ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΜΕΛΙΓΓΩΝΗΣ
Διαστάσεις ανοιχτής σύγκρουσης λαμβάνει στο εσωτερικό του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης η συζήτηση σχετικά με τη στάση της Ν.Δ. έναντι της διαφαινόμενης συμφωνίας, με τα δύο κυρίαρχα μπλοκ να έχουν διαμορφωθεί: το μεν "προεδρικό" μπλοκ και ο ίδιος ο Αντ. Σαμαράς στρώνουν το έδαφος για την καταψήφιση της συμφωνίας, την ώρα που η Ντ. Μπακογιάννη επιχειρεί να εκφράσει το σύνολο της εσωκομματικής αντιπολίτευσης και... προαναγγέλλει συνεδρίαση της Κ.Ο., υπερψήφιση της συμφωνίας και διεξαγωγή έκτακτου συνεδρίου!
Ο Αντ. Σαμαράς, ήδη από προχθές, με δήλωσή του, στρώνει το έδαφος για την καταψήφιση της συμφωνίας, καθώς, "αξιοποιώντας" διαρροές και δημοσιεύματα που προέρχονται κυρίως από την πλευρά των δανειστών, προεξοφλεί "φοροεπιδρομή" και επικαλείται έγγραφο της Κομισιόν που δείχνει πόσο... κατά τα πήγε η κυβέρνησή του στη δημοσιονομική προσαρμογή.
Απάντηση κυβέρνησης
Κύκλοι της κυβέρνησης, πάντως, έκαναν λόγο για "πλεόνασμα θράσους του κ. Σαμαρά", που "ξεπέρασε κάθε πρόβλεψη", και χαρακτήριζαν τον τέως πρωθυπουργό "αμετανόητο" και "αλαζόνα". "Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί" επισήμανε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Γαβρ. Σακελλαρίδης, αναφερόμενος στα περί "φοροεπιδρομής", ενώ υπενθύμισε στον κ. Σαμαρά πως ο ίδιος και η κυβέρνησή του "καθιέρωσαν τον ΕΝΦΙΑ, μονιμοποίησαν την έκτακτη εισφορά αλληλεγγύης, σάρωσαν τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις, ενώ την ίδια στιγμή έκαναν τα στραβά μάτια στη φοροδιαφυγή και σφύριζαν αδιάφορα για τη λίστα Λαγκάρντ".
"Πολιτική συμφωνία ή καταψήφιση"
Σε κάθε περίπτωση, όλα δείχνουν ότι ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης φλερτάρει εκ νέου με τα Ζάππεια, ενώ τα "σαμαρικά" στελέχη της Ν.Δ. ξεδιπλώνουν εδώ και μερικά 24ωρα στις δημόσιες εμφανίσεις τους τη νέα "γραμμή" του κόμματος: ότι, δηλαδή, είτε η Ν.Δ. θα καταψηφίσει τη συμφωνία προκειμένου να δοκιμαστεί η δεδηλωμένη εμπιστοσύνη της Βουλής προς την κυβέρνηση ή θα υπερψηφίσει αν της ζητηθεί, αλλά με προϋπόθεση μία "πολιτική συμφωνία" που θα περιλαμβάνει απολύσεις στο Δημόσιο και ακύρωση των προεκλογικών δεσμεύσεων του ΣΥΡΙΖΑ που έχουν ήδη γίνει πράξη (επανίδρυση ΕΡΤ, επαναπρόσληψη καθαριστριών - σχολικών φυλάκων κ.ά.).
"Να φορτωθούμε ευθύνη που δεν μας αναλογεί δεν υπάρχει περίπτωση" επισήμανε, ενδεικτικά, στον ρ/σ Alpha ο Μ. Βορίδης, ενώ και η Άννα Ασημακοπούλου τόνισε στον ρ/σ "Παραπολιτικά": "Αν ο ΣΥΡΙΖΑ φέρει τη συμφωνία κανονικά, δεν πρέπει να ζητάει από μένα κάτι. Αν ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί με τους δικούς του βουλευτές να περάσει τη συμφωνία όπως τη θέλει και έρθει και μου πει εμένα 'θέλω να με στηρίξεις' δεν δικαιούμαι να έχω άποψη για το περιεχόμενο αυτού που στηρίζω;".
Μέσω της ίδιας συχνότητας κινήθηκε στην ίδια γραμμή και ο Άδ. Γεωργιάδης: "Η Ν.Δ. δεν πρέπει a priori να την ψηφίσει (σ.σ.: τη συμφωνία). Πρώτα από όλα η Ν.Δ. δεν μπορεί να ψηφίσει μια συμφωνία που αυξάνει τους φόρους για να ψηφίζει ο κ. Κατρούγκαλος ένα νόμο που κάνει τους ΙΔΑΧ μονίμους και που ανοίγει την ΕΡΤ και παίρνει πίσω τους απολυμένους" τόνισε χαρακτηριστικά.
"Πλατφόρμα" από Ντ. Μπακογιάννη
Ωστόσο, στον αντίποδα της "προεδρικής" γραμμής, έχει ήδη σχηματοποιηθεί ένα μπλοκ πολλών κορυφαίων στελεχών, που ζητούν υπερψήφιση της συμφωνίας, αλλά και λήψη απόφασης με συλλογικό τρόπο, διά της συνεδρίασης της Κοινοβουλευτικής Ομάδας. Μάλιστα, προχθές, μιλώντας στο Αθηναϊκό Πρακτορείο, η Ντ. Μπακογιάννη δήλωσε "παρούσα" στις εσωκομματικές εξελίξεις και έφτασε στο όριο της ευθείας αμφισβήτησης της ηγεσίας του κόμματος.
Η πρώην υπουργός, που δεν έκρυψε τη φιλοδοξία της να εκφράσει το σύνολο της εσωκομματικής αντιπολίτευσης, προανήγγειλε ουσιαστικά την έναρξη εσωκομματικών διαδικασιών μόλις ολοκληρωθεί η διαπραγμάτευση, ενώ συνομιλητές της αφήνουν ορθάνοιχτο το ενδεχόμενο να διεκδικήσει εκ νέου την ηγεσία της Ν.Δ. -χωρίς τον Κ. Καραμανλή απέναντι, αυτή τη φορά.
Παράλληλα, στην ίδια συνέντευξη, η κ. Μπακογιάννη εμμέσως πλην σαφώς προανήγγειλε υπερψήφιση της συμφωνίας λέγοντας: «Εμείς δεν θα γίνουμε λαϊκιστές, δεν θα γίνουμε ΣΥΡΙΖΑ». "Για τα μεγάλα θέματα πρέπει να συγκαλείται η κοινοβουλευτική ομάδα και να αποφασίζει", είπε στον ρ/σ "Βήμα" και ο Ν. Κακλαμάνης, ενώ στην ίδια γραμμή κινήθηκε, με συνέντευξη στην ιστοσελίδα news245.gr, και ο Ευρ. Στυλιανίδης.