Live τώρα    
Εμμένει στις προτάσεις του ο Στ. Κοντονής / Νομοσχέδιο για αποβολή των κυκλωμάτων από τον αθλητισμό
  • Μείωση μεγέθους γραμματοσειράς
  • Αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
Εκτύπωση

Εμμένει στις προτάσεις του ο Στ. Κοντονής / Νομοσχέδιο για αποβολή των κυκλωμάτων από τον αθλητισμό

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ

Αποφασιστικό βήμα για να πληγούν τα κυκλώματα που λυμαίνονται το ποδόσφαιρο γίνεται με το αθλητικό νομοσχέδιο που ψηφίστηκε χθες επί της αρχής και επί των άρθρων από τη Βουλή. Ωστόσο παραμένει το θρίλερ με το ποδοσφαιρικό Grexit, καθώς ΕΠΟ και ΟΥΕΦΑ δεν ξεκαθαρίζουν αν τους ικανοποιεί το νομοσχέδιο.

Ο Σταύρος Κοντονής δεν έκανε καμιά αλλαγή στο κείμενο και διαβεβαίωσε ότι οι διατυπώσεις προέκυψαν μετά τη συνάντηση με την ΟΥΕΦΑ. "Ακούσαμε τη φωνή της λογικής και του συμφέροντος του ελληνικού αθλητισμού. Κάναμε σοβαρότατη προσπάθεια να μην υπάρξει ενδεχόμενο αποβολής των ελληνικών ομάδων, πρώτα και κύρια γιατί σκεφτόμαστε την εθνική ομάδα, που δεν είναι των ομοσπονδιών, αλλά του ελληνικού λαού" τόνισε.

Ωστόσο η Ν.Δ., επιδιώκοντας να παίξει καθυστέρηση εις όφελος της ΕΠΟ, κατέθεσε αίτημα ονομαστικής ψηφοφορίας για τέσσερα άρθρα, με αποτέλεσμα να ολοκληρωθεί σήμερα η ψήφιση του νομοσχεδίου. Η ονομαστική ψηφοφορία αφορά τα άρθρα 5, 13, 14 και 15, δηλαδή περιλαμβάνει και τα επίμαχα άρθρα που αφορούν τους τακτικούς δικαστές και το αυτοδιοίκητο της ΕΠΟ.

Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής από τον ΣΥΡΙΖΑ, το Ποτάμι, τους Ανεξάρτητους Έλληνες και το ΠΑΣΟΚ, ενώ καταψηφίστηκε από τη Ν.Δ. και τη Χρυσή Αυγή, με το ΚΚΕ να δηλώνει "παρών".

Χαμένοι στη μετάφραση ΕΠΟ, Ν.Δ., Ανεξάρτητοι Έλληνες

Υπενθυμίζεται πως η ενδεχόμενη εμπλοκή αφορά:

1. Το αν η ΕΠΟ θα διαχειρίζεται τις "εσωτερικές" ή τις "δικές της" υποθέσεις (άρθρο 15). Η επιστολή της ΟΥΕΦΑ έχει την έκφραση "it's own". Η νομοτεχνική βελτίωση που κατέθεσε χθες ο υφυπουργός Αθλητισμού αναφέρει ότι η ΕΠΟ "στο πλαίσιο της αυτοδιοικητικής λειτουργίας της, σύμφωνα με το καταστατικό και τους κανονισμούς της, τα οποία πρέπει να είναι εναρμονισμένα με το Σύνταγμα, την κείμενη νομοθεσία - λαμβανομένου υπόψη πως η ΕΠΟ διαχειρίζεται τις εσωτερικές της υποθέσεις ανεξάρτητα και χωρίς επιρροή από τρίτους και σύμφωνα με τους κανονισμούς της Παγκόσμιας και Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ποδοσφαίρου, μέλος της οποίας είναι η ΕΠΟ". Όμως η Ν.Δ. ισχυρίζεται πως το "εσωτερικές" υποθέσεις μεταφράζεται σε "internal". Το ίδιο θεωρεί και ο εισηγητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Παύλος Χαϊκάλης που επιφυλάσσεται για τη στάση του, κάτι που κάνει και το ΠΑΣΟΚ.

"Αυτή ήταν η έκφραση στην οποία καταλήξαμε όσον αφορά το ελληνικό κείμενο, στη Γενεύη, με τους εκπροσώπους της ΟΥΕΦΑ και της ΦΙΦΑ. Ως εκ τούτου, από τη στιγμή που αυτό τους είπαμε και μας έδωσαν την 'έγκρισή' τους και τη 'συμφωνία' τους, εμείς δεν έχουμε κανένα λόγο να αποστασιοποιηθούμε από αυτό που μας είπαν και τους είπαμε" τόνισε ο Στ. Κοντονής.

Τακτικοί δικαστές

2. Το κατά πόσο επιτρέπεται συνταγματικά η ΕΠΟ, που είναι ΝΠΙΔ, να επιλέγει τους τακτικούς δικαστές (άρθρο 5). Ο Στ. Κοντονής προτείνει να επιλέγονται από λίστα που θα συντάσσει η Δικαιοσύνη και συγκεκριμένα ο προϊστάμενος του Πρωτοδικείου Αθηνών, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Αθηνών ή άλλο αρμόδιο δικαστικό όργανο.

Ενδεικτικό της αγωνίας των "ενδιαφερομένων" είναι πως εμφανίστηκε στο site της ΕΠΟ νέα επιστολή του γενικού γραμματέα της ΟΥΕΦΑ Τζιάνι Ινφαντίνο που ζητά αλλαγές στο νομοσχέδιο και κρούει τον κώδωνα, χωρίς όμως να αναφέρει σε ποια σημεία χρειάζονται αλλαγές. Και εντελώς τυχαία την επιστολή έφερε στη Βουλή ο εισηγητής της Ν.Δ. Κώστας Κουκοδήμος...

Ο Στ. Κοντονής υπογράμμισε ότι η κυβέρνηση δεν υποτάσσεται στα "τελεσίγραφα" της ΟΥΕΦΑ, αλλά έκανε διαπραγματεύσεις. "Δεν ακολουθήσαμε τις οδηγίες τους και τις διαγραφές, αλλά συζητήσαμε μαζί τους επί της προτάσεως την οποίαν θέσανε" είπε χαρακτηριστικά, δηλώνοντας ότι "δεν είναι στις προθέσεις" της κυβέρνησης το ποδοσφαιρικό Grexit, όμως "τονίσαμε ότι η κυβέρνηση νομοθετεί με βάση το συμφέρον του ελληνικού λαού".

Θ. Πετράκος: Αντί για αθλητισμό, έχουμε Φαρ Ουέστ

"Η Ν.Δ. οφείλει να απαντήσει στο τι λέει επί της ουσίας γι' αυτό το σάπιο σύστημα που υπάρχει στο επαγγελματικό ποδόσφαιρο όπου, αντί για αθλητισμό, έχουμε φτάσει στο Φαρ Ουέστ και να αφήσει τα παιχνιδάκια των λέξεων" υπογράμμισε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ Θανάσης Πετράκος και έθεσε τα κρίσιμα ερωτήματα: "Ποιου δημιούργημα είναι αυτή η κατάσταση που υπάρχει; Ποιος οδήγησε σε αυτή την κατάσταση το επαγγελματικό ποδόσφαιρο;".

Με το νομοσχέδιο:

* Εξοπλίζεται θεσμικά η Πολιτεία για την αντιμετώπιση της βίας στον αθλητισμό.

* Θωρακίζεται η αθλητική δικαιοσύνη.

* Οριοθετούνται οι υποχρεώσεις των αθλητικών ανώνυμων εταιρειών.

* Εξορθολογίζεται η λειτουργία της ΕΠΟ, μέσω της διασφάλισης του αυτοδιοικήτου της, στο πλαίσιο του Συντάγματος, των νόμων και του διεθνούς ποδοσφαιρικού καταστατικού πλαισίου.

* Ισχυροποιείται η υγιής δημοσιογραφία.

* Ενισχύονται τα δικαιώματα των αθλητών και προωθείται ο αθλητισμός ΑΜΕΑ.

Π. Δριτσέλη: Είναι η πρώτη παρέμβαση στον αθλητισμό

"Επιχειρείται μια πρώτη μεγάλη παρέμβαση στα κακώς κείμενα του επαγγελματικού αθλητισμού στη χώρα μας" τόνισε η εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ Παναγιώτα Δριτσέλη, η οποία αναφέρθηκε στην ανάγκη προστασίας του κοινωνικού αγαθού του αθλητισμού από τη βία και το οπαδικό μίσος. Σημείωσε ακόμη ότι στη συγκεκριμένη προσπάθεια η κυβέρνηση έχει συμμάχους της τις ευρωπαϊκές και τις διεθνείς ποδοσφαιρικές αρχές.

"Με μεγάλη μου λύπη λοιπόν παρακολούθησα τον Στ. Κοντονή να υποκύπτει. Υπέκυψε ακούγοντας τις φωνές που του έλεγαν να σκύψει το κεφάλι στους τρεις θεσμούς, FIFA, UEFA, FIBA, να μην κάνει μονομερείς ενέργειες, να κάνει ό,τι του ζητούν οι κατακτητές, να κάνει τον ελληνικό αθλητισμό προτεκτοράτο, να συνεχίσει η χώρα να υποκύπτει ούτε καν σε Μνημόνιο, αλλά στο καταστατικό των τριών θεσμών" είπε ο Χάρης Θεοχάρης από το Ποτάμι, "ξεχνώντας" ότι το κόμμα του στηρίζει το νομοσχέδιο...

Το νομοσχέδιο "δεν δίνει ριζικές λύσεις" στις αιτίες που δημιουργούν το φαινόμενο της βίας, δηλαδή "στην επιχειρηματική δράση στο χώρο του αθλητισμού και ιδιαίτερα στο χώρο του ποδοσφαίρου" σημείωσε ο εισηγητής του ΚΚΕ Γιάννης Γκιόκας.

"Εμείς τα διοικητικά μέτρα θα τα στηρίξουμε, αρκεί να μην είναι 'ενός ανδρός αρχή', γιατί αυτό έχει κινδύνους, δημιουργεί υπερεξουσίες, δηλαδή, που οδηγούν σε κινδύνους. Δεν θέλουμε να είναι κανένας χώρος μακριά από τον έλεγχο της πολιτείας" ανέφερε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Γιάννης Κουτσούκος, ζητώντας να διασφαλιστεί η συμμετοχή των εθνικών ομάδων και των συλλόγων στην Ευρώπη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΓΝΩΜΕΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

EDITORIAL

ΑΝΑΛΥΣΗ

SOCIAL

ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΣΥΝΔΡΟΜΩΝ
ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 2.0