Live τώρα    
Επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό / Ζ. Κωνσταντοπούλου: Δεν τηρείται το Σύνταγμα, γίνεται εκβιασμός
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό / Ζ. Κωνσταντοπούλου: Δεν τηρείται το Σύνταγμα, γίνεται εκβιασμός

Παραβίαση του Συντάγματος, αλλά και εκβιασμό της κυβέρνησης και των βουλευτών, κατήγγειλε η Ζωή Κωνσταντοπούλου με αφορμή το νομοσχέδιο για τα προαπαιτούμενα. Η πρόεδρος της Βουλής έκανε ένα ακόμη βήμα απομάκρυνσης από τις κυβερνητικές επιλογές στέλνοντας σχετική επιστολή στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο και τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα. Παράλληλα είπε ότι θα καλέσει τους ομολόγους της στα ευρωπαϊκά κοινοβούλια να πάρουν θέση για τον εκβιασμό που υφίσταται η ελληνική Βουλή.

"Πολλαπλασιάζονται οι συνειδησιακά οδυνηρές στιγμές που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε εντός του Κοινοβουλίου", σχολίασε η Ζ. Κωνσταντοπούλου. "Αυτό που μου ζητούν είναι, αν μπορούσα, να εξέδιδα και μια σφραγίδα 'Βουλή των Ελλήνων' για να επικυρώνουν τα φιρμάνια τους", πρόσθεσε χαρακτηριστικά εκτιμώντας ότι "επιχειρείται μέσα από εκβιασμό να ισοπεδωθεί η κυβέρνηση και οι κοινοβουλευτικές ομάδες που τη στηρίζουν".

Η Ζ. Κωνσταντοπούλυ ανέφερε ότι δεν θα μπορούσε ποτέ να ψηφίσει το νομοσχέδιο ως βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, ως πρώην υπεύθυνη του ΣΥΡΙΖΑ για τα θέματα της δικαιοσύνης και ως δικηγόρος και πρόσθεσε με νόημα: "Και ως πρόεδρος της Βουλής δεν θα μπορούσα ποτέ να νομιμοποιήσω διαδικασίες που καθιστούν τη Βουλή διακοσμητική και τελικά θέτουν εκ ποδών τη δημοκρατία".

Η επιστολή

"Από θεσμική υποχρέωση σας επισημαίνω ότι οι συνθήκες υπό τις οποίες εισάγεται προς συζήτηση το νομοσχέδιο (...) δεν εγγυώνται την τήρηση του Συντάγματος, τη θωράκιση της δημοκρατικής λειτουργίας, την άσκηση της νομοθετικής εξουσίας του Κοινοβουλίου ούτε την κατά συνείδηση ψήφο του βουλευτή", αναφέρει η Ζ. Κωνσταντοπούλου στην επιστολή της. Και προσθέτει: "Υπό καθεστώς εξόφθαλμου εκβιασμού, ο οποίος απευθύνεται από ξένες κυβερνήσεις- μέλη της Ε.Ε. προς την κυβέρνηση και τους βουλευτές, εισάγεται και, μάλιστα, με 'έλλειψη δυνατότητας οποιασδήποτε τροποποίησης' ένα νομοθέτημα με το οποίο επιχειρείται μείζων παρέμβαση στη λειτουργία της δικαιοσύνης και στην άσκηση των δικαιωμάτων των πολιτών, κατά τρόπο που καταλύει τόσο την λειτουργία της Ελληνικής Δημοκρατίας ως κοινωνικού κράτους δικαίου, στο οποίο λειτουργεί η διάκριση των εξουσιών, σύμφωνα με τα συνταγματικώς οριζόμενα, όσο και τη διαφύλαξη της αρχής της δίκαιης δίκης.

Το νομοθέτημα εξαναγκάζονται να εισαγάγουν υπουργοί οι οποίοι δεν συμμερίζονται το περιεχόμενό του, αλλά αντιτάσσονται ευθέως σε αυτό, και εξαναγκάζονται να υπερψηφίσουν βουλευτές οι οποίοι επίσης αντιστρατεύονται το περιεχόμενό του.

Όλα αυτά υπό την ευθεία απειλή άτακτης χρεοκοπίας.

Πρόκειται για νομοθέτημα αναγόμενο στην προηγούμενη κοινοβουλευτική περίοδο, κατατεθέν από τον προηγούμενο υπουργό Δικαιοσύνης Χαράλαμπο Αθανασίου, για το οποίο διενεργήθηκε, το Δεκέμβριο 2014, πανελλαδικό δημοψήφισμα των δικηγόρων υπό την αιγίδα της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας, το οποίο είχε ως αποτέλεσμα την απόρριψη του νομοσχεδίου με ποσοστό μεγαλύτερο του 93%.

Εξάλλου, εναντίον του νομοσχεδίου έχουν ταχθεί οι εκπρόσωποι της δικαιοσύνης, οι Διοικητικές Ολομέλειες των Δικαστηρίων, συνολικά οι ενδιαφερόμενοι κοινωνικοί φορείς. Αμφότερα τα συγκυβερνώντα κόμματα διέλαβαν ως προγραμματική τους δέσμευση τη μη εισαγωγή του συγκεκριμένου νομοθετήματος και κανένα εκ των δύο δεν έχει μεταβάλει άποψη και θέση επί της ουσίας.

Το γεγονός ότι αυτό το νομοθέτημα επελέγη από ξένες κυβερνήσεις, συμμετέχουσες στο EuroSummit, ως 'προαπαιτούμενο', δηλαδή ως προϋπόθεση για την έναρξη συνομιλιών προς εξεύρεση λύσης, αποτυπώνει το μέγεθος της περιφρόνησης που επιδεικνύεται από τις ανωτέρω ξένες κυβερνήσεις στις αρχές της κοινοβουλευτικής λειτουργίας, της λαϊκής κυριαρχίας και, τέλος, της δημοκρατίας.

Η θεσμική ευθύνη όλων είναι τεράστια. Αναλαμβάνοντας τη θεσμική μου ευθύνη ως προέδρου της Βουλής, σας ζητώ να ενημερώσετε τους ομολόγους σας για την παρούσα επιστολή μου, την οποία θα κοινοποιήσω στη συνέχεια στους ομολόγους μου σε όλη την Ευρώπη, σε συνέχεια των προηγούμενων παρεμβάσεών μου, εισηγήσεών μου και της πρόσφατης επιστολής μου προς τον πρόεδρο του Ευρωκοινοβουλίου κ. Μάρτιν Σουλτς, η οποία κοινοποιήθηκε και στα μέλη του Ευρωκοινοβουλίου.

Αυτή η βίαιη επίθεση στη δημοκρατία δεν μπορεί να συντελείται στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Και σίγουρα δεν μπορεί να συντελείται εν σιωπή".

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0