ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Έως την εκτροπή φτάνουν τα σχέδια του "μετώπου του Ναι" ενόψει του δημοψηφίσματος της Κυριακής, την ώρα που όλες οι πολιτικές δυνάμεις που υποστηρίζουν την υπερψήφιση του σχεδίου των θεσμών υιοθετούν απολύτως την "απειλή" των δανειστών, σύμφωνα με την οποία το διακύβευμα του δημοψηφίσματος δεν είναι η απόρριψη ενός τελεσιγράφου, αλλά η παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη και το ευρώ.
Τα σενάρια εκτροπής, εξάλλου, τα υπονόησε ευθέως ο πρώην πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, Ευ. Βενιζέλος, με άρθρο του στα χθεσινά "Νέα", αφού "φωτογράφισε" κυβέρνηση "εθνικής ενότητας" με την αναφορά του στην "ανάγκη" για μία "κυβέρνηση ικανή να διαπραγματευθεί ως εθνική ομάδα διαπραγμάτευσης". «Το δικό μας 'Ναι' είναι Ναι στην αλήθεια, Ναι στην κοινή λογική, Ναι στο ιστορικό κεκτημένο της χώρας. Ναι στην Ευρώπη και το ευρώ, Ναι στην προστασία των εθνικών συμφερόντων, Ναι στην επείγουσα ανάγκη να υπάρξει μια κυβέρνηση ικανή να διαπραγματευθεί ως εθνική ομάδα διαπραγμάτευσης και να διασφαλίσει την έξοδο από το Μνημόνιο και την κρίση. Να οργανώσει την επάνοδο της πατρίδας μας στην ομαλότητα μιας ισότιμης χώρας - μέλους της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της Ευρωζώνης» επισήμανε χαρακτηριστικά ο Ευ. Βενιζέλος.
Στ. Θεοδωράκης: "Ναι, για να μην γίνουμε ζητιάνοι"
Την απειλή εξόδου από το ευρώ υιοθέτησε χθες, με δραματικούς μάλιστα τόνους, και ο επικεφαλής του Ποταμιού Στ. Θεοδωράκης, επισημαίνοντας πως "η κυβέρνηση έχει λίγες ώρες για να διορθώσει ένα τεράστιο λάθος". "Το βράδυ της Τρίτης (σ.σ.: σήμερα) η Ελλάδα θα βρεθεί εκτός προγράμματος. Δεν θα υπάρχει κανένας για να μας προστατεύσει από τις επιθέσεις των αγορών και όλων εκείνων που θέλουν τους Έλληνες έξω από την Ευρωπαϊκή Ένωση" επισήμανε προβλέποντας πως η παραμονή στην Ευρωζώνη "θα είναι η απόφαση των Ελλήνων την Κυριακή" και προσθέτοντας πως "δεν θα γίνουμε ζητιάνοι στην γειτονιά των Βαλκανίων". Επίσης ο επικεφαλής του Ποταμιού κάλεσε τον πρωθυπουργό "να αποσύρει το δημοψήφισμα και να προσχωρήσει σε συμφωνία με την Ε.Ε.".
Παρέμβαση Παπούλια
Εν τω μεταξύ, μετά τους τρεις πρώην πρωθυπουργούς (Κ. Σημίτης, Γ. Παπανδρέου, Κ. Καραμανλής), χθες σε παρέμβαση προέβη και ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Καρ. Παπούλιας, ζητώντας συνεννόηση των δημοκρατικών κομμάτων. "Η περίοδος που διανύουμε είναι κρίσιμη για το έθνος. Η κρισιμότητα αυτή επιβάλλει την ευρύτερη δυνατή πολιτική συναίνεση και τη συνεννόηση των δημοκρατικών κομμάτων για να αποτραπεί μια καταστροφή" τόνισε, για να προσθέσει ότι "η Ελλάδα πρέπει και μπορεί να συνεχίσει τη μακρά ιστορική της διαδρομή εντός της Ε.Ε. και της Ευρωζώνης".
Φ. Γεννηματά: "Ναι στην Ευρώπη, αλλά όχι στα μέτωπα"
Σε κάθε περίπτωση, την αποτυχία των δυνάμεων του "μετώπου του Ναι" να βρουν κοινό βηματισμό επανέλαβε και χθες η πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ κατά τη συνάντησή της με τον γ.γ. της Κ.Ε. του ΚΚΕ Δ. Κουτσούμπα. Αυτές τις κρίσιμες ώρες για τη χώρα, οι πόρτες του διαλόγου και της συνεννόησης μεταξύ των πολιτικών δυνάμεων πρέπει να είναι ανοιχτές.... Δεν πιστεύω στα μέτωπα, στηρίζω τον ευρωπαϊκό προσανατολισμό της χώρας με πάθος, λέω Ναι στην Ευρώπη, Όχι στην εθνική περιπέτεια, αλλά Όχι και σε μέτωπα που οδηγούν σε πόλωση και σε εθνικό διχασμό" δήλωσε η Φ. Γεννηματά.
Πρωτοβουλία Γ. Καμίνη - Γ. Μπουτάρη
Τέλος, στις διεργασίες υπέρ του Ναι, με το βλέμμα στραμμένο στην επόμενη μέρα στην Κεντροαριστερά, εισήλθαν χθες από κοινού οι δήμαρχοι Αθηναίων και Θεσσαλονίκης. Οι Γ. Καμίνης και Γ. Μπουτάρης επισκέπτονται σήμερα τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Πρ. Παυλόπουλο, για να του ζητήσουν να αναλάβει πρωτοβουλίες. Παράλληλα, αμφότεροι τάχθηκαν υπέρ του Ναι, με τον Γ. Καμίνη να επιτίθεται με σφοδρότητα στην κυβέρνηση, χαρακτηρίζοντας το δημοψήφισμα "ντροπή για το δημοκρατικό πολίτευμα" (!) και τον Γ. Μπουτάρη να διαπιστώνει ότι "η Ελλάδα στην ουσία διαλύθηκε και η αναπτυξιακή προοπτική είναι μηδέν".