Τη δοκιμασμένη -και... αποτυχημένη στις πρόσφατες εκλογές- συνταγή της κινδυνολογίας εφαρμόζει ήδη ο Αντ. Σαμαράς, καθώς επιδιώκει να "ηγηθεί" του μετώπου τού Ναι ενόψει του δημοψηφίσματος της Κυριακής. Μάλιστα, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης μιλώντας χθες στη συνεδρίαση της Κ.Ο. της Ν.Δ., έφτασε στο σημείο να ταυτίσει το "Όχι" στην πρόταση των θεσμών με "κούρεμα καταθέσεων" ή επιστροφή στη δραχμή και υιοθέτησε πλήρως την "απειλή" των δανειστών πως το διακύβευμα του δημοψηφίσματος είναι η παραμονή της χώρας στην Ευρωζώνη.
«Με το δημοψήφισμα φέρνουν τη χώρα ένα βήμα πριν την έξοδο από το ευρώ. Το πραγματικό ερώτημα που τίθεται είναι το Ναι ή Όχι στην Ευρώπη ή το Ναι ή Όχι στο ευρώ. Το Όχι οδηγεί στο χάος» είπε ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, "προφητεύοντας" πως "ή θα κουρέψουν τις καταθέσεις του ελληνικού λαού ή θα μας πάνε στη δραχμή", αν υπερψηφιστεί το "¨Οχι" στο δημοψήφισμα της Κυριακής.
Σαν να μην έφταναν αυτά, ο Αντ. Σαμαράς ισχυρίστηκε πως "πριν τρία χρόνια σώσαμε τη χώρα. Σε μας πέφτει πάλι αυτό το βάρος" και δεν έκρυψε την επιδίωξή του να ηγηθεί του "μετώπου του Ναι". «Η υπευθυνότητα των πολιτών θα υπερισχύσει της ανευθυνότητας των Τσίπρα - Καμμένου - Μιχαλολιάκου», ισχυρίστηκε, επιχειρώντας να ταυτίσει την Αριστερά και την κυβέρνηση εν γένει με τους νεοναζί.
"Συνεννόηση με τα φιλοευρωπαϊκά κόμματα"
Κατά τα λοιπά, ο πρόεδρος της Ν.Δ. κάλεσε τον πρωθυπουργό Αλ. Τσίπρα σε τηλεοπτική μονομαχία ενόψει του δημοψηφίσματος, με όλα τα κόμματα "για να δουν όλοι ότι το δημοψήφισμα είναι του Τσίπρα, του Καμμένου και του Μιχαλολιάκου", όπως είπε χαρακτηριστικά. Ενώ για πρώτη φορά "απέκλεισε" από την πρότασή του περί "εθνικής συνεννόησης" τον ΣΥΡΙΖΑ, λέγοντας ότι "συνεννόηση δεν γίνεται με τον πρωθυπουργό που βγάζει τη χώρα από την Ευρώπη, αλλά με τα φιλοευρωπαϊκά κόμματα".
Όπως προαναφέρθηκε, ο Αντ. Σαμαράς κινήθηκε στη γραμμή των ακραίων κύκλων των δανειστών υιοθετώντας τις απειλές τους περί το διακύβευμα του δημοψηφίσματος. "Στο δημοψήφισμα λέμε Ναι ή Όχι στην Ευρώπη. Δεν ψηφίζουμε για σχέδιο συμφωνίας. Το Όχι δεν είναι μόνο η έξοδος της χώρας από το ευρώ , αλλά το χάος Το είπε πριν από λίγο και ο Γιούνκερ, το Όχι είναι όχι στην Ευρώπη" , είπε. "Η έξοδος από το ευρώ θα οδηγήσει σε κατάρρευση και εθνικούς κινδύνους. Η οικονομία μας είναι αδύναμη, τα πάντα εισάγονται απ' έξω. Αν υπάρχουν αποθέματα, πόσο θα κρατήσουν; Ήδη η Ευρώπη ετοιμάζει έκτακτη ανθρωπιστική βοήθεια για την Ελλάδα, καταλαβαίνετε τι σημαίνει αυτό;" διερωτήθηκε, ενώ απεφάνθη πως ακόμη και αν η χώρα έβγαινε από το ευρώ, δεν θα διαγραφόταν το χρέος της. "Με έξοδο από το ευρώ δεν διαγράφεται το χρέος της χώρας", σημείωσε χαρακτηριστικά σημειώνοντας ότι "το χρέος θα είναι σε ευρώ και οι μισθοί θα πληρώνονται σε δραχμές". "Θα χάσουμε το 50% του ΑΕΠ σε λίγες εβδομάδες, πάνω που είχαμε αρχίσει να ανακάμπτουμε", κατέληξε ο τέως πρωθυπουργός.
Μπαράζ συναντήσεων
Παράλληλα, η Ν.Δ. ξεκινά σήμερα, όπως προανήγγειλε χθες και ο Αντ. Σαμαράς, κινητοποίηση των "γαλάζιων" κομματικών οργανώσεων για να διεξαχθεί προεκλογική εκστρατεία υπέρ του Ναι, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και οι "γαλάζιοι" δήμαρχοι στην ΚΕΔΕ. Επίσης, σήμερα θα συναντηθεί με τους παραγωγικούς εταίρους (με τον Βασ. Κορκίδη της ΕΣΕΕ, τον Θ. Φέσσα του ΣΕΒ, τον Κων. Μίχαλο του ΕΒΕΑ, τον Γ. Καββαθά από την ΓΣΕΒΕΕ), ενώ χθες συναντήθηκε και με τον πρόεδρο του ΣΕΤΕ Ανδρ. Ανδρεάδη.
ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ