ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Το "δεκαήμερο - φωτιά" που έχει ξεκινήσει από προχθές δεν αφορά μόνο την κυβέρνηση και τους δανειστές, ως προς την επίτευξη της συμφωνίας, αλλά και τη Ν.Δ., αφού πλέον στην αξιωματική αντιπολίτευση μετρούν τον χρόνο αντίστροφα ώς την ώρα που θα εκδηλωθεί με ανοιχτό και επίσημο τρόπο η αμφισβήτηση του Αντ. Σαμαρά.
Οι εσωκομματικές διεργασίες εντείνονται, υπογραφές συλλέγονται και οι περισσότεροι "γαλάζιοι" συγκλίνουν στο συμπέρασμα πως με το που επιτευχθεί η διαφαινόμενη συμφωνία Αθήνας - πιστωτών, θα ανοίξει η εσωκομματική βεντάλια στη Ν.Δ.
Συσπειρώσεις εναντίον Σαμαρά
Εξάλλου, οι βασικότεροι "πόλοι" της εσωκομματικής αντιπολίτευσης, δηλαδή η Ντ. Μπακογιάννη και ο Ν. Δένδιας, βάλλουν πλέον καθημερινά κατά του Αντ. Σαμαρά, δείχνοντας τις προθέσεις τους για "καυτό" καλοκαίρι. Ειδικά η Ντ. Μπακογιάννη, πέραν της ανοιχτής γραμμής που διατηρεί με τον Ν. Δένδια, έχει πλέον αποκτήσει, σύμφωνα με πληροφορίες, σχέση εμπιστοσύνης και με τον Κ. Καραμανλή, ενώ αυτή η καλή σχέση αποτυπώθηκε κατά πολλούς στη Ν.Δ. και χθες, στο πάνελ της εκδήλωσης που διοργάνωσε η "γαλάζια" ΔΑΠ για τις εξελίξεις στην Κεντροδεξιά. Μεταξύ των ομιλητών, στο εν λόγω πάνελ συμπεριλαμβάνονταν η Ντ. Μπακογιάννη και ο καθημερινός συνομιλητής του Κ. Καραμανλή, Ευ. Αντώναρος, ενώ αμφότερα τα κορυφαία "γαλάζια" στελέχη ζήτησαν επισήμως και μετ' επιτάσεως να ανοίξει ο διάλογος και η συζήτηση στο εσωτερικό του κόμματος.
"Έχουμε ανάγκη να δούμε τι πήγε στραβά. Είναι όρος επιβίωσης για τη Ν.Δ. η αυτοκριτική και η επανατοποθέτηση, και η αλλαγή" υπογράμμισε η Ντ. Μπακογιάννη, προσθέτοντας με νόημα πως "πρέπει να αλλάξουν όλα". Παράλληλα, η πρώην υπουργός "προειδοποίησε" την ηγεσία του κόμματος πως πολλοί στη Ν.Δ. "δεν θα επιτρέψουν" στον Αντ. Σαμαρά να αποφύγει τον διάλογο. "Όχι συνδιάσκεψη που μεταξύ μας θα χειροκροτήσουμε. Το θέμα είναι η Ν.Δ. να ανοίξει τον διάλογο. Αν δεν το κάνει, η πορεία της είναι προδιαγεγραμμένη, δεν θα το επιτρέψουμε. Θα επιδιώξουμε να κάνουμε αυτό τον διάλογο" είπε χαρακτηριστικά η Ντ. Μπακογιάννη, ζητώντας, ουσιαστικά, να οδηγηθεί το κόμμα σε έκτακτο συνέδριο.
Ευ. Αντώναρος: "Δεν μπορούμε να αρνηθούμε τη συμφωνία"
Στην ίδια γραμμή κινήθηκε και ο πρώην κυβερνητικός εκπρόσωπος Ευ. Αντώναρος, προειδοποιώντας, μάλιστα, τον Αντ. Σαμαρά πως η Ν.Δ. "δεν μπορεί να αρνηθεί τη στήριξή της έστω και σε μέτρια συμφωνία, εφόσον θα διασφαλίζει την παραμονή στο ευρώ". "Μπορεί η Ν.Δ. να αρνηθεί συμφωνία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ - ΑΝ.ΕΛΛ., που η Συγγρού καταγγέλλει ως αντιευρωπαίους, με τους Ευρωπαίους; Σκέφτονται κάποιοι ότι θα μπορέσουνε να πούμε όχι; Αντιλαμβάνονται το οξύμωρο αυτής της συμπεριφοράς;" διερωτήθηκε, ενώ σε σχέση με το εσωκομματικό σκηνικό, τόνισε ότι "πρέπει να γίνει συζήτηση στην Κοινοβουλευτική Ομάδα και την Κεντρική Επιτροπή. Παράλληλα, ο κ. Αντώναρος "αποδόμησε" και τις επιδιώξεις της ηγεσίας του κόμματος για "φιλοευρωπαϊκό μέτωπο" διερωτώμενος πώς θα γίνει αυτό "με πολιτικές δυνάμεις που φέρουν ακέραια την ευθύνη για την υπαγωγή στο πρώτο Μνημόνιο". "Όχι μετεγγραφές από τον χώρο της Άκρας Δεξιάς, όχι με κουτσά άλογα από τα αζήτητα άλλων χώρων" κατέληξε το "γαλάζιο" στέλεχος, που ζήτησε παράλληλα να ανοίξει ο εσωκομματικός διάλογος για τα αίτια της ήττας.