ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΚΩΣΤΑΣ ΠΟΥΛΑΚΙΔΑΣ
Σκληρή κόντρα με την κυβέρνηση εν ονόματι των συμφερόντων της διαπλοκής επέλεξαν η Ν.Δ. και το ΠΑΣΟΚ κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την ΕΡΤ, το οποίο ψηφίστηκε αργά χθες το βράδυ από την ολομέλεια της Βουλής. Για ομιλίες - μνημόνιο πίστης στη διαπλοκή έκανε λόγο ο υπουργός Εσωτερικών Νίκος Βούτσης.
Ωστόσο το κρίσιμο βήμα για τον δημοκρατικό διάλογο και την εξυγίανση του χώρου των μέσων μαζικής ενημέρωσης έγινε. Το νομοσχέδιο που καταργεί το "μαύρο" στην ΕΡΤ και επαναλειτουργεί άμεσα τη δημόσια ραδιοτηλεόραση στήριξαν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι Ανεξάρτητοι Έλληνες, ενώ το καταψήφισαν Ν.Δ., Χρυσή Αυγή, Ποτάμι και ΠΑΣΟΚ. "Παρών" ψήφισε το ΚΚΕ.
Η "τρόικα εσωτερικού", σύμφωνα με τον χαρακτηρισμό του πρωθυπουργού, επεχείρησε να στρέψει την συζήτηση στη "διαπραγματευσιολογία". Στην ολομέλεια εμφανίστηκε ο Ευάγγελος Βενιζέλος, ενώ από το πρωί το "ζευγάρι" της Ν.Δ. Βορίδης - Γεωργιάδης προκλητικά χαρακτήριζε... μερκελιστή τον ΣΥΡΙΖΑ.
Ευ. Βενιζέλος: Καταστροφή το δημοψήφισμα
Ο φόβος του προέδρου του ΠΑΣΟΚ είναι το δημοψήφισμα: "Τι δημοψήφισμα; Ρήξης και επιστροφής στη δραχμή; Πιστεύει ότι θα του δώσουν συμφωνία και θα του δώσουν ευκαιρία για δημοψήφισμα; Ο Αλ. Τσίπρας έχει στον νου του το δημοψήφισμα Ποντίου Πιλάτου. Με κάποιους στον ΣΥΡΙΖΑ υπέρ, άλλους όχι και τους Ανεξάρτητους Έλληνες να ψάχνονται. Όμως δεν υπάρχουν ουδέτερα δημοψηφίσματα. Άμα τη προκηρύξει του, η χώρα θα καταστραφεί: η οικονομία, η αξιοπιστία και το πολιτικό κύρος. Γι' αυτό ξεχάστε τα αυτά". Είπε μάλιστα ότι ο Αλ. Τσίπρας "ακολουθεί γραμμή Γιώργου Παπανδρέου. Προσχώρησε στη λογική των Καννών χωρίς να έχει διδαχθεί τίποτα".
Ν. Βούτσης: Σχέδιο ενσωμάτωσης του ΣΥΡΙΖΑ
"Περίμενα με αγωνία να μιλήσει ο Ευ. Βενιζέλος για νομοσχέδιο που αφορά την ΕΡΤ. Η σιωπή του αποτελεί μνημόνιο πίστης στη διαπλοκή" τόνισε ο Ν. Βούτσης, υπογραμμίζοντας πως, τώρα που αποτυγχάνει το σχέδιο της αριστερής παρένθεσης, τίθεται σε εφαρμογή το σχέδιο της εξομοίωσης όλων των κομμάτων. "Θέλετε να μας ενσωματώσετε και να γίνουμε ίδιοι με εσάς. Αυτό είναι το σχέδιο της νέας σας προσπάθειας. Μήπως κάποιοι κιοτέψουν" επεσήμανε ο υπουργός Εσωτερικών και δεσμεύθηκε: "Δεν θα γίνουμε ίδιοι. Δεν θα υπογράψουμε Μνημόνια και μέτρα παραβίασης των κόκκινων γραμμών".
"Δεν υπάρχουν λύσεις: Ή θα κάνετε τακτική καταστροφής που δεν θέλουμε ή θα προσχωρήσετε στην πολιτική μας. Αυτή που φτύσατε. Κάντε το έντιμα, ανοικτά και με γενναιοδωρία και ζητήστε συγγνώμη από τον λαό για τα ψέματα και τις ψευδαισθήσεις που καλλιεργήσατε" υποστήριξε ο Ευ. Βενιζέλος καταλογίζοντας στον πρωθυπουργό "παντελή αδυναμία να καταλήξει σε συμφωνία. Δείχνει έλλειψη πολιτικού θάρρους και συνεχίζει την εκπομπή αντιφατικών μηνυμάτων ως μέθοδο διαπραγμάτευσης. Η ταλάντευσή του θα συνεχίζεται, φοβάμαι, μέχρι τη στιγμή πρόσκρουσης στο απόλυτο αδιέξοδο". Ακόμη ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ εκτίμησε πως από τον Ντράγκι και τον Ντάισελμπλουμ "δεν παραπλανήθηκε ο Αλ. Τσίπρας. Παραπλάνησε ο ίδιος το κόμμα του και τον λαό".
"Προστασία" Βενιζέλου σε Κ. Καραμανλή!
Ο Ευ. Βενιζέλος έσπευσε να υπερασπιστεί μέχρι και τον Κ. Καραμανλή από τον Αλ. Τσίπρα! Υποστήριξε ότι ο πρωθυπουργός "προχωρεί σε αφελή εισοδισμό. Είπε ότι ο εν ενεργεία αρχηγός της Ν.Δ. είναι μέλος της τρόικας εσωτερικού και πως ο ίδιος έχει δεσμούς εκτίμησης με τον Καραμανλή. Με χαρά θα περιμένω να ακούσω τοποθέτηση Καραμανλή".
"Αυτά που είπε είναι απίστευτα. Δεν έχει αντιληφθεί ακόμη ότι η βοήθεια και η αμέριστη συνηγορία προς τους ακραίους θύτες της χώρας έχει προεξοφληθεί. Δεν έχετε ανάγκη να εκτίθεστε περισσότερο. Ό,τι ήταν να πάρουν, το πήραν. Δεν είναι ανάγκη ανά εβδομάδα να γίνεται αυτή η άθλια απολογιστική υπέρ των δανειστών" απάντησε ο Ν. Βούτσης στον Ε. Βενιζέλο, σημειώνοντας ότι τα βέλη του προέδρου του ΠΑΣΟΚ στρέφονται αποκλειστικά προς την κυβέρνηση: "Δεν αισθάνθηκε την ανάγκη να πει για το 1,2 δισ. που είναι δικά μας, που έφυγαν μαζί με τα 11 δισ., τα 15 δισ. που είναι το πλαφόν για τα ομόλογα, για το 1,9 δισ. που είναι χρωστούμενα από τις κεντρικές τράπεζες, το πακέτο Ντράγκι με την ποσοτική χαλάρωση από την οποία εξαιρέθηκε τιμωρητικά μόνο η Ελλάδα".
"Θέλουν να μας τιμωρήσουν. Εσείς και αυτοί αυτό θέλουν" υπογράμμισε και πρόσθεσε ότι ο Ευ. Βενιζέλος δεν καταγγέλλει "αυτούς που εξαίρεσαν την Ελλάδα, αλλά τον πρωθυπουργό γιατί τα είπε, γιατί δεν έσκυψε το κεφάλι, επειδή δεν είπε "Μας συγχωρείτε, είμαστε και εμείς σαν τους άλλους, η Αριστερά είναι σαν τη Δεξιά'".
Παρεμβάσεις
Το πρωί οι Μάκης Βορίδης και Άδωνις Γεωργιάδης "καλωσόρισαν" την κυβέρνηση στο "κλαμπ των μερκελιστών". "Και εσείς λοιπόν στον μερκελισμό ήρθατε, οπότε μη μας δουλεύετε" είπε με το γνωστό ύφος του ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της Ν.Δ.
"Μερκελισμός είναι να λες 'ουδείς αναμάρτητος', όχι να πηγαίνεις ενώπιον της καγκελαρίου και να λες 'κατοχικό δάνειο, Siemens και λάθος πολιτική'. Αυτό είναι συνέπεια και προς τις προεκλογικές μας δεσμεύσεις και προς τη λαϊκή εντολή", τους απάντησε ο Νίκος Παππάς. "Πιστεύετε ότι τα συμφέροντα της χώρας αυτή τη στιγμή ταυτίζονται με τις επιλογές της γερμανικής κυβέρνησης;" επεσήμανε ο υπουργός Επικρατείας και πρόσθεσε: "Έρχεστε και αναπαράγετε τα γερμανικά μέσα που αναπαράγουν τις διαρροές του γερμανικού υπουργείου Οικονομικών. Και το θεωρείτε θέσφατο. Να το περάσουμε και στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης. Αυτά είναι τα αξιόπιστα. Μας είπαν και οι εκπρόσωποι άλλων κομμάτων από πού ενημερώνονται. Ενημερώνονται από μέσα τα οποία επιλέγουν να αποκρύπτουν τις θέσεις της ελληνικής κυβέρνησης και να αναπαράγουν τις θέσεις αυτών που έχουν κάθε πολιτικό συμφέρον".
Αλλά και ο υπουργός Εργασίας Πάνος Σκουρλέτης υπογράμμισε: "Μιλάτε για πλουραλισμό. Είχα την τύχη πέντε χρόνια να μιλάω με εκδότες και καναλάρχες. Είναι ο πλουραλισμός των καθημερινών σας τηλεφώνων στους συντάκτες και τις συσκέψεις για να διαμορφώσουν την ατζέντα των ειδήσεων".
"Η ΕΡΤ κινδυνεύει να γίνει πλατεία Κλαυθμώνος του 21ου αιώνα, να μετατραπεί δηλαδή στο πρώτο λάφυρο επί του οποίου θα επιπίπτει κάθε νεοεκλεγείσα κυβέρνηση για να το λεηλατεί" είπε ο εισηγητής του Ποταμιού Σπύρος Δανέλλης. Για "χειραγώγηση και μετατροπή ενός κατά τα άλλα δημόσιου ραδιοτηλεοπτικού φορέα σε κυβερνητικό όργανο" έκανε λόγο από το ΚΚΕ ο Γιάννης Γκιόκας. "Το νομοθέτημα ήταν επιτακτικό να έρθει και πρόταγμα στρατηγικό οπωσδήποτε να νομοθετηθεί" τόνισε ο εισηγητής των Ανεξάρτητων Ελλήνων Νίκος Μαυραγάνης.