ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ
Προειδοποιητικό μήνυμα στις εταιρείες των διοδίων έστειλε ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του Γιάννη Σταθά για τα διόδια στη Βοιωτία. "Αν θέλουν οι παραχωρησιούχοι να υπάρχει πραγματικά βιώσιμη κατάσταση, θα ανταποκριθούν, διαφορετικά θα μπούμε ξανά σε μια δυσάρεστη φάση των έργων, μόνο που αυτή τη φορά η κοινωνία δεν θα είναι μόνη της, αλλά θα έχει και τη συμπαράσταση της κυβέρνησης και της κοινοβουλευτικής πλειοψηφίας", υπογράμμισε ο Χρ. Σπίρτζης.
Όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός, σε περίπου ένα μήνα η κυβέρνηση θα έχει εκπονήσει "εξειδικευμένο σχέδιο" ανά παραχώρηση και τότε θα καλέσει τους ιδιώτες παραχωρησιούχους να προσέλθουν σε διάλογο. "Δεν είναι εύκολη διαδικασία, δεν λύνεται με ένα σχέδιο νόμου, ούτε με συζήτηση μίας εβδομάδας. Γι' αυτό ζητάμε την ανοχή της Βουλής και της κοινωνίας για να γίνουν αυτές οι ενέργειες", πρόσθεσε κάνοντας λόγο για ένα "άθλιο" σύστημα. "Οι αυξήσεις στα διόδια γίνονται αυτόματα από τους παραχωρησιούχους, δεν περνούν από το Ελληνικό Δημόσιο", ανέφερε χαρακτηριστικά ο Χρ. Σπίρτζης και πρόσθεσε ότι θα γίνει διαγωνισμός για την πρόσληψη τεχνοοικονομικού συμβούλου ώστε στο θέμα των διοδίων να αξιοποιηθεί η διεθνής εμπειρία.
Από την πλευρά του ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Γ. Σταθάς επεσήμανε ότι "με τις ληστρικές και πολλές φορές αντισυνταγματικές συμβάσεις έχουμε τόσο πολύ υψηλές τιμές στα διόδια που δεν τα χρησιμοποιούν οι οδηγοί, με αποτέλεσμα στη Βοιωτία να χρησιμοποιούν την παλαιά εθνική οδό που είναι κατασκευασμένη πριν από 40 χρόνια".
Στον διάλογο που θα ξεκινήσει η κυβέρνηση έχει θέσει 6 στόχους: πανελλαδικό σύστημα διοδίων, μείωση διοδίων, χρήση οικονομικών δεικτών σε σχέση με τις τιμές των διοδίων, ελεύθερες διελεύσεις σε συγκεκριμένες κατηγορίες (π.χ. ΑμεΑ), δωρεάν διέλευση στα γεωγραφικά όρια κάθε δήμου, θέσπιση συγκεκριμένου αριθμού ελεύθερης διέλευσης.