ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Με κομμένη την ανάσα παρακολουθούν τις εξελίξεις όλα τα "γαλάζια" στελέχη, καθώς αποτελεί κοινή πεποίθηση εντός Ν.Δ. πως η διαφαινόμενη συμφωνία θα φέρει στην επιφάνεια όλες τις εσωκομματικές "εκκρεμότητες" και θα πυροδοτήσει εξελίξεις, με φόντο το σχεδιαζόμενο μπρα ντε φερ Σαμαρά- "δελφίνων" για την ηγεσία του κόμματος.
Στο επιτελείο του προέδρου της Ν.Δ. παραμένει ο προβληματισμός για την "εκλογολογία" που έχει προκύψει στην πολιτική ατζέντα τις τελευταίες ημέρες, καθώς είναι σαφές πως αν τυχόν ανοίξουν κάλπες, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης θα υποστεί πανωλεθρία. Ειδικά, μάλιστα, αν η διεξαγωγή εκλογών ακολουθήσει την επίτευξη συμφωνίας -και, άρα, οι ελληνικές τράπεζες έχουν την κάλυψη της ΕΚΤ-, τότε στο επιτελείο του Αντ. Σαμαρά φοβούνται τα... χειρότερα.
"Δεν φοβόμαστε εκλογές"
Πάντως, αυτό δεν σημαίνει ότι η ηγεσία του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης δεν ενοχλήθηκε από τη δημόσια παραδοχή "γαλάζιων" στελεχών, με την οποία πολλοί προεξοφλούν αυτή την πανωλεθρία. "Το κόμμα δεν θα υπάρχει", εκτίμησε ο Ευ. Μεϊμαράκης, ενώ ο Ν. Δένδιας υπογράμμισε ήδη από προχθές με νόημα ότι "δεν θέλει εκλογές, γιατί διαβάζει τις δημοσκοπήσεις". Έτσι, ενώ μέχρι προχθές ο "γαλάζιος" εκπρόσωπος Κ. Καραγκούνης "ξόρκιζε" το ενδεχόμενο εκλογών με το επιχείρημα πως "δεν τις αντέχει η χώρα", χθες η αξιωματική αντιπολίτευση άλλαξε γραμμή, προκειμένου να μην προεξοφληθεί η ηττοπάθεια σε περίπτωση ραγδαίων πολιτικών εξελίξεων. "Η Ν.Δ. δεν φοβάται καθόλου τις εκλογές, είναι πραγματικά καλοδεχούμενες", υπογράμμισε ο εκπρόσωπος της Ν.Δ. Κ. Καραγκούνης μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό Real, καίτοι πρόσθεσε πως «δεν διανοούμαστε ότι μπορεί η χώρα να οδηγηθεί σε πρόωρες εκλογές αυτή τη στιγμή».
Παράλληλα, ο κ. Καραγκούνης απάντησε, εμμέσως πλην σαφώς, και σε όσα "γαλάζια" στελέχη επικαλούνται τις δημοσκοπήσεις για να τεκμηριώσουν τις εκτιμήσεις τους περί εκλογικής πανωλεθρίας. «Δημοσκοπικά τον Μάιο του 2012 είχαμε πάρει 18,86%. Επειδή υπήρξαν συγκεκριμένα διακυβεύματα σε 20 ημέρες πήραμε 30%. Ο κόσμος, όταν θα έρθει η ώρα των αποφάσεων, θα κρίνει και θα συγκρίνει», είπε ο κ. Καραγκούνης, αφήνοντας να εννοηθεί ότι η Ν.Δ. θα προσπαθήσει, σε περίπτωση εκλογών, να προσελκύσει ψηφοφόρους από άλλα κόμματα για να κρατηθεί σε αξιοπρεπή ποσοστά.
Ανάβουν τα αίματα
Παράλληλα, ο Αντ. Σαμαράς δέχεται εισηγήσεις να μην προκαλέσει τους "δελφίνους" και τους διαφωνούντες εισηγούμενος την καταψήφιση της διαφαινόμενης συμφωνίας. Μάλιστα, κατά πληροφορίες, αρχίζει να κερδίζει έδαφος η ιδέα της καταρχήν υπερψήφισης της συμφωνίας με παράλληλη καταψήφιση των άρθρων που βρίσκουν τη Ν.Δ. απέναντι, παρ' ότι αρκετοί "σαμαρικοί" επιμένουν στο "όχι". "Η εισήγησή μου θα είναι αρνητική", προανήγγειλε χθες ο Μ. Βορίδης, μέσω του ρ/σ "Παραπολιτικά", ενώ ο γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού Μιλτ. Βαρβιτσιώτης προανήγγειλε, μέσω του ρ/σ Alpha ότι σε κάθε περίπτωση πριν ανακοινωθεί η απόφαση του κόμματος "φυσικά θα συνεδριάσει και θα αποφασίσει η Κοινοβουλευτική Ομάδα". "Θα δούμε πρώτα τη συμφωνία και μετά θα τοποθετηθούμε" δήλωσε χθες και ο ίδιος ο Αντ. Σαμαράς, στην παρουσίαση του βιβλίου του Μ. Σαλμά.
Πάντως, οι διαφωνούντες κάνουν καθημερινά πλέον αισθητή την παρουσία τους, αφού ο Ν. Δένδιας δίνει διαρκώς συνεντεύξεις με αιχμές κατά του προέδρου της Ν.Δ., ενώ η Ντ. Μπακογιάννη προχθές ουσιαστικά κάλεσε τον Αντ. Σαμαρά, εμμέσως πλην σαφώς, σε παραίτηση, καλώντας τον να σεβαστεί "την υστεροφημία του και την παράταξη"...