Live τώρα    
Δεν υπάρχει περίπτωση "νέου Μνημονίου" / Κυβέρνηση: Κινούμαστε στο πλαίσιο της λαϊκής εντολής
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Δεν υπάρχει περίπτωση "νέου Μνημονίου" / Κυβέρνηση: Κινούμαστε στο πλαίσιο της λαϊκής εντολής

«Αν η ερώτηση για τη συμφωνία είναι 'νέο μνημόνιο;', η απάντηση της κυβέρνησης είναι 'σίγουρα όχι'». Την κατηγορηματική αυτή απάντηση έδωσε χθες από το μπρίφινγκ ο Γαβριήλ Σακελλαρίδης, ενώ την ίδια ώρα κομματικά και κυβερνητικά στελέχη υπογράμμιζαν τη μάχη υπέρ της κοινωνίας που δίνει η κυβέρνηση.

Η κυβέρνηση δεν επιδιώκει νέο δάνειο, διευκρίνισε εξάλλου ο Γ. Σακελλαρίδης, αλλά αντιμετώπιση του χρηματοδοτικού προβλήματος με άλλους τρόπους, που αποτελούν κομμάτι της μεγάλης συζήτησης που πρέπει να γίνει με τους εταίρους.

Υπογραμμίζοντας εκ νέου, παράλληλα, τις κυβερνητικές «κόκκινες γραμμές», ο κυβερνητικός εκπρόσωπος διαβεβαίωσε πως ο ελληνικός λαός οφείλει να γνωρίζει ότι αυτή η κυβέρνηση κινείται στο πλαίσιο της λαϊκής εντολής που έχει λάβει. Επιπλέον πως ο μπούσουλας και η πυξίδα που ακολουθεί η κυβέρνηση στις διαπραγματεύσεις είναι να μη ληφθούν μέτρα που θα χτυπούν αυτούς που έχουν πληρώσει το βάρος της κρίσης. Συγκεκριμένα καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια ώστε να υπάρχει επιμερισμός αυτών των φορολογικών βαρών, αλλά και ελαφρύνσεις για τα κοινωνικά στρώματα και τα νοικοκυριά που έχουν δεινοπαθήσει όλα αυτά τα χρόνια.

Αξιοσημείωτη, επίσης, η αναφορά του στον ΕΝΦΙΑ. Κάλεσε τους δημοσιογράφους να μην προδικάζουν το τι θα συμβεί με τον άδικο αυτόν φόρο την τρέχουσα χρονιά, υπενθυμίζοντας τη σχετική αναφορά του πρωθυπουργού και πώς εκείνος συσχέτισε την όποια απόφαση με τα δημόσια οικονομικά. Επισημαίνεται πως ο κυβερνητικός εκπρόσωπος προανήγγειλε κατ' ουσίαν την απόφαση του Eurogroup αποσυνδέοντας την καταβολή της δόσης από τις αποφάσεις των υπουργών Οικονομικών της Ευρωζώνης. Η αποτίμηση των οποίων θα γίνει σήμερα από το Κυβερνητικό Συμβούλιο, που θα συνεδριάσει στη Βουλή στις 2 μ.μ.

Γ. Σακελλαρίδης: Στοπ στη συζήτηση περί διπλού νομίσματος

Ταυτοχρόνως απέρριψε τα περί Plan B προσθέτοντας ότι «σε καμία περίπτωση δεν τίθεται ζήτημα από την κυβέρνηση για διπλό νόμισμα».

"Η κυβέρνηση" -τόνισε από την πλευρά του ο γραμματέας της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ Τάσος Κορωνάκης- "σε καμία στιγμή δεν θα ρισκάρει μισθούς και συντάξεις για να πληρώσει δόσεις. Η κυβέρνηση όμως από την αρχή πληρώνει όλες τις υποχρεώσεις, και στο εσωτερικό και στο εξωτερικό, χωρίς πρόγραμμα χρηματοδότησης. Αυτό είναι γνωστό πια ότι δεν μπορεί να συνεχιστεί επ' άπειρον".

"Το κόμμα" -συνέχισε- "δεν πρόκειται να στηρίξει μια συμφωνία η οποία θα είναι οδυνηρή για τα χαμηλά - μεσαία στρώματα. Η κυβέρνηση, για να οδηγηθεί σε συμφωνία" -διαβεβαίωσε ο γραμματέας σε συνέντευξή του στον Ρ/Σ Βήμα FM-, "θα διασφαλίσει ότι θα σταματήσει το βάρος να πέφτει στα στρώματα αυτά».

Αντίστοιχα μηνύματα είχε στείλει μία μέρα πριν ο υπουργός Νίκος Βούτσης λέγοντας -στον Ρ/Σ «Αθήνα 9.84»- ότι τα αιτήματα της άλλης πλευράς για πρωτογενές πλεόνασμα άνω του 2% είναι πράγματα που «δεν γίνονται».

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0