Live τώρα    
Απέρριψε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας το αίτημα της προέδρου της Βουλής / "Η επιστολή σας εκφράζει προσωπικές σας απόψεις"
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Απέρριψε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας το αίτημα της προέδρου της Βουλής / "Η επιστολή σας εκφράζει προσωπικές σας απόψεις"

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ

Μείζον πολιτικό θέμα προκάλεσε η πρωτοβουλία της προέδρου της Βουλής να αποστείλει επιστολές στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και τον πρωθυπουργό ζητώντας τους να ενημερώσουν τους ομολόγους τους πως στην Ελλάδα καταλύεται η Δημοκρατία. Ο Πρ. Παυλόπουλος, μάλιστα, απέρριψε χθες, με απαντητική επιστολή του, το αίτημα της Ζ. Κωνσταντοπούλου, ενώ το διάβημά της προκάλεσε και σφοδρή πολιτική σύγκρουση στη Βουλή.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας απάντησε με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο στην πρόεδρο της Βουλής, υπογραμμίζοντας με έμφαση στην επιστολή του πως "στο πλαίσιο των κατά το Σύνταγμα καθηκόντων μου δεν έχω την θεσμική και πολιτική δυνατότητα να ανταποκριθώ στο αίτημά περί ενημέρωσης ομολόγων μου". "Η επιστολή αυτή εκφράζει προσωπικές σας απόψεις, αφού δεν έχει ληφθεί απόφαση του Σώματος προς αυτή την κατεύθυνση. Ουδεμία διάταξη του Συντάγματος, αλλά ούτε και η διεθνής και ευρωπαϊκή πρακτική εν προκειμένω μου επιτρέπουν να ενημερώνω σχετικώς ομολόγους μου" επισημαίνει ο πρώτος πολίτης, προσθέτοντας πως κι αν ακόμη επρόκειτο για απόφαση του Σώματος και πάλι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, κατά το Σύνταγμα και τη διεθνή και ευρωπαϊκή πρακτική, δεν θα είχε αρμοδιότητα και, άρα, "δυνατότητα διαβίβασής της σε ομολόγους του".

Ν. Δένδιας: "Να καταθέσει πρόταση μομφής η κυβέρνηση"

Η πολιτική ένταση μεταφέρθηκε στο Κοινοβούλιο, με τον εισηγητή της Ν.Δ. Ν. Δένδια να μιλά για "πρωτοφανή πράγματα". "Σύμφωνα με το περιεχόμενο της επιστολής, η πρόεδρος της Βουλής ισχυρίζεται ότι με το νομοθέτημα που έρχεται προς συζήτηση στη Βουλή, δεν υφίσταται η τήρηση του Συντάγματος, δεν θωρακίζεται η δημοκρατική λειτουργία, καταλύεται η λειτουργία της Ελληνικής Δημοκρατίας" είπε. "Ή αυτές οι καταγγελίες να αποσυρθούν από την πρόεδρο της Βουλής ή αλλιώς η κυβέρνηση να καταθέσει πρόταση μομφής κατά της προέδρου της Βουλής και να αποφασίσει η εθνική αντιπροσωπεία" κατέληξε ο Ν. Δένδιας.

Ανδρ. Λοβέρδος: "Να πάρει θέση η κυβέρνηση"

Εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ, ο Ανδρ. Λοβέρδος επισήμανε ότι μετά την τοποθέτηση της Ζ. Κωνσταντοπούλου, "μένει μία αντίφαση που πρέπει να επιλυθεί με παρέμβαση της κυβέρνησης". "Σφυροκοπείται η κυβέρνηση με έντονο τρόπο από την πρόεδρο του Σώματος. Πρέπει να πάρει θέση" είπε. "Η επιστολή σας αποτελεί πρόταση μομφής κατά της κυβέρνησης, μέμφεται την ελληνική κυβέρνηση και δεν είναι δυνατόν η κυβέρνηση να την αφήνει αναπάντητη, χωρίς να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες" τόνισε και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του Ποταμιού Χ. Θεοχάρης.

Ν. Φίλης: "Ανάγκη για μεγαλύτερη δημοκρατική προσήνεια"

Την ανάγκη για "μεγαλύτερη δημοκρατική προσήνεια" και "κατανόηση των δύσκολων περιστάσεων για τη χώρα" υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Ν. Φίλης, στέλνοντας μηνύματα προς όλες τις κατευθύνσεις. "Το νομοσχέδιο είχε κατατεθεί από προχθές. Και χθες θα μπορούσαμε να συνεδριάσουμε. Δεν ξέρω για ποιον λόγο έγινε αυτό το πράγμα", τόνισε με νόημα ο Ν. Φίλης, ο οποίος πρόσθεσε, απευθυνόμενος προς την κ. Κωνσταντοπούλου: "Συνειδητοποιώντας την έκτακτη κατάσταση, λαμβάνω σοβαρά υπόψη μου την απάντηση του Προέδρου της Δημοκρατίας που απορρίπτει την επιστολή που του στείλατε".

Ν. Βούτσης: "Η κυβέρνηση δεν λειτουργεί καθ' υπαγόρευση"

Τα δικά του μηνύματα -επίσης προς όλες τις κατευθύνσεις- έστειλε και ο υπουργός Εσωτερικών Ν. Βούτσης. "Ουδείς μπορεί να πει ότι αυτή η κυβέρνηση λειτουργεί καθ' υπαγόρευση" τόνισε. "Μία κυβέρνηση έχει δικαίωμα να συνομολογεί, να συμβιβάζεται, να φέρνει τους συμβιβασμούς και τους συμψηφισμούς της ως πολιτική πράξη. Δεν υπάρχει όμως κανείς που να νομοθετεί καθ' υπαγόρευση" συνέχισε, τονίζοντας με νόημα ότι "καθένας κρίνεται ενώπιον του λαού και της Ιστορίας με το βάρος του θεσμικού του ρόλου και της συλλογικότητας μέσω της οποίας έχουμε έρθει εδώ εκπροσωπώντας ένα μέρος του λαού".

Απάντηση της Ζ. Κωνσταντοπούλου στον Πρ. Παυλόπουλο

Στις δικές της απαντητικές τοποθετήσεις, η πρόεδρος της Βουλής επέλεξε να απαντήσει στον Πρόεδρο της Δημοκρατίας υπογραμμίζοντας: "Προδήλως οι απόψεις μου δεν είναι προσωπικές, αλλά διατυπώνονται, όπως και οι δικές του, στο πλαίσιο της υπηρέτησης και της εκτέλεσης των θεσμικών μας υποχρεώσεων και καθηκόντων". "Αυτοί που σφυροκοπούνται από την πρόεδρο της Βουλής δεν είναι η κυβέρνηση, είναι εκείνοι που συμπράττουν σε αυτό τον εκβιασμό, που επισπεύδουν την ασφυξία του λαού και εκβιάζουν με την ασφυξία και την επιβίωση του λαού την κυβέρνηση" συνέχισε. Για την καθυστέρηση στη συζήτηση στη Βουλή επικαλέστηκε τον όγκο του νομοσχεδίου, λέγοντας ότι "δεν θα προλάβαιναν οι βουλευτές να το διαβάσουν ούτε διαγωνίως"...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0