδείγματος: “Κάντο όπως οι σοσιαλιστές στη Γαλλία, όπου δεν φοβούνται τις κάλπες και η ηγεσία βγαίνει από την κοινωνία και όχι από συνέδρια και παζάρια κομματικών μηχανισμών” δήλωσε (ΣΚΑΪ), προσθέτοντας ότι “κάποιοι προτιμούν να διατηρήσουν τις καρέκλες τους παρά να διακινδυνεύσουν μια ανοιχτή διαδικασία με πολλές υποψηφιότητες”. Ο επικεφαλής του Ποταμιού είπε ότι παραμένει η πρότασή του για εκλογή ηγεσίας από την κοινωνία. Παρότι το πολιτικό μέλλον του Ποταμιού διαγράφεται τουλάχιστον αβέβαιο, ο ίδιος είπε ως προς τις μετεκλογικές συνεργασίες ότι “σημασία δεν έχει μόνο το ‘με ποιον’, αλλά κυρίως το ‘γιατί’” και πως το Ποτάμι έχει θέσει δημοσίως τις πολιτικές προτεραιότητές του που θα μπορούσαν να το οδηγήσουν σε συνεργασίες.
"Υπενθυμίζουμε προς όλους όσους συζητούν τον τρόπο εκλογής Επικεφαλής του φορέα της Κεντροαριστεράς ότι παραβιάζουν ανοιχτές θύρες. Η πρόταση της Φώφης Γεννηματά έναν χρόνο πριν ήταν σαφής: εκλογή επικεφαλής από την κοινωνία με ανοιχτές, δημοκρατικές, διαφανείς διαδικασίες. Τόσο απλά!" απάντησε η Δημοκρατική Συμπαράταξη στον Στ. Θεοδωράκη. Ακολούθησε δηκτικό σχόλιο - απάντηση του εκπροσώπου Τύπου του Ποταμιού Δ. Τσιόδρα: “Χαιρόμαστε που η Δημοκρατική Συμπαράταξη επιβεβαιώνει την απόφασή της για εκλογή ηγεσίας από την κοινωνία. Αυτό πρέπει να γίνει. Με σεβασμό στην ψήφο του λαού και στόχο ένα νέο ενωμένο προοδευτικό Κίνημα και όχι βέβαια την ένταξη του ενός κόμματος στο άλλο - κάτι άλλωστε που δεν συγκινεί τους πολίτες”.
Σταθερά υπέρ της ενότητας του χώρου, ο Θ. Θεοχαρόπουλος επανέλαβε (ρ/σ ΣΚΑΪ) ότι “δεν μπορώ να διανοηθώ να μην κατέβει όλος μαζί ο χώρος αυτός στις επόμενες εκλογές για να διαδραματίσει έναν αποφασιστικό ρόλο στις πολιτικές εξελίξεις του τόπου". Τάχθηκε επίσης υπέρ “ευρύτερων διαδικασιών που θα ανασυγκροτήσουν τον χώρο”.