ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Τα εσωκομματικά μαχαίρια στη Ν.Δ. βγαίνουν από τα θηκάρια τους, καθώς όσο πλησιέστερα φαίνεται να έρχεται η διαφαινόμενη συμφωνία κυβέρνησης-πιστωτών τόσο εντείνονται οι διεργασίες για την αμφισβήτηση του Αντ. Σαμαρά.
Μάλιστα, οι βασικοί "δελφίνοι", που εδώ και καιρό έχουν βγει απέναντι από τον τέως πρωθυπουργό, ξεδιπλώνουν εδώ και δύο ημέρες ολοένα και εντονότερη στρατηγική αμφισβήτησης του προέδρου της Ν.Δ. Μετά την προχθεσινή παρέμβαση της Ντ. Μπακογιάννη σε εκδήλωση της ΔΑΠ, όπου ουσιαστικά χρέωσε στον Αντ. Σαμαρά ότι δεν έχει βγει η χώρα από το Μνημόνιο εξαιτίας της στάσης που κράτησε το 2010 η Ν.Δ. στη Βουλή, χθες ήταν η σειρά του Ν. Δένδια να απαντήσει ευθέως στον τέως πρωθυπουργό, ο οποίος είχε "φωτογραφίσει" τους διαφωνούντες ως "δεκανίκια" του ΣΥΡΙΖΑ και είχε καταλογίσει σε όσους ζητούν την υπερψήφιση της συμφωνίας πως "κάνουν δωράκια στον ΣΥΡΙΖΑ και αυτό δεν τους το συγχωρεί κανένας", όπως είχε πει χαρακτηριστικά.
"Δεκανίκι όποιος κρατά τη Ν.Δ. στο 15%"
Η απάντηση, λοιπόν, του Ν. Δένδια ήρθε μέσω του ρ/σ "Βήμα", αφού ο πρώην υπουργός ουσιαστικά... επέστρεψε στον Αντ. Σαμαρά τις κατηγορίες. «Κατά τη γνώμη μου, δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ αυτή τη στιγμή είναι ό,τι κρατάει τη Ν.Δ. στο 15%. Αυτό είναι δεκανίκι του ΣΥΡΙΖΑ, αυτό είναι που πρέπει ν' αλλάξουμε», είπε χαρακτηριστικά ο Ν. Δένδιας, ο οποίος, μάλιστα, τάχθηκε αναφανδόν υπέρ της επί της αρχής υπερψήφισης της όποιας συμφωνίας από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. «Εγώ αυτό που λέω είναι ότι είναι εθνική υποχρέωση η χώρα να έχει συμφωνία. Δεν πρόκειται εμείς να αφήσουμε τη χώρα να πάει στα βράχια, αυτό είναι βέβαιο. Αν η Ν.Δ. μπορεί να προτείνει μια άλλη λύση, εναλλακτική, χρηματοδότησης της χώρας, τότε καλώς. Εάν δεν μπορεί να προτείνει μια εναλλακτική πηγή χρηματοδότησης της χώρας, τότε τουλάχιστον επί της αρχής η Ν.Δ. δεν μπορεί να καταψηφίσει», είπε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, έστειλε εκ νέου μήνυμα στην ηγεσία του κόμματος πως η απόφαση θα πρέπει να είναι συλλογική, αφού επέμεινε ότι θα πρέπει η Κοινοβουλευτική Ομάδα να αποφασίσει διά ψηφοφορίας. «Από εκεί και πέρα, επί της βάσης της απόφασης αυτής, της κοινοβουλευτικής εσωτερικής πλειοψηφίας, ο καθένας να σταθμίσει τη στάση του. Εμείς, τέσσερις μήνες λέμε στον ΣΥΡΙΖΑ 'καταστρέφεις τη χώρα'. Εμείς που του τα λέμε αυτά, θα του πούμε αύριο το πρωί 'τώρα, δεν ψηφίζουμε';», διερωτήθηκε. Παράλληλα, άφησε ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να διαφοροποιηθεί αν αποφασιστεί -έστω και συλλογικά- η καταψήφιση της συμφωνίας, προεξοφλώντας ότι, στην περίπτωση αυτή, η Ν.Δ. θα έχει γίνει "μικρή ξενοφοβική παράταξη". "Εάν η Ν.Δ. αποφασίσει να πάψει να είναι η Ν.Δ., να πάψει να είναι το μεγάλο ευρωπαϊκό κόμμα και να γίνει μια μικρή ξενοφοβική παράταξη, είναι ένα μεγάλο θέμα, το οποίο πρέπει να το δούμε. Δεν είμαι έτοιμος να σας πω, είναι υπαρξιακό ζήτημα πάντως, δεν είναι απλό", κατέληξε ο Ν. Δένδιας.
Κομματική πειθαρχία
Πάντως, την ώρα που πληθαίνουν οι πληροφορίες που θέλουν τον Αντ. Σαμαρά να έχει ήδη αποφασίσει την καταψήφιση της συμφωνίας, ο γραμματέας της Κ.Ο. Γ. Πλακιωτάκης ουσιαστικά προανήγγειλε χθες πως θα τεθεί θέμα κομματικής πειθαρχίας - άρα διαγραφών για όσους διαφοροποιηθούν. "Θα πρέπει οι βουλευτές να εμφανιστούν συντεταγμένοι", είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πλακιωτάκης στο Αθηναϊκό Πρακτορείο.